Ha ilyen üzenetet kapsz, csalókkal van dolgod! Az OTP figyelmeztet

Csalók küldenek SMS-üzeneteket látszólag az OTP nevében.

Csaló SMS-ekre figyelmeztet az OTP
Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Csalók küldenek SMS-üzeneteket látszólag az OTP nevében az ügyfelek jóhiszeműségét és óvatlanságát kihasználva.

A bank azt kéri: senki ne kattintson az üzenetekben szereplő linkekre - közölte az OTP az MTI megkeresésére kedden.

Csaló SMS-ekre figyelmeztet az OTP

Az OTP közölte: a csalások elkövetői egyre változatosabb és egyre nehezebben felismerhető módszereket találnak ki. Az SMS-ben megkísérelt csalások egy részének üzenete látszólag az OTP Bank nevében érkezik, és az abban szereplő link általában egy olyan hamis weboldalra vezet, amely hasonlít az OTP Bank internetbanki belépőfelületére. Ha ezen a weboldalon az ügyfél megadja bejelentkezési adatait, akkor azok azonnal a csalókhoz kerülnek, akik így hozzáférhetnek akár az áldozat bankszámlájához is.

GettyImages-1257750305
Fotó: fizkes / Getty Images Hungary

Az OTP Bank biztosítja a biztonságos online bankolást, rendszerei működése során kialakítja a biztonságos környezetet, és azt folyamatosan monitorozza a szolgáltatás és az ügyfelek tranzakcióinak biztonsága érdekében. A csalók az ügyfelek jóhiszeműségét, óvatlanságát használják ki. Gyakran önmaguk utalnak a csalók által megjelölt biztonsági számlára vagy adják meg a kártyaadataikat, illetve kattintanak hamis weboldalra navigáló linkre, vagy töltenek le káros applikációkat, ezzel kiadva a tranzakció végrehajtásához szükséges banki adataikat az azokkal visszaélőknek.

Kiemelték: az OTP Bank folyamatosan vizsgálja az új elkövetési formákat, a bank monitoringrendszert üzemeltet, amely során a gyanús tranzakciókat kiszűri, és intézkedik az ügyfelek pénzeszközeinek megóvásáról.

Ezúton is felhívják a figyelmet arra, hogy az OTP Bank ismert belépési oldalait használják, ügyeljenek a webcímekre, és ne adják meg adataikat a hirdetésekből megnyíló oldalakon. A bank nem kér PIN-kódot, bankkártyaadatokat, nem kéri, hogy töltsenek le vagy telepítsenek ismeretlen forrású programokat saját eszközeikre (laptop, számítógép). Kérik, hogy ne működjenek együtt a csalókkal ilyen kérések esetén, és ne hagyják, hogy az eszközökhöz rajtuk kívül távolról más is hozzáférjen banki tevékenységre hivatkozva.  

A cikk az ajánló után folytatódik

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban az AI, vagyis a mesterséges intelligencia előretöréséről, jövőjéről és esetleges veszélyeiről dilemmázzunk. Valóban elveheti a munkánkat az AI? Kell-e félnünk a mesterséges intelligenciától? Hogyan hasznosítható az oktatásban? Teremthet munkahelyeket? Többek között ezekre a kérdésekre keresi a választ Szertics Gergely AI szakértő, Kazár Zalán Kristóf, a Femina vezető szerkesztő-újságírója és Pintér Ada műsorvezető.

Promóció

A bankszövetséggel és a hatóságokkal az együttműködés folyamatos, amellyel a bűncselekmények megelőzése a cél. Ha már valaki kiadta az adatait, és azok a csalók kezébe kerültek, akkor ezt haladéktalanul jelezni kell a bank felé. Minél hamarabb értesíti az ügyfél a bankját, annál nagyobb az esélye, hogy a még számlán lévő összeg megóvható. A bank munkatársai minden esetben azonnal megteszik a szükséges intézkedéseket. Mindenképpen tegyenek rendőrségi feljelentést is - javasolja a bank.

Arra is kitértek, hogy senki ne kattintson e-mailen, SMS-ben vagy egyéb üzenetben érkező linkekre, mert azok szinte biztos, hogy hamis, az eredetire megtévesztésig hasonló weboldalra irányítják az ügyfeleket, és az ott megadott adatokkal már az elkövetők szabadon rendelkeznek az ügyfél számláján. Amennyiben valaki átutalást akar végrehajtani, vagy online vásárolni, a bank azt javasolja, ne az internetes keresőbe gépelje be a bank honlapját, hanem közvetlenül a menüsorba.

Azt tanácsolják az ügyfeleknek, hogy ha bárki ismeretlen eredetű alkalmazás letöltését kéri tőlük, szakítsák meg a hívást. A csalók általában nem tudják a hívott fél nevét, ezért azt javasolják, kérdezzék meg, hogy kit hívtak, és milyen ügyben.

A csalók nem ismerik a számlaszámot, a bank viszont igen, így kérdezzék meg azt is a hívó féltől. A csalók nem ismerik a felhívott ügyfél számlaegyenlegét sem, a banki ügyintéző viszont ismeri, így is ellenőrizhető, hogy csalási kísérletről van-e szó, ebben az esetben is azt javasolja az OTP, hogy az ügyfél szakítsa meg a hívást.

Nagyon sok pénzt csalnak ki a magyarországi bankkártyahasználóktól: óvatosságra intenek a szakértők

A bankkártyás forgalom bővülésével párhuzamosan a csalók is nagyobb elánnal vetik be magukat, és próbálják átverni a kártyás fizetőket.

Nagyon sok pénzt csalnak ki a magyarországi bankkártyahasználóktól: óvatosságra intenek a szakértők

A bankkártyás forgalom bővülésével párhuzamosan a csalók is nagyobb elánnal vetik be magukat és próbálják átverni a kártyás fizetőket.

Elolvasom

Képek: Getty Images Hungary

Ezt is szeretjük