Füstölgő metrók: szétrobbanhatnak a sínek a 3-as metró vonalán?
Három éve nem köszörülték, a hajszálrepedések elmélyülhettek, a sínek szétrobbanhatnak.

Nyereményjáték

Nyerj egyéves előfizetést a népszerű BBC History történelmi magazinra! (x)

Nyerj páros belépőt a novemberi Femina Klubra, ahol megtanítunk nemet mondani!

Nyerj Adrienne Feller kozmetikumokat Hollóházi Porcelán fülbevalóval! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Többé nem kell tisztogatni a csempék közti hézagot, sem más fugát (x)

Kocsis Korinna szupermodell elárulta mindig gyönyörű barna bőrének titkát (x)

Csak úgy versengenek érte az emberek! Hihetetlen, mit építenek a fővárosban (x)

5 kihagyhatatlan film, amit még premier előtt megnézhetsz! (x)

Schell Judit lerántja a leplet a férfi-nő kapcsolat titkairól - Megéri a múltba révedni? (x)

beauty and style

Bundás, meleg szobacsizma házilag, varrás nélkül - Imádni fogod! »

Így fertőtlenítsd a sminkecsetet: nem elég, ha meleg vízbe áztatod »

Unikornis a tortán: 2017 fura trendje már az esküvőkre is begyűrűzött »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A 3-as metró vonalán kritikus a pálya állapota, körülbelül három éve nem köszörülték le a síneket, aminek következtében mélyülhettek a rajta lévő hajszálrepedések. A BKV 80 km/óráról 60 km/órára csökkentette a vonalon járó metrók maximális sebességét, így nem éri a síneket akkora erőhatás, hogy egyszer csak szétrobbanjanak apró szilánkokra, a metró kisiklását okozva.

A pálya viszont így is folyamatosan romlik, azt az egész metróalagútban javítani kellene, illetve felújítani, különben nagy baj lehet. A köszörülés költséges, a BKV jelenlegi anyagi helyzetét tekintve nincs arra sok esély, hogy hamarosan elkezdik a munkálatokat.

Romlik a biztonság hatásfoka

Gulyás Attila, a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetségének elnöke lapunknak elmondta, a hajszálrepedések mélységét a rendelkezésre álló mérőműszerekkel nem lehet teljes pontossággal megállapítani. Műszaki szakemberek próbálnak tökéletes mérőműszert alkotni erre a célra, de eddig még nem sikerült.

Az elnököt egyébként a mostanában egyre sűrűsödő metrófüstölések miatt kerestük, ám, mint mondta, emellett a sínek állapota is problémát jelent a 3-as metró vonalán. A 2-es metró vonalán rendben vannak a sínek.

Kérdésünkre, hogy veszélyben vagyunk-e, Gulyás Attila azt közölte: 100%-os biztonság nincs, bizonyos hibaszázalék mindig jelen van, amely annál inkább emelkedik, minél tovább hagyjuk futni az elöregedett járműveket.

- Régebben is előfordult, hogy elfüstölt egy metró, de én is úgy érzékelem, hogy nőtt ez az arány. A járművek régiek, a karbantartásra kevés pénz van, az egyetlen orvosság az lenne, ha nem hagynák, hogy a szerelvények elöregedjenek. Ha romlik a biztonság hatásfoka, egyre több hiba csúszhat be - vélekedett Gulyás Attila.

Füstbe ment terv

Legutóbb február 20-án nem járt a metró a Deák tér és a Déli pályaudvar között, a szerelvény műszaki hiba miatt füstölt. Február 1-jén szintén füstölt a metró, akkor a váltóhoz behullott szemét és falevél gyulladt ki, mert a hideg időjárás miatt bekapcsolták a váltófűtést. Január 30-án pedig két szakaszon, Újpest-Központ és a Lehel tér között, később pedig a Lehel tér és a Nagyvárad tér között kellett füstölés miatt leállítani a metróközlekedést.

Blog.hu ajánló