A pattanások és a hajhullás csak a cinkhiány kezdeti tünetei: súlyosabb károkat is okozhat

Előzd meg, mielőtt komolyabb következményei lennének.

no tukor elott pattanas

Nyereményjáték

Nyerj családi belépőt a Skanzenbe: 3 darabot sorsolunk ki!

Nyerj képes enciklopédiát, és ismerjétek meg együtt a világ titkait!

Nyerj közel 15 000 forint értékű, Natics prémium kozmetikumokat!

összesen 3 db játék

Ez is érdekelhet

Alföldi Róbert a komédiában is a bánatot látja - Zseniális gárdával játszik a Vízkeresztben (x)

Ingyenes lesz a Velencei-tó fesztiválja! Ekkor érdemes a strandra menni (x)

Nagy név érkezik Budapestre: a szeptemberi Balkán Partyra már most fogynak a jegyek! (x)

Az ország legjobb luxushotelje a Mátrában - High-tech eszközök, lebilincselően tiszta levegő (x)

Az avokádós smoothie segíti a gondolkodást és a döntéshozatal folyamatait - Ezért idd őket nyáron! (x)

beauty and style

3 dolog, amit tudnod kell, mielőtt megveszel egy overallt »

A nyár legszebb körömmatricái: most az etno minta a divat »

Levendula az esküvőn: illatos, romantikus és csodaszép »

retikül.hu

Top lájkolt cikkek

bmi kalkulátor

nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Rengetegen küzdenek különböző bőrproblémákkal, valamint az is kiderült, hogy az emberek több mint a felének hullik a haja, mégsem fordít ezekre elegendő figyelmet.

Sokan nem kezeltetik a problémákat, nem is próbálnak utánajárni, mi okozhatja őket, pedig előfordul, hogy csak egy egyszerű dolog, a cinkhiány áll a hátterükben. Ha azonban sokáig nem jönnek erre rá, súlyosabb, hosszú távú következményei is lehetnek.

A cink hiánya haj- és bőrproblémákat okoz

A cink egy, a szervezet számára nagyon fontos nyomelem, ami részt vesz a sejtosztódás elősegítésében, az új sejtek képződésében, valamint támogatja, erősíti az immunrendszert. A testben általában 2-3 gramm cink található meg, de ha nincs meg a megfelelő mennyiség, és nem is pótolod, akkor az érezhető és jól látható mellékhatásokkal jár.

no borproblema

Legtöbbször nem múló, mindig újra megjelenő pattanásokat, száraz, viszkető bőrt, kiütéseket okozhat, valamint észreveheted azt is, hogy sokkal lassabban gyógyulnak be a sebeid, mint régebben. Hosszú távon pedig ekcémát és pszoriázist okozhat. A cink ugyanis nélkülözhetetlen a szép bőrhöz, segít megőrizni a rugalmasságát és fiatalságát, mivel fokozza a bőr öregedéséért felelőssé tehető szabad gyököket roncsoló enzimek aktivitását, valamint a kollagéntermelést. Ráadásul szabályozza a szervezet hormonegyensúlyát is, így csökkenti a zsíros bőr, valamint a pattanások kialakulásának esélyét. Nyáron pedig különösen fontos, mert az UV-sugárzás elleni védelemben is nagy szerepet játszik.

A hiánya a bőrön kívül a hajon is megmutatkozhat: a hajhagymák és a fejbőr sejtjei gyengévé válnak, így kiszáradhatnak, de hajhullás és pigmenthiány is kialakulhat. A hajszálak elvékonyodnak, töredezetté válnak, megritkul a hajkorona, sőt, akár a szempillák és a szemöldök is. Ha sokáig fennáll a hiány, akkor látható mennyiségű hajvesztés is bekövetkezhet.

no hajhullas

Azonban nemcsak a külsőnkre van nagyon rossz hatással, ha nincs elég cink a szervezetünkben, ugyanis szorongást, krónikus stresszt, idegességet, sőt, még látászavart és hormonproblémákat is okozhat.

Vidd be a megfelelő mennyiséget!

Ezek miatt tehát nagyon fontos, hogy bevidd a szervezetedbe a szükséges mennyiségű cinket. A felnőtt szervezetnek általában napi 15 milligrammra van belőle szükség, de hiány esetén rövid távon napi 40 milligramm is szedhető. Persze pótolhatod vitamin formájában is - azonban itt előfordulhat, hogy csak egy része képes felszívódni, vagy túl sok található egy tablettában -, de a legjobb, ha természetes módon viszed be.

Leginkább a májban, a tojásban, a vörös és fehér húsokban, a tengeri herkentyűkben és a hüvelyesekben található, de az olajos magvak és a teljes kiőrlésű gabonafélék is tartalmaznak cinket.

Blog.hu ajánló