Nem kapod meg a magasabb fizetést, ha így kéred - 5 mondat, amit tilos ilyenkor mondani

Néhány indokot kerülni kell, ha magasabb fizetést kérsz, mert jócskán lecsökkentik az emelés esélyét.

Tilos mondatok fizetésemelés kérésekor
Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Fizetésemelést kérni mindig stresszes és bizonytalan feladat. Egyrészt azért, mert nem tudni, mit szól majd a vezetőség, és mi lesz a vége, másrészt pedig azért is, mert alaposan át kell gondolni, hogy tálalja az ember a kívánságát.

Ha nem a megfelelő módon adja elő egy munkavállaló a kérést, akkor azon kívül, hogy nem kapja meg a magasabb összeget, még kínossá is válhat a helyzet, ami aztán a munkaadó és a beosztott viszonyára akár hosszútávon kihathat. Érdemes részletesen megtervezni a mondandót, és azt is számba venni, amit el kell kerülni ahhoz, hogy minden jól süljön el, és megkapd a várva várt fizetésemelést. A következő érvek nem állják meg a helyüket.

„Minden feladatomat megcsinálom”

A fizetésemelés kérésénél nem szabad hangsúlyozni, ha valaki csak a kötelező teendőket végzi el, hiszen azért már jár a fizetés. A jobb bért akkor adják meg a legtöbbször, ha egy alkalmazott a maximumot hozza ki magából, a feladataiból, vagy néha még több dolgot is bevállal. Ezért is érdemes az extrákat hangsúlyozni. Azt, hogy miben nyújtottál többet, mit tettél a cégért, és mi az, amiért az eddigi összegnél magasabbat szeretnél. Ha nem így teszel, nem sok az esély arra, hogy meg tudod győzni a felettesedet arról, hogy többet érdemelsz. Bizonyítsd be inkább, hogy valóban kiérdemelted.

„Már egy éve itt vagyok”

Az, hogy mennyi ideje van valaki egy cégnél, önmagában nem elég indok. Öt-tíz év esetén már meg lehet említeni a hűséget, a lojalitást, de sajnos egy-két év esetében nem elég csupán ezt hangsúlyozni a béremeléshez, sőt. A felettest nem az érdekli általában, hogy ki mikor került a vállalathoz, hanem az, hogy mennyire jól teljesít. Ezért ezt kell kiemelni, nem pedig azt, hogy már egy éve dolgozol a cégnél. Mert, bár logikusnak és erős érvnek tűnhet, valójában nem az.

„De hát ő is többet kap, mint én!”

Soha, de soha nem szabad egy másik kollégát felhasználni a kéréshez. Több nyomós oka is van annak, hogy miért. Először is, a felettes rögtön pletykás, más életében kutakodó embernek gondolhat emiatt, ráadásul sosem lehet tudni, hogy az illető miért is kap többet. Lehet, hogy képzettebb, régebb óta van a szakmában, esetleg néhány olyan plusz feladatot is végez, melyről nem sokan tudnak. Ha ezt felhozza a főnök, azonnal kínossá és kellemetlenné válhat a szituáció. Ami pedig még ezeknél is fontosabb: egy jó munkavállaló nem határozhatja meg magát a kollégák fizetése alapján. Mivel a tsaját fizetésedet szeretnéd megemeltetni, a saját erősségeidet, munkádat és nélkülözhetetlenségedet kell hangsúlyoznod.

A cikk az ajánló után folytatódik

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

„Ha nem kapok több pénzt, felmondok”

A legrosszabb, amit egy alkalmazott tehet ilyenkor, az az, hogy fenyegetőzik, és ultimátumot ad a főnöknek. A vezetők nem szeretik, ha zsarolni próbálják őket. Ez támadónak mutatja a másik felet, és képes pillanatok alatt összetörni az addig kialakult jó kapcsolatot. Arról már nem is beszélve, hogy a legtöbben ilyenkor útnak engedik a dolgozót, és elfogadják a felmondását. Az is előfordulhat egy alaptalan, átgondolatlan fenyegetőzés esetén, hogy munka nélkül marad az ember. 

„Személyes problémák miatt van szükségem a pénzre”

Ha valaki a személyes életében fellépő gondokat, nehézségeket említi a legfőbb érvként, az igen kockázatos lehet. Ha tényleg komoly problémákról van szó, akkor szóba lehet hozni, de inkább csak abban az esetben, ha nem akarja beadni a derekát a főnök. Néhány felettes ilyenkor megértően viselkedik, néhány viszont felháborodik azon, hogy mégis, miért kellene neki megoldania más magánéleti gondjait. Ez emberfüggő, és persze az is közrejátszik benne, hogy milyen a dolgozó kapcsolata a felettesével. Mivel azonban érdemes különválasztani a magánéletet a munkától, nem ajánlott erre hivatkozni.

Ahhoz, hogy bizalmat kelts a főnöködben, és hatékonyabban meg tudd győzni, érdemes bevetni néhány mozdulatot is, mert a testbeszéd nagyban hozzájárul a mondandódhoz. A következő apróságok szimpatikusnak, kedvesnek mutatnak a másik szemében.

10 mozdulat, amivel tudat alatt mindenkiben szimpátiát keltesz: figyelj rájuk az első percekben

Nézegess képeket!

Elolvasom
Ezt is szeretjük