Jobban érzed magad, ha valakit szenvedni látsz? A legújabb kutatás szerint igen

Nem fogod elhinni, mire jók a depressziós barátok a Facebookon.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Mindenkinek vannak olyan napjai, amikor kevés a napsütés, kevés a boldogság. Van, amikor az élet nem abban a mederben folyik, amiben az ember szeretné.

Az Ohio állambeli egyetem legújabb tanulmánya szerint ilyenkor a gyógyszer: lehangolt barátok panaszainak olvasgatása a Facebookon.

Feldob mások szomorúsága?

Annak ellenére, hogy a szakemberek azt tanácsolják, felhasználóként érdemes kerülni a panaszkodást a közösségi oldalakon, a kutatók szerint mégiscsak lehet pozitív hozadéka a rosszkedvnek. Mások rosszkedvének.

A vizsgálat során arra kérték meg a résztvevőket, hogy böngésszék végig egy ál-közösségi háló ál-felhasználóinak profiljait, amelyek között voltak rosszkedvről, sikertelenségről és sikerről tanúskodó profilok is.

Azok a résztvevők, akik kevésbé voltak feldobott hangulatban, sokkal hosszabb ideig tanulmányozták a sikertelen emberek profiljait: a kutatók szerint azért, mert az ember hajlamos arra, hogy más emberek lehangoltságából merítsen erőt. A felhasználó ilyenkor saját problémáját hirtelen bagatellnek, jelentéktelennek láthatja, és képes lehet az önsajnálaton túllépve újult erővel megoldások után nézni.

10 dolog, amiről soha ne posztolj Facebookon: később megbánnád!

Nézegess képeket!

Elolvasom

Ne hasonlítgass!

Tény, hogy az emberi gyarlóság a Facebookon is megmutatkozik: mások panaszáradatából merít a felhasználó erőt, viszont gyakran törli az ismerősei közül azokat, akik túl sok boldog képet posztolnak magukról.

Ha még több hírre és érdekességre vagy kíváncsi a közösségi médiával kapcsolatban, látogass el a SocialDaily honlapjára!

Szakértők azt tanácsolják a felhasználóknak, hogy akárhányszor mások boldog fotóit tanulmányozzák, és azon kapják magukat, hogy már megint összehasonlították saját életüket valaki máséval, a lehangoltság helyett inkább határozzák meg saját céljaikat.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Ezt is szeretjük