Ébredj 5 évvel fiatalabban! 4 eszköz, amivel visszaforgathatod az idő kerekét
A pihentető alvástól fittebb leszel, és a bőröd is kisimul.

Nyereményjáték

Nyerj egyéves előfizetést a népszerű BBC History történelmi magazinra! (x)

Nyerj páros belépőt a novemberi Femina Klubra, ahol megtanítunk nemet mondani!

Nyerj Adrienne Feller kozmetikumokat Hollóházi Porcelán fülbevalóval! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Többé nem kell tisztogatni a csempék közti hézagot, sem más fugát (x)

Kocsis Korinna szupermodell elárulta mindig gyönyörű barna bőrének titkát (x)

Csak úgy versengenek érte az emberek! Hihetetlen, mit építenek a fővárosban (x)

5 kihagyhatatlan film, amit még premier előtt megnézhetsz! (x)

Schell Judit lerántja a leplet a férfi-nő kapcsolat titkairól - Megéri a múltba révedni? (x)

beauty and style

Így fertőtlenítsd a sminkecsetet: nem elég, ha meleg vízbe áztatod »

Unikornis a tortán: 2017 fura trendje már az esküvőkre is begyűrűzött »

Készíts gyöngyös farmert egyszerűen - Még a szakadást is elfedi »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Számos kutatás igazolta már, hogy a jótékony, pihentető alvás milyen kedvezően befolyásolja az egészségi állapotodat - könnyíti a mérgek kiválasztását és a sejtek regenerálását, valamint oldja a stresszt.

Nincs szükség laboratóriumi körülményekre, hogy te is meggyőződj arról, egy jó alvás után öt évvel fiatalabbnak látszol, és annyinak is érzed magad: a ráncok kisimulnak, a szem alatti karikák eltűnnek, jókedvű, energikus és ragyogó leszel.

A nyugodt pihenés mindenkinek jár, ezért, ha nehezen alszol el, illetve sokat forgolódsz éjszaka, próbálj meg rájönni a hánykolódás okára, és szerezd be valamelyik alvássegítő kiegészítőt a hálószobába, hogy visszaforgathasd az idő kerekét.

A matrac kulcsfontosságú

Az, hogy min fekszel, alapjaiban befolyásolja az alvás minőségét. Egy túl kemény matracon az izmaid megmerevedhetnek, görcsösek lesznek, míg a túlzott puhaság egészségtelen pózba kényszerítheti a gerincedet.

Az ideális keménységet a testsúlyod és az alvás póza együttesen határozzák meg - hogy ezt megtaláld, érdemes vásárlás előtt az eladók segítségét kérni.

Arra mindenképpen ügyelj, hogy jól szellőző, légáteresztő matracot vásárolj, ami elvezeti az izzadtságot, és az is jó, ha a huzata mosható, anyaga pedig antiallergén.

A memóriahabos matracok képesek felvenni tested vonalát, továbbá kiegyenlítik a nyomáskülönbségeket, ezzel pedig leveszik a terhet a vállakról és a medencecsontról.

Akik egyszer kipróbálták az űrtechnológia találmányával bélelt matracokat, azt mondják, már nem is tudnának hagyományos szivacson aludni. Szerencsére a memóriahab ma már nem számít luxuscikknek, akár 70 ezer forint alatt is találhatsz strapabíró, kényelmes matracokat.

Fejben dől el

Ha már rászánod magad, hogy új matracot vásárolj, dobd ki a régi, eldeformálódott, tartás nélküli párnát is, és válassz helyette olyat, ami egyenesen tartja a nyakat, így leveszi a terhet a gerincről és a vállakról - az itt keletkező görcsök egyébként gyakran a fejfájás és a feszültség okozói is.

Fontos, hogy a párna töltete antiallergén legyen, mivel a fejbőr gyakrabban hámlik, és az innen lepergő kis bőrdarabok különösen vonzóak az atkák számára. A mi személyes kedvencünk a TEMPUR Ombracio névre keresztelt, pillangó alakú párnája, amely különleges formájának és anyagának köszönhetően minden fekvő helyzetben ideális választás, de ha olcsóbb fejtámaszt keresel, már 6000 forint alatt is akadnak jó minőségű gerinckímélő párnák.

Nyugodt légzés

A méregtelenítéshez is fontos a tiszta, allergénmentes levegő, de az sem segíti elő a pihentető alvást, ha félóránként fel kell kelned, hogy kifújd az orrodat. A lakások levegője sokszor szennyezettebb, mint egy forgalmas főutcáé, hiszen a bent tartott vegyi anyagok, a színezett bútorok és textíliák mind irritáló gázokat eregethetnek.

A helyzeten az is sokat segíthet, ha egy levegőtisztító szobanövényt állítasz a hálószobába, de ha allergiás is vagy, esetleg asztmás van a családban, már megéri egy légtisztító készülék beszerzése: a modern masinák olyan csendesek, hogy akár a hálószobában, éjszaka is működtetheted őket.

Könnyebb elalvás

Ha számodra is problémát jelent, hogy a fejedet a párnára téve elhagyd a mindennapi gondokat, ne kattogj tovább a munkahelyi problémákon vagy a gyerek iskolai teljesítményén, esetleg azon, hogy már megint nem volt időd lesikálni a fürdőszobai csempéket, egy meditációs CD segíthet, hogy ráhangolódj a pihenésre, és az éjszaka folyamán csak magaddal foglalkozz.

Több olyan hanglemez is kapható, amelyen lágy fuvolazene, a természet hangjai vagy éppen a tenger morajlása hallható - ezek mind segítenek ellazulni, így könnyebben talál rád az álom, a pihentető alvás után pedig másnap lesz elég energiád minden probléma megoldásához.

Blog.hu ajánló