Ha ezt írod be Facebookon, megtudhatod, ki lett szexuális zaklatás áldozata

Sokkal több nő élte már át, mint azt bárki gondolná.

Szexuális zaklatás a Facebookon
Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Mióta kiderült, hogy Harvey Weinstein jó néhány színésznőt zaklatott szexuálisan, egyre többen vallják be, mind külföldön, mind itthon, hogy velük is történt már hasonló eset. Papadimitriu Athina például azt hozta nyilvánosságra, hogy kisebbik lányát molesztálták, de Sárosdi Lilla és Sándor Erzsi is elmesélték saját, megrázó történetüket.

Azóta azonban nemcsak hírességek, hanem hétköznapi nők százai álltak elő megdöbbentő és szomorú esetekkel, és sokan a Facebookon vallják be, hogy szexuálisan zaklatták őket.

A szexuális zaklatás hashtage: #metoo

Vannak, akik részletesen elmesélik saját történeteiket, de a legtöbben csak egy egyszerű szóval jelzik, hogy őket is érintette ez a súlyos probléma. Ezért is árasztotta el a közösségi oldalt a #metoo hashtag: ezzel vallják be a nők - és már a férfiak is -, ha molesztálták őket. 

És, bár sokan azt gondolják, hogy viszonylag ritkán fordul elő ilyen, ez egyáltalán nincs így. Ha ugyanis beírod a Facebook keresőjébe a #metoo szócskát, meg fogsz lepődni, mert megláthatod, hogy a te ismerőseid között is biztosan van olyan, aki szexuális zaklatás áldozata lett. Nem is beszélve azokról, akik nem vállalják fel az esetet a nyilvánosság előtt.

A netes mozgalom célja egyébként eredetileg az, hogy felhívja a figyelmet erre a komoly problémára, de vannak olyanok, akik a #BalanceTonPorc hashtaggel arra is buzdítják a nőket, hogy a konkrét, szexuális zaklatást jelentő személyt is nevezzék meg, majd pedig jelentsék is fel az illetőt. Persze mindenkinek magának kell eldöntenie, hogy megteszi-e.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Ezt is szeretjük