Így ehetsz minden nap egy kicsivel egészségesebben
Meg sem érzed majd a váltást
Ha nem akarsz éhezni, fogadd meg tippjeinket!

Nyereményjáték

Nyerj egyéves előfizetést a BBC GoodFood gasztromagazinra, és ismerd meg a baconös brownie receptjét! (x)

Nyerj családi belépőt a szentendrei Skanzenbe: 2 darabot sorsolunk ki! (x)

Nyerj éves BBC History előfizetést! Az egyik legnépszerűbb történelmi magazin lehet a tiéd (x)

összesen 3 db játék
Ez is érdekelhet

Édes, gyümölcsös, és alig van benne kalória, így bűntudat nélkül fogyaszthatod ezt az italt (x)

Nyerd meg az 50 x 200 000 Ft egyikét gyermeked osztályának! (x)

Mitől alakulhat ki a mellrák, és hogyan előzhető meg? A szakértő tanácsai (x)

Pöttyös a csíkossal, rózsaszín a fémhatásúval? Mutatjuk, mit mivel párosíts az otthonodban (x)

Finn életérzés a legjobb finn ételekkel a Bartókon: régi Nokiák, pannukakku és igazi, finn kávé (x)

beauty and style

Már megint egy idióta farmer, amiben csak felfázni lehet »

Disney-hercegnőnek öltözhet az ara, nemcsak annak érezheti magát »

Csodásan bánik a testével a ducinak tartott balerina »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Nemcsak akkor érdemes átállni az egészséges étkezésre, ha fogyni szeretnél: az életminőségeden is sokat javít, ha megválogatod a táplálékaidat.

Ne egyik napról a másikra akarj drasztikus változást elérni - haladj fokozatosan, és informálódj minél többet a témában! Adunk néhány tippet, ami megkönnyíti az átállást.

Ne légy megszállott!

Fontos, hogy elhatározd magad, és valóban komolyan gondold a változást, de ne légy megszállott, és ésszerű kereteken belül maradj.

Ne erőszakolj magadra olyan dolgokat, amelyekre még nem vagy felkészülve, különben könnyen elmehet a kedved az egésztől. 

Ha úgy gondolsz az egészséges étkezésre, mint valami szükséges rosszra, amit akaratod ellenére kell megtenned, saját magad ellen dolgozol, és végleg elronthatod a folyamatot.

Vedd egy kicsit lazábbra a dolgot, és tudd, hogy nem kell mindenről lemondanod. Édességet is ehetsz, hiszen a kiegyensúlyozott táplálkozásnak ez is része, a lényeg, hogy maradj mértékletes, és tartózkodj a mesterséges nassoktól.

Az adag a kulcs

Biztosan hallottad már, hogy inkább többször kell keveset enni, mint egyszerre sokat. Ez nagyon igaz, ha kisebb adagokat fogyasztasz el ötször-hatszor a nap folyamán, sohasem leszel éhes. Ha pedig még arra is figyelsz, hogy mindig több legyen a zöldség a tányéron, mint bármi más, rengeteget fejlődsz.

Téveszd meg az agyad!

Kisebb adagokkal is jóllaksz majd, és kevésbé érzed magad éhesnek, ha kisebb tányérból eszel. Az agyadat szerencsére nem lehetetlen megtéveszteni, így megkönnyítheted az átállást. Az is segíthet, ha a nehéz, egészségtelen táplálékokat hasonló ízű és külsejű, de könnyebb ételekkel helyettesíted - például a majonézt sovány tejföllel.

További trükkök

Ha nehezedre esik tartani a sokszor keveset módszert, segíthet, ha olykor előre elkészíted a napi ételedet, és adagokra bontva tárolod, majd minden étkezéskor előveszel egyet. Könnyebben jól laksz, ha lassan eszel, minden falatot alaposan megrágsz, és minden étkezéshez megiszol egy nagy pohár vizet.

Blog.hu ajánló