Nem az a baj, hogy pucérak, hanem hogy kövérek
A baba vagy a kiló volt túlzás?
Idén tavasszal a Lane Bryant, a híres plus size ruházati brand kezdeményezésével kampány indult This Body címen. Pontosabban indult volna, ha a két legfőbb amerikai tévétársaság, az NBC és az ABC nem állta volna útját már a kezdeteknél.
A kampány ugyanis egy videóval kezdődött, amelyben a modellek azt veszik sorra, testük milyen szerep beteljesítésére teremtetett, és ez miért ad okot az elégedettségre. A videót azonban az említett tévécsatornák nem adták le, mondván, a benne szereplő lányok - köztük a Sports Illustrated magazin első plus size címlaplánya, a gyönyörű Asley Graham - megjelenése obszcén, közönséges, tehát nem tesz eleget a sugárzás irányelveinek.
Kettős mérce a megítélésben?
Ezt azzal indokolták, hogy a modellek a videón fehérneműben, sőt, esetenként félmeztelenül, a testüket részben takarva szerepeltek, valamint az egyik modell a kisbabáját szoptatva is szerepel néhány másodpercig.
A csatornák által adott magyarázat azonban azért is homályos, mert modellek ilyen hiányos öltözetben, valamint ehhez hasonló helyzetekben már jó néhányszor szerepeltek korábban például a Dove és a Victoria's Secret kampányaiban. Csak ők karcsúbbak voltak.
Az elutasítás hírére a Lane Bryant egy nyilatkozattal reagált a Racked.com-on, amelyben szintén meglepettségüknek adnak hangot.
A fent említett kampányokhoz képest videójuk ugyanis legfeljebb a kisbaba etetésében és a nagyobb méretekben mutat eltérést. Ez pedig jogos felháborodásra ad okot.
Az anyaság kihívásai cukormáz nélkül
A Femina Klub júniusi vendége Ráskó Eszter humorista lesz, akivel Szily Nóra, az estek háziasszonya többek között az anyaság és a nőiség kihívásairól beszélget. Vajon létezik-e recept a gyerekneveléshez? Miért olyan káros a tökéletes anya mítosza? Hogyan lehet az önazonosság és az önfelvállalás révén a nőknek felvértezni magukat a 21. századi normákkal szemben?
További részletek: femina.hu/feminaklub
Jegyek kizárólag online érhetőek el, korlátozott számban.
Időpont: 2024. június 3. 18 óra
Helyszín: Thália Színház
Promóció
A This Body eredetileg kitűzött célja elmondásuk szerint ugyanis korántsem a meztelenkedés, annál sokkal több akar lenni. Mint ahogy közleményükben írják, a kampány "minden egyes nő ünneplése abban a méretben, amelyben igazán gyönyörűnek érzi magát: akár az újszülött gyermekét szoptatja, akár csak büszke arra, ami miatt őt erősebbé teszi teste, ahogyan áttöri segítségével a gátakat, vagy ahogy önmagát elfogadva egyszerűen csak az lesz, aki lenni akar".
A fél perc hosszúságú videót egyébként többek között a Lane Bryant Facebook-oldalán is megosztották, a látogatottsága itt már többmilliós. Ide kattintva te is megnézheted. Te mit gondolsz a videó visszautasításáról?