Edd magad szépre!

Szépítő ételek

Hiába kensz magadra egy tonna krémet, ha belülről nem táplálod a bőrödet. Milyen ételre van szüksége a bőrnek, hogy ragyogjon?

Nyereményjáték

Nyerj Magyarország természeti csodái című könyvet, és ismerd meg hazánk legértékesebb kincseit!

Nyerd meg a Juno mesél című tündéres mesekönyvet! Minden kislány kedvence lesz

Nyerj közel 15 000 forint értékű, Natics prémium kozmetikumokat!

összesen 3 db játék

Ez is érdekelhet

Házilag is enyhíthetők a pollenallergia tünetei - Mutatjuk a leghatékonyabb módszereket (x)

2 perc alatt lett éles a látása Katának, ma már nem is tudja, milyen volt szemüvegesnek lenni (x)

Észbontó programsorozat igen neves hazai és külföldi előadókkal, amiből 300 előadás és koncert ingyenes! (x)

Az utazás legfontosabb kelléke, és nem csak a fotózás miatt - Ezerszer könnyebb így nyaralni (x)

Milyen színű a szemed? Mutatjuk, melyik ékszer emeli ki legjobban a tekinteted

beauty and style

Zsírégetés futás nélkül: intenzív edzés, amiből napi 10 perc is elég »

Körömlakkot kent a papírra: gyönyörű rajzok lettek belőle »

Szürke színű ruhákkal ünnepelte 70. születésnapját a divatház »

retikül.hu

Top lájkolt cikkek

bmi kalkulátor

nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A kellemes megjelenéshez, a pozitív önképhez hozzátartozik a sima bőr, a fénylő haj, az egészséges köröm látványa. Nem csoda, ha a kozmetikai ipar egyre újabb és többet ígérő termékekkel bombázza a piacot.

Persze a külső takargatással nem érünk el semmit. Az igazi szépség belülről fakad - tartja a mondás, de a génkutatók, molekuláris biológusok, gyógyszerészek, dietetikusok, táplálkozáskutatók is egyetértenek ezzel.

A bőr ugyanis nemcsak egy védőköpeny, hanem fontos szerv is. Ugyanolyan, mint a szív, az agy vagy a máj. Tehát jól el kell látni élelmi anyagokkal, biztosítani kell a működéséhez szükséges táplálékot. A bőr belső anyagcseréje ráadásul érzékeny, egészsége nagyban függ a bélrendszer és a máj működésétől, a vér összetételétől, vagyis azoktól a szervektől, amelyek eljuttatják hozzá a tápanyagokat. Belülről táplálkozik, belülről újul meg, és belülről szépül.

Sajnos a legtöbben egészségtelenül táplálkozunk. Ez persze nemcsak a bőrre, hajra, körmökre van hatással, de a korán jelentkező ráncok, laza kötőszövet, a zsírraktározás zavara, a szürkés bőr, a száraz, pikkelyes felület, az apró seprűvénák, ekcémás megbetegedések, pattanások mind-mind jelezhetik helytelen evési szokásokat.

Beauty Food - szépítő tápanyag

A bőrsejtek kiéhezve várják a hozzájuk érkező fiatalító bio-anyagokat. Tehát ha a vérerek elszállítják hozzájuk a szükséges ásványi sókat, vitaminokat, pár nap elegendő ahhoz, hogy megújuljanak.

A beauty food kategóriába sorolhatóak az alábbi tápanyagok.

  • C-vitamin, amiből elegendő található a kiviben, a citromban, a grépfrútban, a narancsban, a savanyú bogyófélékben és az almában.
  • Elengedhetetlen az A-vitamin, ami karotintartalmú élelmiszerekben - őszibarackban, paradicsomban, sütőtökben, avokádóban és répában - lelhető fel.
  • Nélkülözhetetlen a D-vitamin, amelyet heringből, májból, tejből pótolhatunk.
  • Sok E-vitamin is kell, ezt kellő mértékben tartalmazzák a teljes kiőrlésű gabonából készült péksütemények, a magvak, növényi olajok és a tojás.

Fontos bőrtápláló a B-vitamin is, főleg a biotin, amelyet belsőségekből, tojássárgájából, élesztőből nyer ki a szervezet, valamint a ritkán előforduló nyomelemekre (például szelénre) is szükség van: ezt elsősorban a magvas gabonafélékből és a rizsből tudja elraktározni.

