Egy ember, akinek ne nyiss ajtót: előbb tedd fel ezt a 3 kérdést!

Ismeretlen csenget be a lakásba, és ezt állítja? Ezt kell tenned, ha nem akarsz áldozattá válni!

Húsvéti tojásvadászat
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Számos alkalommal írtunk már arról, hogy a trükkös tolvajok milyen módszerekkel szeretnének bejutni az áldozat lakásába, hogy egy későbbi betörés esetére feltérképezzék azt, vagy éppen ott helyben károsítsák meg a lakót, illetve a tulajdonost.

Az egyik leggyorsabban terjedő módszer a rendőrség információi szerint jelenleg az úgynevezett unokázás, amelynek során bajban lévő hozzátartozóra hivatkozva keresik fel a rokont, de még mindig népszerű az az eset is, amikor valamilyen szolgáltató munkatársának adják ki magukat.

Persze nem kell minden esetben betörőkre gyanakodni, az is lehet például, hogy valóban a szolgáltatótól keresnek, ebben az esetben is érdemes azonban óvatosnak lenni, illetve ellenőrizni a látogató kijelentéseinek valóságtartalmát. Ezt az E.ON szerint például a következőképp lehet megtenni.

Az első és legfontosabb szabály

A szolgáltató munkatársai az esetleges kellemetlenségek és félreértések elkerülése érdekében mindig igyekeznek betartani az előírásokat, például már a telefonos kapcsolatfelvételkor is egyértelművé teszik, melyik cég nevében telefonálnak, a személyes megkeresés során pedig minden esetben felmutatják a hivatalos státuszt bizonyító fényképes vállalati igazolványt vagy a hivatalos meghatalmazást.

A lakásba csöngető ismeretlenek esetében azonban a szolgáltató is óvatosságra int, javasolja például a biztonsági lánc felszerelését, így az ajtót résnyire nyitva is meg tudod kérdezni, a látogató fel tudja-e mutatni a fényképes vállalati igazolványt vagy a hivatalos meghatalmazást. Mindig alaposan nézd meg az igazolványt, ellenőrizd a logót, az igazolványszámot, az érvényességi évet és a munkatárs fényképét is.

Így jelölik meg a betörők a házakat? 7 dolog, amire neked is nagyon oda kell figyelned!

Nézegess képeket!

Elolvasom

Mi a látogatás célja?

Ezután érdemes rákérdezni arra is, mi a látogatás célja, az E.ON munkatársai például csak a következő esetekben csengetnek be a lakásokba: mérőóra-állás leolvasása céljából, mérőóra-csere miatt, a mérő ellenőrzése végett, ügyfélcsere esetében mérőellenőrzés és leolvasás miatt, szerelés, kikapcsolás, mérőóra-leszerelés, felülvizsgálat érdekében, illetve kintlévőség-kezeléssel kapcsolatos személyes tanácsadás miatt.

Telefonon is kérdezhetsz

Ha a cél előbbiek valamelyike, azonban nem kaptál telefonos értesítést minderről, érdemes felhívnod az ügyfélszolgálatot, és megkérdezni tőlük, valóban esedékes volt-e a látogatás.

Fontos tudnod továbbá, hogy a szolgáltató munkatársai sohasem visznek ki házhoz pénzt, és nem kérnek helyszíni készpénzes kifizetést sem. Szintén lényeges, hogy ne írj alá semmilyen dokumentumot, míg meg nem bizonyosodtál róla, hogy valóban hivatalos szakember keresett fel.

Ezt is szeretjük