10 évvel mutatnak többnek a valós korodnál! 3 durva öregítő
A bőr nem felejti el egykönnyen az ellene elkövetett garázdaságokat. Az emlékek pedig meglátszanak.

Nyereményjáték

Nyerj családi belépőt a szentendrei Skanzenbe: 2 darabot sorsolunk ki! (x)

Nyerj páros belépőt az októberi Femina Klubra, ahol eláruljuk a sikeres karrierváltás titkát!

Nyerj éves BBC History előfizetést! Az egyik legnépszerűbb történelmi magazin lehet a tiéd (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Pöttyös a csíkossal, rózsaszín a fémhatásúval? Mutatjuk, mit mivel párosíts az otthonodban (x)

Finn életérzés a legjobb finn ételekkel a Bartókon: régi Nokiák, pannukakku és igazi, finn kávé (x)

Ősszel még jobb a Balatonra menni? Nincs tömeg, és rejtett kincseket rejteget a vidék (x)

Házilag is enyhíthetők a pollenallergia tünetei - Mutatjuk a leghatékonyabb módszereket (x)

Megvannak a 2017-es ősz divatszínei: gyönyörű színek jönnek, bár a szürke még marad picit

beauty and style

Pihe-puha sálak, amikbe te is szívesen beleburkolóznál »

Táskák az utcáról: milyen darabok illenek a kabáthoz? »

16 trendi darab a boltokból, aminek láttán te is sárgát akarsz viselni ősszel »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A bőr természetes öregedését az életmód nagyban gyorsítja. Sok rossz szokás nem azonnal érzékelhető károkat okoz.

Hatásuk csak később jelentkezik, amikor sajnos már nem sok mindent tehetünk, csak renoválhatunk. Összegyűjtöttük a bőr háromlegrosszabb emlékét.

Kevés alvás

Napi hét és fél óra alvás lenne az ideális. Elsősorban persze a pihenés miatt, de ha nem alszol eleget, akkor a bőröd sem képes regenerálódni.

Az éjszaka folyamán a bőr a nappal őt ért károkat próbálja kijavítani, méregtelenít, kollagént termel, feszesedik. Ha nincs elég ideje rá, akkor bizony félmunkát végez, és sokkal hamarabb jelennek meg a ráncok a kelleténél, a bennrekedt méreganyagok pedig pattanásokat és szürke arcbőrt eredményeznek. Azonnal jelentkező tünet a szemed alatti szép, fekete karika.

Próbáld meg kialakítani a helyes alvási szokásokat. A legegyszerűbb, ha kitűzöl egy időpontot, és akár álmos vagy, akár nem, lefekszel aludni. Először nem biztos, hogy sikerül elaludni, de egy idő után a szervezet megtanulja, hogy mikor kell kikapcsolnia. Segít a nyugodt alvásban, ha este megiszol egy gyógynövényes nyugtató teát, például kamillát vagy mentát, amibe egy kevés mézet tettél.

Alkohol

Ugye már hallottad a borvirágos orr kifejezést? Nos, ez a megpattant erek pirosította orra és arcra vonatkozik. Az alkohol miatt az apró hajszálerek megpattannak, és szép lassan behálózzák az arcot. Az alkohol ezenkívül rengeteg vizet von el a szervezettől, így a bőr kiszárad, és hamar ráncosodik. Egy-egy pohárka sok káros szabadgyököt szabadít fel, aminek közömbösítése szintén a regenerációtól vonja el a test erőit.

Korlátozd minimálisra az alkoholfogyasztást, és akkor is a minőségi borok mellett tedd le a voksodat! Ha mégis a pohár fenekére néztél, ráadásul több poháréra, akkor igyál rengeteg ásványvizet.

Dohányzás

Már ezerszer hallottad, hogy a dohányzás káros, tüdőrákot okoz, és szokj le róla. Talán az is segíti a leszokást, ha eláruljuk, hogy a nikotint a C-vitamin közömbösíti többek közt. És ez miért érdekes? Mert ez a vitamin a kollagéntermelés egyik fő mozgatója. A kollagén pedig a feszes arcbőrért felelős.

Egy dohányos ember szervezete viszont vészhelyzetben a mérget akarja először közömbösíteni, és nem a felépítő folyamatokra pazarolja a vitamint. A dohányzás ezenkívül mimikai ráncokért is felelős a szájad és a szemed sarkában, ugyanis csücsörítesz és hunyorítasz, ami apró ráncokhoz vezet.

Próbálj meg leszokni a dohányzásról. Ha ez nem megy, figyelj a C-vitamin bevitelre, mert a dohányos szervezetnek nagyobb mennyiségre van szüksége a napi 60 mg-nál.

Blog.hu ajánló