A legidegesítőbb kollégák a munkahelyen: a panaszkodó, a folyton telefonáló és a szipogó

Szinte minden munkahelyen ott vannak ezek a kollégák: viselkedésükkel, szokásaikkal folyton bosszantják a munkatársaikat.

Idegesítő kollégák a munnknahelyen
Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Mivel az ember életének egy jelentős részét a munkahelyén tölti, fontos, hogy nyugodt, kellemes és hatékony környezetben végezhesse a feladatát. Persze, mivel sok alkalmazott és sokféle személyiség dolgozik együtt, elkerülhetetlen az, hogy néhány viselkedés egyesek szemében zavaróvá váljon.

Bár jócskán eltérhet az, hogy ki mit tart bosszantónak, a kutatások és a szakértők szerint vannak olyan tipikus kollégák, akinek a szokásait mindenki idegesítőnek véli. Ezek a legjellemzőbb és a legtöbbek által irritálónak tartott dolgozói típusok, viselkedések.

A hangos, állandóan telefonáló kolléga

Mindig csak az ő hangját hallani, és ha nem éppen valakivel társalog az irodában, akkor a telefonján beszélget, lehetőleg maximum hangerővel. Persze úgy, hogy véletlenül sem megy ki az irodából, hogy ne zavarjon másokat, hanem az asztalánál, vagy épp sétálgatva fejti ki mondandóját a mobilon keresztül. Peter Yang HR-menedzser szerint kétségkívül a legbosszantóbb kollégatípusok közé tartozik az, akire jellemzőek a fentebb leírtak.

telefonalo kollega
Fotó: AndreyPopov / Getty Images Hungary

A munkatársaknak tekintettel kellene lenniük a környezetükre, és lehetőleg elkerülni azt, hogy bármilyen formában is zavarják, akadályozzák a másikat a feladatai elvégzésében. Ez fokozottan igaz, ha a manapság oly népszerű, ám sokak szerint egyáltalán nem hatékony open office-ban dolgoznak a beosztottak.

A szipogó munkatárs

A másik zavaró típusba tartozókat jellemzően vagy allergia kínozza, vagy pedig betegek, de nem szeretnének otthon maradni, a papír zsebkendőt pedig eszük ágában sincs használni. Így egész napos, percenkénti szipogásukkal örvendeztetik meg a kollégákat, akik a legtöbbször nem mernek szólni nekik ezért. A helyzet kezelése nem is egyszerű. Influenza esetén érdemes rábeszélni őket, hogy ne menjenek be dolgozni, hiszen egyrészt így könnyebben meggyógyulnak, másrészt a többieket sem fertőzik meg. Ha viszont a tartósabb allergiáról van szó, egy zsebkendő kedves felajánlásával felhívható a figyelmük a problémára.

A cikk az ajánló után folytatódik

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

A panaszkodó

Mindig van valami problémája, és persze mindenki másénál súlyosabb? Ha valaki elmeséli neki a gondját, biztos, hogy igyekszik túltenni rajta a sajátjával? Folyton csak arról beszél, hogy neki van a legtöbb munkája, a legnehezebb dolga az egész cégnél? A folyton panaszkodó kollégának ezek a legfőbb jellemzői. Nem ritka, hogy a mártír vagy az energiavámpír típusba tartoznak, esetleg narcisztikus jegyekkel rendelkeznek. A saját érdekedben a legjobb, ha igyekszel a lehető legkevesebbet kommunikálni velük, de az is jó megoldás lehet, ha megpróbálod másra terelni a témát, hogy ne legyen lehetőségük nyafogni.

A pletykás

Heather Monahan üzleti szakértő szerint szinte minden cégnél jelen vagy egy olyan dolgozó is, aki információkat gyűjt a kollégáiról, majd azokat a lehető legtöbb embernek továbbadja, néha valóságosan, néha pedig kissé torzítva vagy eltúlozva. A pletykás alkalmazott mindent tudni akar, és a másokról való fecsegés adja az energiáját. Viselkedése azonban bosszantó, egyáltalán nem etikus, sőt a csapatszellemre is destruktívan hat. Nem beszélve arról, hogy fecsegésével sokszor feltartja a munkatársakat. A legjobb megoldás, ha igyekszel kimaradni a pletykákból, és visszautasítod a közeledését valamilyen teendőre hivatkozva.

Az ebédtolvaj

Érthető módon a legidegesítőbb kollégák közé sorolható az is, aki rendszeresen megeszi mások ebédjét, olyan ételeket, italokat vesz ki a hűtőből, ami nem az övé. Maryanne Parker etikettszakértő szerint alapvető szabály, hogy senki nem nyúlhat más tulajdonához a munkahelyen kérdezés nélkül: ha nem ő rakta be, nem is nyúlhat hozzá. Amennyiben valaki ezt rendszeresen nem tartja be, és nem tudja a társas együttélés alapkikötéseit sem tiszteletben tartani, akkor érdemes szólni a HR-esnek vagy a főnöknek, hogy tegyen valamit ellene.

Honnan tudhatod, ha egy kolléga többet akar?

A munkahelyi flört veszélyes lehet, és néha nemkívánatos is, ám nem egy és nem is kettő komoly szerelem szövődött már az idők során kollégák közt. Ha az a sejtésed, hogy munkatársad többet akar tőled, de bizonytalan vagy, hogy jól veszed-e a jeleket, cikkünk segíthet neked. Nem kell mást tenned, csak megfigyelned a testbeszédét, a gesztusait, hiszen általuk fény derülhet vonzalmára. Az alábbi képekkel segítünk kielemezni, amit tapasztalsz.

6 mozdulat, ami elárulja, hogy a kollégád többet akar tőled: ebből veheted észre

Nézegess képeket!

Elolvasom
Ezt is szeretjük