Hány fok legyen a hálószobában? Ez az ideális érték
Te sem tudod, hány fokra is kellene állítanod a fűtőtestet éjszakai pihenéshez?

Nyereményjáték

Nyerj családi belépőt a szentendrei Skanzenbe: 2 darabot sorsolunk ki! (x)

Nyerj páros belépőt az októberi Femina Klubra, ahol eláruljuk a sikeres karrierváltás titkát!

Nyerj éves BBC History előfizetést! Az egyik legnépszerűbb történelmi magazin lehet a tiéd (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Finn életérzés a legjobb finn ételekkel a Bartókon: régi Nokiák, pannukakku és igazi, finn kávé (x)

Ősszel még jobb a Balatonra menni? Nincs tömeg, és rejtett kincseket rejteget a vidék (x)

Házilag is enyhíthetők a pollenallergia tünetei - Mutatjuk a leghatékonyabb módszereket (x)

Megvannak a 2017-es ősz divatszínei: gyönyörű színek jönnek, bár a szürke még marad picit

Mivel foglalkozzon a gyerek iskola után? Mutatunk pár hasznos kikapcsolódást a kicsiknek

beauty and style

Táskák az utcáról: milyen darabok illenek a kabáthoz? »

16 trendi darab a boltokból, aminek láttán te is sárgát akarsz viselni ősszel »

Kétszer hatékonyabb vele az edzés: ezért jó, ha fitneszlabdával tornázol! »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Sok családban nincs egyetértés a tekintetben, hogy mennyi az ideális hőmérséklet a hálószobában, hiszen jellemzően valaki mindig fázósabb.

A szakértők szerint azonban nem véletlen, hogy nagyanyáink idejében a hálószobában még nem volt túl meleg, inkább a konyhát fűtötték, éjszaka pedig egy vastag dunyhával takaróztak.

Hány fok legyen a hálószobában?

Nem csupán energiát és pénzt spórolhatsz meg azzal, ha a radiátor hőszabályozóját alacsony fokon tartod. A National Sleep Foundation - Nemzeti Alvás Alapítvány - szakértői szerint az ideális hőmérséklet alváshoz 65 Fahrenheit, vagyis 18-19 °C. Elsőre kicsit hidegnek tűnhet, de több kutatás bizonyította már, hogy a körülbelül ezen a hőfokon történő alvás a legpihentetőbb az emberi szervezet számára.

Ne húzz ujjat a cirkadián ritmusoddal!

A cirkadián ritmusod - vagyis napi biológiai órád - nem egyszerűen egy belső időmérő eszköz, mely a napfény segítségével az alvás-ébrenlét ütemét szabályozza. Hatással van többek között a testhőmérsékletedre is.

Egy átlagos nap során a hőmérsékleted ingadozást mutat: reggel emelkedik, estefelé, ahogy egyre álmosabbá válsz, süllyed. A legalacsonyabb szinten hajnali 5 óra körül van. Mivel alvás közben alacsonyabb a testhőmérséklet, mint az ébren töltött órák során, fontos, hogy a környezet összhangban legyen ezzel.

Kutatók is megerősítették

Ha éjszaka túl meleg van a szobában, az negatívan befolyásolhatja a minőségi alvást, nyugtalan éjszakát okozva ezzel. A dél-ausztráliai Flinders Egyetem szakértői kapcsolatot találtak az álmatlanság és a magasabb testhőmérséklet között. Vizsgálataik során arra az a következtetésre jutottak, hogy mind az elalvást, mind az éjszakai pihenést nehezíti, ha túl meleg van a hálószobában.

Még mire figyelj?

Természetesen kisebb egyéni eltérések előfordulhatnak, de alapvetően igaz, hogy alacsonyabb hőmérsékleten pihentetőbb az alvás. Emellett az is nagyon fontos, hogy megfelelő időközönként friss levegőt engedj be a lakásba. Korábbi cikkünkben arról olvashatsz, hogyan kell megfelelően kiszellőztetni a lakást.

Végül a páratartalomra is ügyelned kell, ha szeretnél kipihenten ébredni, és elkerülnéd a légúti betegségeket. Részletesebb információkat a témáról itt találsz.

Blog.hu ajánló