7 ok, amiért becsüld meg a főnököd!

Nem biztos, hogy az engedékeny, túlzottan közvetlen főnök a legjobb. Ismerd meg a jó munkaadó legfőbb jellemzőit!

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Kevés munkavállaló gondol bele igazán, amikor jellemzi a főnökét, hogy arra milyen feladatok hárulnak, mekkora szerepe is van a munkahelyi hangulat kialakításában, és pontosan milyen kritériumoknak is kell megfelelnie a vezetésre alkalmas személynek.

A leggyakoribb elvárás ugyanis a munkavállalóktól általában annyi, hogy a főnökük legyen közvetlen, emberséges, igazságos és rugalmas.

Csakhogy nem biztos, hogy az a főnök, aki már barátnak is beillene: utóbbinak szem előtt kell tartania a cég érdekeit is, hiszen hiába egy barát, ha az nem képes biztosítani például a megélhetést. Utánajártunk, melyek is a valóban munkaadó ismérvei.

Átlátja a feladatköröket, és tiszteletben tartja a jogokat

Az első és egyik legfontosabb szempont, hogy a főnök szakmailag felkészült legyen. Az a vezető, aki l kezeli a konfliktusokat, emberséges és közvetlen, ám tudása kifogásolható, csupán ideig-óráig . A főnöknek ugyanis nem csupán az a feladata, hogy a saját munkáját l végezze, hanem az is, hogy belelásson mások munkakörébe, tanácsot tudjon adni, átlássa a problémákat és az akadályokat, egyben pedig képes legyen mérlegelni azok súlyát.

Fontos továbbá, hogy vezetőként pontosan tisztában legyen a Munka Törvénykönyvének előírásaival: a munkavállalók kötelezettségeivel, egyben pedig azok jogaival is. Az a főnök ugyanis, aki csak követel, ám az alkalmazottak jogait nem tartja szem előtt, és lehetőséget sem ad a gyakorlásukra, nemcsak a munkavállalók ellenszenvét vívja ki, de hosszútávon a cégnek sem megfelelő.

Felmondanál?
Úgy érzed, a főnököd egyáltalán nem tartja tiszteletben a Munka Törvénykönyvében foglalt jogaidat, és már a felmondást fontolgatod? Segítünk dönteni. Kattints ide! »

Megfelelő bánásmód és konfliktuskezelés

Sokan azt gondolják, hogy csak a törtető, szigorú és keménykezű vezető képes irányba vezetni a céget, illetve profitot termelni. Csakhogy, aki nem veszi figyelembe a munkavállalók érdekeit, és csak a termelést tartja szem előtt, az hosszútávon éppen az ellenkezőjét éri el: az alkalmazottak egyre kevésbé lesznek motiváltak, és az is lehet, hogy egy részük elpártol a cégtől. A vezető ismérve, hogy pontosan tudja, hogyan kell bánni a munkavállalókkal: úgy követel, hogy közben motivál, és személyre szabott bánásmódot alkalmaz. Határozottabban és keményebben lép fel azokkal szemben, akiknél szükségét érzi, az elismerést korábban kivívók esetében azonban bevonó, elfogadóbb magatartást tanúsít.

Mindennek pedig a konfliktuskezelésben is meg kell látszania. A vezetésre alkalmas munkaadó tisztában van azzal, hogy mikor van helye a kissé agresszívebb magatartásnak, mikor jobb kompromisszumos megoldást választani, és képes a cég érdekeit szem előtt tartva olykor engedni a munkavállaló kérésének.

15 életbevágóan fontos illemszabály

Nézegess képeket!

Elolvasom

Visszajelez, elismer, és szem előtt tartja a tudást

Az a munkaadó, aki nem tisztázza előre pontosan a feladatokat, és úgy vár el tökéletes eredményt, hosszútávon nem tesz t a cégnek, de a munkahelyi légkörnek sem. A megfelelő vezető ismérve, hogy nemcsak tisztázza a célokat és a feladatokat, de részletezi azok megvalósításának módját is, és folyamatos visszajelzésekkel irányít: kritizál, ha az helyénvaló, ugyanakkor a megfelelő teljesítmény elismeréséről sem feledkezik meg. A munkavállalók munkáját meg is köszöni, a köszönömökkel azonban csínján bánik: pontosan akkor dicsér, amikor annak valóban helye van - hiszen ne felejtsd el, a munkádért fizetést kapsz, minden apró feladat elvégzéséért nem elvárható, hogy a főnököd dicséretekkel halmozzon el.

, ha a munkaadó az elismerést nem csupán pénzben fejezi ki, hanem azzal is, hogy bevonja a döntési folyamatokba a kompetens személyeket, és kikéri a véleményüket a szakmai kérdésekben.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Ha nem is fogadja el az összes tanácsot, ezzel a módszerrel nagymértékben képes motiválni az alkalmazottakat, akiknek magabiztosságát is támogatja ezzel.

Ezt is szeretjük