Brutálisan őszinte reklám verte ki a biztosítékot a neten - Sok férfi szerint borzasztóan sértő

Rengeteg férfi felháborodott az új reklámon, mely a zaklatásokat, a nők elleni erőszakot és a káros sztereotípiákat helyezi középpontba.

Gillette-reklám
Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Egy igen erős, őszinte és rendkívül fontos üzenetet közvetítő reklám söpörte végig a netet: alig pár napja került fel a videómegosztó oldalra, mégis, már több mint 10 millióan látták, és több mint 170 ezer komment is született alatta.

A férfi borotválkozótermékeket gyártó márka ugyanis olyan kisfilmmel állt elő, amilyenre eddig még nem volt példa. A nőgyűlölet, a nők elleni erőszak, a zaklatás, valamint a férfiak hölgyek és egymás iránti helytelen viselkedése ellen áll ki, és elgondolkodtató mondatokkal, brutálisan őszinte kijelentésekkel, kérdésekkel és üzenettel fordul az emberek felé.

A reklám, ami felbolygatta az egész világot

A Gillette We Believe: The Best Men Can Be címen futó kampánya teljesen más, mint az eddigiek. Nem a termékekre koncentrál, hanem egy jóval lényegesebb és sajnos igen súlyos társadalmi problémára. A kisfilmhez harminc évvel ezelőtt megalkotott szlogenjüket, a the best a man can get, azaz a legjobb, amit egy férfi kaphat mondatot helyezték más közegbe és megvilágításba, illetve használják egy kissé más értelemben. A videó a háttérből kihallható kulcsszavakkal, majd egy erős kérdéssel indít:

- Megfélemlítés, metoo-mozgalom, szexuális zaklatás, férfiasság. Tényleg ez a legjobb, amit egy férfi kaphat? Ez az?

Az ezután következő percekben pedig a kisfiúk mellett a leggyakoribb problémákat idézik meg: többek közt az anyukája vállán síró gyermeket, a fütyülő, nőket fogdosó, a zaklatást viccesnek találó embereket, illetve egy nőt elnémító, megérintő férfi főnököt. Közben pedig a narrátorhang hangsúlyozza, hogy nem bújhatnak el előle, nem nevethetnek rajta, és nem hozhatják fel újra és újra a már megszokott kifogásokat, hiszen túl régóta tart már ez az egész. Kiemelik, hogy többé nem szabad, hogy mindenki csak legyintsen, és annyit mondjon, a fiúk már csak ilyenek, mert végre megváltozott valami, és nincs visszaút.

A kisfilmben elmondják, hogy hiszik, hogy a férfiak képesek kihozni magukból a legjobbat, és egymást is felelősségre kellene vonniuk az esetleges helytelen viselkedés miatt. Néhányan már ezt teszik, azonban a néhány nem elég, mivel a kisfiúk is ezt látják, és ők lesznek a jövő férfijai. A nők védelme mellett viszont igyekeznek arra is rávilágítani, ám kicsit talán rejtettebben, hogy nem minden férfi erőszaktevő vagy bántalmazó, és az általánosítás ebben az esetben is borzasztóan káros lehet.

A cikk az ajánló után folytatódik

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban az AI, vagyis a mesterséges intelligencia előretöréséről, jövőjéről és esetleges veszélyeiről dilemmázzunk. Valóban elveheti a munkánkat az AI? Kell-e félnünk a mesterséges intelligenciától? Hogyan hasznosítható az oktatásban? Teremthet munkahelyeket? Többek között ezekre a kérdésekre keresi a választ Szertics Gergely AI szakértő, Kazár Zalán Kristóf, a Femina vezető szerkesztő-újságírója és Pintér Ada műsorvezető.

Promóció

Hatalmas felháborodást keltett

Bár a reklámnak tényleg hihetetlenül fontos üzenete van, és végre megtörtént az, hogy egy férfiakat célzó márka is kiállt a nők védelmében, nem okozott osztatlan sikert, sőt. Rengetegen fejezték ki felháborodásukat a közösségi oldalakon, mivel túlzottan feministának, sértőnek, általánosítónak és sztereotipizálónak tartják a videót, illetve úgy érzik, hamis feltételezéseket közvetít. Páran pedig egyenesen arra buzdítják az embereket, hogy soha többet ne vegyenek a márka termékeiből. A negatív visszhang ráadásul a videó értékelésén is megmutatkozik: 219 ezer lájkot és 581 ezer dislájkot kapott.

Mások azonban pont az ellenkezőjét gondolják. Úgy érzik, rendkívül pozitív, hogy egy ilyen súlyos, mégis sokak által elbagatellizált problémára hívják fel a figyelmet, és igyekeznek hozzájárulni a nemek közötti egyenlőség kialakulásához. A botrány tovább gyűrűzik a kisfilmmel kapcsolatban, a cég pedig a honlapján hangsúlyozta, hogy ezentúl aktívan megjelenítik majd a sztereotípiákat és az elvárásokat, melyekkel a férfiaknak meg kell küzdeniük. Részben ugyanis ezt akarták kifejezni provokatív reklámjukkal is: a férfiléthez kapcsolódó sztereotípiákat. Ezen kívül pedig mostantól évi 1 millió dollárt adományoznak olyan szervezeteknek, akik segítenek a kisfiúknak, hogy a legjobbat hozhassák ki magukból, és példaképként szolgálhassanak a későbbi generációknak.

Mit viseltek az emberek, amikor zaklatták őket?

Egy művészeti gyűjtemény az áldozatok ruháiból és történeteiből áll, és arra akarja felhívni a figyelmet, hogy a valóság teljesen más, mint az, amit az emberek általában elképzelnek. A következő képek valószínűleg mindenkit megdöbbentenek majd.

„Ez volt rajtam, amikor megerőszakoltak” - Távol van attól, amit ilyenkor sokan elképzelnek az áldozaton

Nézegess képeket!

Elolvasom
Ezt is szeretjük