Hosszabbítsd meg az életed egyetlen eszközzel: egyszerű trükk a hálószobában
Nemcsak szép kiegészítő lehet a hálóban, de az egészségedet is óvja.

Nyereményjáték

Nyerj kényeztető, masszázs-wellness élménycsomagot 2 fő részére, Bükfürdőre! (x)

Nyerj prémium öregedésgátló arcszérumot, és búcsúzz el a ráncoktól! (x)

Nyerj platinával díszített Angyalszárny nyakláncot fehér finomporcelánból! (x)

összesen 6 db játék
Ez is érdekelhet

Ilyen, amikor a klasszikus balett breaktánccal keveredik: ezt neked is látnod kell (x)

Tökéletesen tiszta lesz az otthonod, és alig kell érte tenned: csak 3 dolog kell hozzá (x)

Különleges ereje van az itteni gyógyvíznek: véletlenül fedezték fel helyiek a '60-as években (x)

Pataki Zita és férje különleges masszázzsal csillapítják a stresszt, naponta többször is (x)

Akciósan csaphatsz le a gyerek karácsonyi ajándékára, ha figyelsz néhány apróságra (x)

beauty and style

Így hordd télen a nőies, élénk színeket: mindenki felfigyel rá, ha nem szürkében vagy! »

Férfi még nem öltözött fel ennyire hülyén - Elmondjuk, miért tette »

Nagyon öregít, ha nem jól teszed fel: a tökéletes füstös szemek titka »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A párna jóval több, mint egy puha hely, ahová lehajthatod a fejedet: egész éjjel keményen kell dolgoznia, hogy nyakadat és fejedet a helyes pozícióban tartsa. Ha kettőt vagy többet használsz, valószínűleg nem megfelelő a tömörsége, így megeshet, hogy nyak- vagy hátfájdalmakkal ébredsz.

Milyen kemény legyen?

A párna keménységét nem szabad, hogy kizárólag személyes ízlésed határozza meg. Vedd fel szokásos alvó testhelyzetedet, és így állítsd be, valójában milyen magas párnára van szükséged. Ha hason alszol, vagy gyakran forgolódsz, válassz puha párnát. A puha támasz segít megelőzni a hát- és nyakfájást.

Ha általában az oldaladon fekszel, használj tömör párnát, hogy kitöltse a hézagot a fejed és a matrac között. A tömör párna nem feltétlenül kemény is, soknak csak a közepe szilárdabb, és ezt a kényelem miatt puhább külső réteg veszi körül. Ha a hátadon fekve alszol, közepes tömörségű párnát használj.

Ha régi, dobd ki!

Sokan hibáznak abban, hogy túl sokáig megtartják a párnájukat. A pehelypárnák élettartama körülbelül öt év, a szintetikus tömőanyagok hat hónaptól két évig bírják, a gyapjú és a pamut körülbelül három évig használható. Ha egy párna felett eljár az idő, válj meg tőle. Hajtsd a párnát ketté, majd engedd el. Ha nem ugrik vissza azonnal eredeti formájába, dobd ki. A jó párna alkalmazkodik tested körvonalaihoz, és támaszt nyújt a fejnek. Ha úgy érzed, fejed és vállad nincs a megfelelő, kényelmes helyzetben, szabadulj meg a párnától.

A szabványos téglalap alakú párnák a legjobbak az alváshoz, de kaphatók minden formában és méretben, olvasáshoz, pihenéshez vagy éppen a tetszetős ágyazáshoz. A nagyobb négyzet alakú vagy az extra méretű téglalap alakú párnák hívogatóan mutatnak a szabályos párnák tetején, és jó szolgálatot tesznek olvasás közben. Ha jobban szeretsz tollpárnán aludni, olvasáshoz a szintetikus tömőanyag is kielégítő megoldás, mivel általában jól megtartja formáját.

Nem csupán az egészség miatt fontosak

Bár a fej alá elég egy párna, a több párnának is megvan a szerepe. A díszpárnák és hengerpárnák megnyugtató hangulatot teremtenek, és kiválóan lehet rajtuk elnyújtózni. Pakold meg az ágyat sok kicsi, négyzet alakú párnával: legyenek egyszínűek, vagy használj különböző, kontrasztos színeket és anyagokat, mint a bonbonosdobozban. A hengerpárnák ezzel szemben határozottabb, felnőttesebb hatást keltenek, és különféle méretben kaphatók. Nagyon jól használhatók nyaktámasznak, és különösen hasznosak, ha felülsz az ágyban.

Figyelj rá, hogy a párnákat évente ki kell mosni vagy tisztítani. Mosd őket hideg vízben zsíroldó mosószerrel, ami eltávolítja az olajat. Ha van, szárítógépben egyenként, a legalacsonyabb fokozaton szárítsd őket - használj teniszlabdát is, hogy a töltőanyag mozogjon száradás közben. Ha nem használsz egy párnát, tárold jól szellőző szekrényben vagy szobában. A párnásszekrény alatt mindig tarts védőtakarót.

Cikkünk Jane Burdon A kényelmes otthon című könyve alapján készült, mely az Alexandra Kiadó gondozásában jelent meg.

Te milyen párnát használsz?

Blog.hu ajánló