5 öregedésgátló tipp
Ha elmúltál 40, kicsit alaposabb figyelmet kell fordítanod a szépségápolásra, hogy megőrizd szépségedet és vitalitásodat! Próbáld ki tippjeinket!

Nyereményjáték

Nyerj egyéves előfizetést a népszerű BBC History történelmi magazinra! (x)

Nyerj páros belépőt a novemberi Femina Klubra, ahol megtanítunk nemet mondani!

Nyerj Adrienne Feller kozmetikumokat Hollóházi Porcelán fülbevalóval! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Kiegyensúlyozott otthonod lehet egyetlen kiegészítőtől - A titok a színben és mintában van (x)

16 ezer magnókazettát gyűjtöttek, és valami elképesztőt csinálnak belőle – Ettől leesik az állad! (x)

Tökéletesen hullámos hajad lesz 15 perc alatt, ha így göndöríted be (x)

Többé nem kell tisztogatni a csempék közti hézagot, sem más fugát (x)

Kocsis Korinna szupermodell elárulta mindig gyönyörű barna bőrének titkát (x)

beauty and style

Karcsúbb derékfazon varrás nélkül: így viseld nőiesen a bő inget »

6 könnyen kezelhető frizura, aminél előny, ha egy kicsit hullámos a hajad »

5 divatos kabátfazon, ami karcsúsít, és elfedi a pocakot »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Sajnos az örök fiatalságot ígérő csodaszert még nem sikerült előállítani, de hogy mégis miként őrizd meg életteli kisugárzásodat, melyek azok a természetes módszerek, melyek lehetővé teszik az idősödő ember számára, hogy testben és lélekben egyaránt friss és tevékeny maradjon, ötleteinkből kiderül. Ha formában akarsz maradni, több figyelmet kell fordítanod a következőkre.

Vitális anyagok

A vitaminhiány gyorsítja az öregedést, ezért fontos a szervezet mindenkori szükségletének fedezése. Létfontosságú a C-, E-, A- vitamin és elő-vitaminja, a béta-karotin, valamint a szelén nyomelem.

Ezek segítik a szervezetben felhalmozódó agresszív anyagok – például a véredények elmeszesedéséért felelőssé tehető szabadgyökök – elleni harcot is.

Vitaminok nemcsak a méregdrága pirulákban és gyümölcsökben vannak, hanem például a céklában, savanyú káposztában, almában, feketeretekben, zöldbúzafűlében is.

Salaktalanítás

A citrusfélék kiválóak a salaktalanításhoz, a zsírégetés megindításához. Keverj össze 4-4 narancs, grépfrút és két citrom levét 2 liter ásványvízzel! Ezt az italt fogyaszd napközben! Ihatsz zöldség- és más gyümölcsleveket, természetesen ásványvizet és algakivonatokat is. Naponta legalább 2 liter folyadékot fogyassz el, hogy bőröd számára belülről biztosítsd a kellő nedvességet.

A megfelelő életmód mellett a gyógynövények rendszeres használata is sokat segít.

Regeneráló, fiatalító növények

A ginzenggyökérben lévő anyagok jótékonyan hatnak az anyagcserére. Emellett növelik a vitalitást is.

A ginzengkivonatok nemcsak serkentik az agyműködést, de a szexuális vágyat is fokozzák. A szibériai és az indiai ginzeng immunerősítő, roboráló, és a stresszel szembeni ellenállást is fokozza.

Jókedvre derítő növények

A zöld levelű zöldségekben található folsav a boldogsághormon termelése szempontjából igen fontos, de a szervezetben mindenhol szükség van rá, ahol a sejtek osztódnak és szaporodnak. A vörösvérsejtek növekedése és érése csak akkor működhet kifogástalanul, ha elegendő folsav van jelen. Ha nincs, akkor vérszegénység, fáradtság, alvászavar, nyugtalanság, csüggedés, szorongás, életörömhiány alakul ki, és ezek óhatatlanul megviseltté – ráncossá – is tesznek bennünket. A megelőzés érdekében egyél sok folsavtartalmú tápanyagot! Ilyenek például a brokkoli, karfiol, saláták, paraj, spárga, teljes kiőrlésű gabona, szójabab, lencse.

  • Citromfű: jó hatású feszültség, idegesség esetén. Kiegyensúlyozottá tesz, és megteremti annak a lehetőségét, hogy derűsen, nyugodtan szemlélve, kedvező színben lásd a világot.
  • Orbáncfű: melankólia, depresszió, migrén, neurovegetatív zavarok esetén kiváló segítség.

Egyenlő mennyiségben alaposan keverd össze a füveket egy befőttes üvegben! A teát úgy készítheted el, hogy 1 kávéskanál fűkeveréket 2,5 dl vízzel leforrázol, 10 percig állni hagyod, leszűröd, és már fogyaszthatod is.

 

Amit még fiatalságodért tehetsz

A rendszeresen végzett, kitartást igénylő sport, mozgás biztosítja a folyamatos endorfintermelődést a szervezetben. Ehhez minimum 30 percnyi megizzasztó, de nem megerőltető mozgásra van szükség.

A relaxáció, meditáció, helyes légzés is fontos: az adrenalinnal szemben a noradrenalin az érzékeken keresztül aktiválható. Feküdj le, hunyd be a szemed, és képzeld magad egy vízeséshez, ahol a lezúduló víz átmossa egész tested! Hallgass relaxáló zenét!



Ha alvászavaraid vannak, segít néhány csepp levendulaolaj a párnára cseppentve. Emellett fogyassz nyugtató hatású macskagyökér-, citromfű-, komló-, levendulatartalmú készítményeket, teákat!

Óvakodj a szervezetet terhelő káros anyagoktól, mint a nikotin, az alkohol, a koffein! Ezek gyengítik az életerőt, fokozzák a leépülési folyamatokat.
 

Ha szívesen olvasnál életmódról, egészségről, fogyókúrákról, és érdekel a wellness világa, itt az ideje, hogy megvásárold az Ideál Magazin májusi számát.
Ízelítő a tartalomból:

Kényszerbetegségek
Gömbölyded veszélyek
Éltető joghurtok, kefirek
Kevés kalória, nagy élvezet

Olvass bele a májusi szám tartalmába:
Ideál Magazin 2008. május »

OLVASD EL EZT IS!

Blog.hu ajánló