Biztos, hogy jó képet mutatsz magadról a Facebookon?

Így verjük át az ismerősöket

Egy új rövidfilm mutat rá, mennyit hazudunk a Facebookon.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Facebookos frissítéseikben a felhasználók elvileg azt mondják el ismerőseiknek, mi történik velük éppen. De tényleg mindig az igazat mondjuk, vagy inkább sokszor szépítünk, hogy érdekesek maradjunk?

Egy új rövidfilm erre válaszként éppen arra világít rá, mennyit hazudunk a Facebookon.

Ha még több érdekességre vagy kíváncsi a közösségi médiával kapcsolatban, látogass el a Social Daily honlapjára!

Sokan kiszínezik a valóságot

A közösségi oldalakon nem gyakran osztjuk meg azt, ha rosszkedvűek vagyunk, vagy valami baj történt, maximum figyelemvadászatból. Inkább olyan eseményekről tudósítunk, amik szuperek, amire bárki irigykedhet.

Éppen ezért hajlamosak vagyunk szépíteni, és előfordul, hogy kicsit még tuningolunk is a történeten, hogy érdekesek maradjunk.

Persze nem mindig és nem mindenki tesz így, de az biztos, hogy a felhasználók nem kedvelik a negatív kijelentéseket, így saját profiljaikon se nagyon használják őket.

A Facebookon ezért mindenki élete csodálatos. Erre a jelenségre világít rá Shaun Higton alábbi, What's on your mind? című rövidfilmje.

Felhúzta magát a rendező

A Social Daily megkereste a rendezőt, aki kérdéseikre elmondta, hogy a film ötlete akkor jött, amikor egyszer végigpörgette a hírfolyamot Facebookon, és elcsodálkozott rajta, ez alapján mennyire nagyszerű az ismerősei élete, ez pedig mennyire nem lehetséges.

Ilyen lenne a Facebook a való életben

A Facebook és társai mára sok ember mindennapjaiba beépültek. De vajon mi lenne, ha a közösségi oldalak nem csak a virtuális világban léteznének?

Ez aztán fájna! Miért jó, hogy a Facebook nem valóságos?

Nézegess képeket!

Elolvasom

Ezen felhúzta magát, és kitalálta, hogy egy filmben - kissé sarkítva - megmutatja, mi zajlik valójában egy átlag Facebook-felhasználó státuszai mögött. Egyébként neki eddig nem volt kiugróan kellemetlen tapasztalata a facebookos színjátszás kapcsán, és úgy gondolja, nincs is a jelenséggel semmi baj, amíg normális keretek között marad, mert szerinte "mi, emberek szeretünk a való életben is minden leönteni cukormázzal".

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Higton Oslóban él és dolgozik reklámfilmesként, már 12 éves korában elkezdett rövidfilmeket csinálni egyik testvérével, Andrew Adam Higtonnal, aki a mostani alkotás munkálataiban is részt vett, gyerekkori barátjukkal, Espen R. Pettersennel együtt.

A rövidfilm is igazi családi vállalkozás, hiszen a vizuális effektek kidolgozásán a legkisebb testvér, Steven Higton ügyködött. A rendező máris újabb projektbe fogott, ami ígérete szerint hasonlóan személyes tapasztalatból építkezik majd.

Ezt is szeretjük