Gordon Ramsay haja másodpercek alatt ősz lett: alig ismerni rá a fotón

Bár a FaceApp nem veszélytelen alkalmazás, az öregítő funkció ismét nagyon felkapott lett az interneten.

FaceApp: öregítés
Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

A legtöbben kíváncsiak rá, vajon hogy fognak kinézni idős korukban, ezért nem csoda, hogy olyan népszerű a FaceApp öregítő szűrője. A fotószerkesztő alkalmazás egy friss kép felhasználásával néhány koppintással alakít bárkit őszes, ráncos anyókává vagy apókává, és az eredmény meglepően élethű a mesterséges intelligencia fejlődésének köszönhetően.

A sztárvilágban is elterjedt az őrület: számos hazai híresség osztotta meg, hogy várhatóan milyen lesz majd néhány évtized múlva a külseje. Természetesen a dolog nem itthonról indult, az internetezők külföldi hírességek fotóit is alávetették a tesztnek, néhány világsztár pedig maga osztotta meg a saját, korosodó énjéről készült montázst. A lenti összeállításban megnézheted, kinek az átalakítása sikerült a leglátványosabbra közülük.

Azért nem árt óvatosnak lenni

Ám mielőtt még elmerülnél a témában, el kell mondanunk, hogy bár az app kétségtelenül szórakoztató, a szakértők a trend kirobbanása után arra figyelmeztettek, hogy a móka veszélyes is lehet. A felhasználói szerződés ugyanis minden engedélyt megad arra, hogy a fejlesztők az ügyfelek képeit bármilyen formában és csatornán felhasználhassák, kártérítést pedig nem kell fizetniük, hiszen a szerződés elfogadásával maguk a felhasználók ruházzák fel őket ezen jogokkal. Erre reagált a FaceAppot kiadó cég vezetője, aki közölte, hogy senki fotóit nem áll szándékukban megosztani, és elárulta, hogyan vonhatók vissza az alkalmazás engedélyei: ezt ide kattintva lépésről lépésre megtalálod. Mindenesetre talán az a legjobb, ha inkább csak a hírességek már elkészült fotói között nézelődsz.

Kiemelt kép: Getty Images/Axelle/Bauer-Griffin.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Ezt is szeretjük