Az A-vitamin és a biotin a klasszikus bőrvitaminok. Hiányuk esetén a bőr pikkelyesedni kezd, narancsbőrszerűen behorpad, sőt, ez okozza a korpásodást, a hajhullást is.

A B1-, B2-, B3- és B6-vitaminok (amelyek tojásból, mogyorófélékből, májból, teljes kiőrlésű péksüteményekből nyerhetőek), a folsav (amely zöld levelesekben, húsban és sörélesztőben található), valamint a pantoténsav (amit a máj, a gabonafélék és az élesztő is tartalmaz) jól kiegészíthetik a fenti két vitamint. Kombinációjukkal elkerülhető az ajkak kicserepesedése és a bőr kiszáradása.

Bőrrongáló étkek

Nem árt tisztában lenni azzal is, mi károsítja a kültakarót. A cigaretta és az alkohol feltétlen a bőr ellenségei közé sorolhatók, de folytathatjuk a sort a cukorral, az édes italokkal, szénsavas üdítőkkel, szörpökkel, világos tésztafélékkel, fényezett rizzsel, konzerv- és készételekkel, zsíros szószokkal (majonézzel, dresszingekkel) vagy a zsíros húsokkal, szalonnával. A gyorsan felszívódó szénhidrátok hamar eltelítenek, de energiát csak rövid időre adnak, viszont zsírként hamar elraktározódnak. A legkárosabb kombinációk például a világos lisztből készült péksütemények édességgel, a cukorlimonádé a sajtos tésztához vagy a tiramisu a malacsült után, esetleg szalonnás hús knédlivel. Az ilyen étkezések szinte stoppolják az anyagcsere-folyamatokat, és a zsírraktározással foglalják le szerveinket: utánuk legalább egy órán keresztül áramlanak a zsírmolekulák a bőr alatti kötőszövetbe. Ha ez a fajta terhelés folyamatos, akkor a zsigerekben is megindul a zsírraktározás, vagyis elkezdünk hízni. Ezzel egyidőben salak- és méreganyagok is elraktározódnak, mégpedig a bőr- és kötőszövetben.

Narancsbőr ellen

A megfelelő táplálkozás a cellulit elleni harcban is fontos szerepet játszik. Tartózkodj a radikális fogyókúráktól, inkább erősítsd kötőszöveted mozgással, mondj le a fehércukorral és a liszttel készült ételekről! Részesítsd előnyben a halat, fogyassz sok szóját, tofut, sovány sajtot, gyümölcsöt és teljes kiőrlésű gabonából készült péksüteményeket!

A C-vitamin és a fehérje kombinációja serkenti a kollagén termelődését, és ezzel javítja a bőr rugalmasságát.

Hajregeneráló tápanyagok

  • Az biztos, hogy a haj és a köröm minden tápanyagból profitál, ami a bőrnek jót tesz. A dús, rugalmas, fényes hajért fogyassz kovasavtartalmú élelmiszereket - magvas kenyereket, kölest vagy csalánlevelet!
  • A sprőd, törékeny haj a téves képzetekkel ellentétben nem a haj betegsége, hanem az anyagcsere zavara. A hajgyökér aminosav-ellátásának elégtelensége rontja a haj minőségét. A kielégítő fehérjebevitel hatására javul a haj egészsége is.
  • Korpásodás, makacsul viszkető fejbőr esetén A-, C- és E-vitamin, valamint szelén fogyasztása szükséges.
  • A vas- és cinkhiány hajhulláshoz vezethet. Ha csak bizonyos területeken hullik a haj, akkor próbálj meg állati zsiradékról növényi zsiradékra (olívaolaj, kukorica-, búzacsíraolaj) átállni - ez sok esetben pozitív eredményt hoz.
  • A törékeny körmök a vas- vagy kalciumhiány jelei lehetnek. Előbbi tipikus tünete, hogy a körmök túl laposra nőnek, kanálszerűen, esetleg kifelé hullámosodnak. A kalcium- és cinkhiány fehér csíkok képében jelentkezik. Rövid úton átmeneti megoldást jelenthet a gyógykörömlakk, hosszútávon azonban csak a magas cinktartalmú, teljes kiőrlésű gabonából készült péksütemények, illetve a kombinált, szerves vitamin- és ásványianyag-készítmények segíthetnek.

OLVASD EL EZT IS!

Blog.hu ajánló