Ezt a 13 ételt fogyaszd az új évben, hogy szép legyél
Ragyogó bőr, csillogó haj, fényes köröm? Ha a következő ételekből, italokból sokat fogyasztasz, egészen megújíthatod a külsődet.

Nyereményjáték

Nyerj családi belépőt a szentendrei Skanzenbe: 2 darabot sorsolunk ki! (x)

Nyerj páros belépőt az októberi Femina Klubra, ahol eláruljuk a sikeres karrierváltás titkát!

Nyerj éves BBC History előfizetést! Az egyik legnépszerűbb történelmi magazin lehet a tiéd (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Finn életérzés a legjobb finn ételekkel a Bartókon: régi Nokiák, pannukakku és igazi, finn kávé (x)

Ősszel még jobb a Balatonra menni? Nincs tömeg, és rejtett kincseket rejteget a vidék (x)

Házilag is enyhíthetők a pollenallergia tünetei - Mutatjuk a leghatékonyabb módszereket (x)

Megvannak a 2017-es ősz divatszínei: gyönyörű színek jönnek, bár a szürke még marad picit

Mivel foglalkozzon a gyerek iskola után? Mutatunk pár hasznos kikapcsolódást a kicsiknek

beauty and style

Táskák az utcáról: milyen darabok illenek a kabáthoz? »

16 trendi darab a boltokból, aminek láttán te is sárgát akarsz viselni ősszel »

Kétszer hatékonyabb vele az edzés: ezért jó, ha fitneszlabdával tornázol! »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Ha kiegyensúlyozottan táplálkozol, szép lesz a bőröd, életteli a hajad, feszesek a kötőszöveteid és erősek az idegeid. Fontos tehát, hogy tisztában légy azzal, mely ételek tartalmaznak értékes tápanyagokat, és hogy ezeket mindennapi étkezéseidbe is beépítsd az új esztendőben.

Gyümölcsök és zöldségek

A gyümölcsök és a zöldségek nemcsak rengeteg vitamint, hanem számos bioaktív anyagot, úgynevezett másodlagos növényi anyagokat is tartalmaznak, melyek védelmet nyújtanak a szabadgyökök ellen. A klorofill serkenti a vörösvérsejtek termelődését, valamint regenerálja a sejteket. Fogyasztásával friss és rózsás lesz a bőröd.

A karotinoidok meggátolják a korai öregedést. A sárgarépában lévő béta-karotin megóvja a bőrt a káros környezeti hatásoktól.

Alma

Napi egy alma, és garantáltan ritkábban jársz majd orvoshoz! Az alma több mint 300 értékes tápanyagot tartalmaz. Legtöbbjük közvetlenül a héj alatt található, ezért mindenképpen hámozatlanul edd a gyümölcsöt.

Banán

A banán jókedvre derít, energiával tölt fel, továbbá jóllakottá tesz, mégpedig anélkül, hogy megterhelné a gyomrot. Tízféle vitamint és rengeteg szerotonint, azaz boldogsághormont tartalmaz. Utóbbi más trópusi gyümölcsökben, például az ananászban és a papajában is megtalálható.

Hüvelyesek

A lencse, a bab és társaik rengeteg B-vitamint tartalmaznak, ami a bőr alsó rétegeiben is megköti a nedvességet. Rendszeres fogyasztásukkal fedezheted napi cinkszükségletedet is, megelőzve a bőrbetegségeket, a hajhullást és a körmök töredezettségét.

Köles

Rizs és tészta helyett is bátran fogyasztható. Rengeteg kovasavat tartalmaz, ami feszesíti a kötőszöveteket.

Papaja

A papaja lassítja a bőr öregedését, mivel a benne lévő enzim, a papain serkenti a sejtek megújulását, illetve élénkíti az anyagcserét.

Spárga

Az A-, C-vitamin-, valamint a B-vitamin-komplexek mellett a spárga aszparagint, vagyis egy olyan aminosavat is tartalmaz, amely a test méregtelenítésében játszik fontos szerepet. Hasonló hatással rendelkezik a barna rizs is.

Húsok és egyéb fontos tápanyagok

Hal és hús

Az állati fehérje és a cink fényessé teszi a hajat. A tengeri halakban - lazac, tonhal - lévő omega-3 zsírsavak a bőr rugalmasságáról gondoskodnak.

Jód

A jód gondoskodik arról, hogy a pajzsmirigy optimálisan szabályozza az anyagcserét, így elősegíti a méregtelenítést és a zsírégetést.

Müzli

Laktat, miközben energiával tölti fel a testet. A zabpehelyben és az olajos magvakban lévő biotin védi a bőrt és a hajat a kiszáradástól, és megelőzi a hajhullást. A tej és a joghurt gazdag kalciumforrás, így erősíti a fogakat és a csontokat.

Olívaolaj

Rengeteg bőrápoló E-vitamint tartalmaz. Elsősorban hidegen sajtolt változatát fogyaszd, és ne hevítsd túl forróra. Repceolajjal helyettesíthető. Öntheted salátára.

Teák

Rooibos tea

A rooibos tea egy dél-afrikai bokorfajtából készült, és számos értékes ásványi anyagot, többek között kalciumot, magnéziumot, káliumot, cinket és vasat tartalmaz, ellenben nulla kalóriát, így akár víz helyett is ihatod.

Zöld tea

A zöld teában lévő anyagok megfékezik a káros szabadgyököket, így megelőzik a bőr idő előtti öregedését.

Cikkünk megírásában Elizabeth Hör-Bogacz Villámgyors szépségtippek című könyve segített, mely a Mérték Kiadó gondozásában jelent meg.

Blog.hu ajánló