Dominánsabb vagy a párodnál? Most kiderül egy kutatásból, milyen új női szerepek jelennek meg

Vizsgálják a nők motivációit. (x)

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

A nőnapi eseményen Winkler Nóra szakértőkkel beszélgetett arról, hogy milyen a női vásárlóerő, illetve arról, hogy a nők miként birkóznak meg a család és a munkahely egyensúlyának kialakításával.

Dr. Törőcsik Mária trendkutató szerint globális tényezővé vált a női vásárlóerő növekedése. Bizonyos tulajdonságok kimondottan a nőkre jellemzőek, mint a figyelem, a tolerancia, a hálózatban működés, így még kiterjedtebb kapcsolatrendszerrel rendelkeznek, ezáltal pedig fontos célcsoportjai a hirdetői piacnak. A kutató szerint a mai nők sokszínűen élik az életüket, kritikusabban gondolkoznak, mint tíz évvel ezelőtt, határozottabbak lettek, és több felelősséget vállalnak magukra.

Dr. Almási Kitti klinikai szakpszichológus a női szerepekről, elvárásokról, a work-life-balance témáról osztotta meg gondolatait. Véleménye szerint egyfajta dominanciaharc jelenik meg a férfi és a nő között, és problémaként léphet fel, ha a nő többet keres. Néhány évtized múlva szociológiai jelenségként alakulhat ki az is, hogy egyre több egyedülálló nő lesz, akik nem tudtak párkapcsolatot kialakítani, mivel több túlképzett nő lesz, mint férfi.

She's Mercedes néven nőknek szóló kezdeményezést indított a
Mercedes-Benz Hungária Kft., melynek legfontosabb célkitűzése, hogy inspirációt adjon, platformot biztosítson a vélemények megosztásának, és párbeszédet indítson olyan témákról, melyben érintettek a nők. A program keretében áprilisban egy, kimondottan a női vezetési és autóvásárlási szokásokat vizsgáló kutatást indít a márka.

Mindkét szakértő egyetértett abban, hogy eltérő nőtípusok vannak, akiket más-más üzenettel szükséges megszólítani. A gyerekvállalásnál átalakulhatnak a családon belüli szerepek, ami érintheti a nők vásárlóerejét, döntési mechanizmusát, felelősségi körét. Közgazdasági és pszichológiai megvilágításból is értelmezték a sikeres nő fogalmát.

A hagyományos családi szerepek megmaradnak, de a nő nem egyedül a család összetartója, hanem a munkájában is arra törekszik, hogy kiemelkedjen, sikereket érjen el. Dr. Almási Kitti szerint a legfontosabb, hogy önismeret útján rájöjjünk arra, hogy miben szeretnénk kiteljesedni: egyszerre lehetséges a karrier és a család megteremtése, de van, aki ebből csak az egyik utat szeretné megtenni.

Ezt is szeretjük