Sokba kerül a bitcoin a Földnek: több áramot fogyaszt, mint Magyarország

Már vannak bitcoinnal folytatott pénzügyi tranzakciók itthon is.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Magyarország elektromos áramfogyasztásánál több elektromos energiát emésztenek fel a bitcoinbányászatot végző és a kriptodeviza-rendszert üzemeltető számítógépek, derül ki a Digiconomist kimutatásából.

A Digiconomist Bitcoin Energy Consumption Index szerint a kriptodevizák nyilvántartását és forgalmazását bonyolító számítógépek jelenleg évi 29,86 terawattóra elektromos energiát használnak fel, ami a világ energiafogyasztását tekintve 0,13%-nak felel meg.

De mi is az a bitcoin?

A bitcoin a legújabb digitális korszak fizetőeszköze, ami független a központi bankoktól vagy kormányoktól. A nyílt forráskódú bitcoinokat - vagyis virtuális érméket - a forgalomban lévő valutákkal lehet kiváltani. Az ötlet egy Satoshi Nakamoto álnevű internet-felhasználótól származik, aki a 2008-as globális pénzválság után találta ki, hogy így is lehessen fizetni termékekért és szolgáltatásokért. A független pénznem nem reagál inflációra, nem kontrollálható. Magyarországon is elég sok helyen lehet vele fizetni.

Az online devizarendszer költséges

A kriptodeviza-rendszer energiafogyasztása nagyjából Szlovákia vagy Marokkó elektromos áramfogyasztásának felel meg. Magyarország elektromos áramfogyasztása 21,55 terawattóra, Ausztria éves fogyasztása 69,75 terawattóra, Németországé pedig 533 terawattóra. A világon 159 olyan ország van, melynél több energiát fogyaszt a kriptodeviza-rendszer. Az amerikai háztartások átlagos energiafelhasználását alapul véve pedig 2,7 millió háztartás fogyasztásának felel meg a kriptodeviza-rendszer fenntartása.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Ezt is szeretjük