Az 5 napos szabály: ennyi idő alatt dől el, mit gondolnak rólad a kollégák
Egyetlen egyszerű lépéssel hamar szimpatikussá válhatsz.

Nyereményjáték

Nyerj egyéves előfizetést a népszerű BBC History történelmi magazinra! (x)

Nyerj páros belépőt a novemberi Femina Klubra, ahol megtanítunk nemet mondani!

Nyerj Adrienne Feller kozmetikumokat Hollóházi Porcelán fülbevalóval! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Többé nem kell tisztogatni a csempék közti hézagot, sem más fugát (x)

Kocsis Korinna szupermodell elárulta mindig gyönyörű barna bőrének titkát (x)

Csak úgy versengenek érte az emberek! Hihetetlen, mit építenek a fővárosban (x)

5 kihagyhatatlan film, amit még premier előtt megnézhetsz! (x)

Schell Judit lerántja a leplet a férfi-nő kapcsolat titkairól - Megéri a múltba révedni? (x)

beauty and style

A világ legjobb esküvői fotói: nem hagyományosak, de tele vannak élettel »

A leggyakoribb sminkhibák magyar bloggertől - Kerüld el a maszkhatást! »

Rémisztően jó körömminták Halloweenra: nagy sikert arathatsz velük »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Ha új munkahelyre kerülsz, a szakmai megfelelés mellett bizonyára arra is ügyelsz, hogy szimpatikus legyél a kollégáknak. Ez sok stresszt róhat az emberre, pedig a megfelelő hatás elérése nem is olyan nagy feladat, mint gondolnád.

Az emberek nagyon hamar ítéletet alkotnak másokról, és már az első munkahéten eldől, hogy mennyire kedvelnek a többiek. Persze, később változhat a véleményük, de az első, kialakult képet nem mindig könnyű felülírni. Ám ha tisztában vagy azzal, mi a szimpátia kulcsa, számodra nem okoz gondot, hogy jó benyomást kelts.

A kulcs a munkahelyi kapcsolatokhoz is az érzelmekben van. Elsősorban nem a szakmai tudásodon, hanem az érzelmi hozzáállásodon múlik, milyen benyomást keltesz a többi emberben.

Érzelmek

Az emberek első ítéletei többnyire érzelmi alapon születnek, ekkor döntenek tudat alatt arról, hogy vonzódnak-e valakihez, vagy kerülik. Alapvetően a legtöbben pozitív kapcsolódást keresnek a másikkal, ám több tényező is közbeszólhat. Például az az ember, aki önmagával elégedetlen, másokban sem kelt feltétlenül pozitív benyomást, míg a magabiztosság igen.

Elsősorban az aggodalom, illetve a hibázástól vagy az elutasítástól való félelem nehezítheti meg a másokkal való kommunikációt. Aki túl sokat foglalkozik azzal, mit gondolnak róla a többiek, hogy néz ki, jól áll-e a haja, ahhoz nehezebben kapcsolódnak a többiek. Aki az önértékelését külső dolgoktól teszi függővé, az kevésbé válik hitelessé mások szemében.

Félelem a hibától

Gyakran a hibától való félelem köti meg leginkább az ember kezét, és emiatt végül valóban elront valamit. Ha bármilyen területen eredményt akarsz elérni, a teljesítményvággyal egy időben megjelenik a szorongás is. Ám amikor szakmai eredményt akarsz elérni, akkor pozitív stressz keletkezik benned, mely nagyobb teljesítményre, kitartásra sarkall, valamint arra, hogy tökéletesítsd a képességeidet. Ehhez akkor társulhat gátló szorongás, ha mindeközben azt is szem előtt tartod, hogy mit gondolnak rólad a többiek, és ha a munkával pusztán az a célod, hogy másokban jó benyomást kelts.

Ragadós érzelmek

A környezeted mindig visszatükrözi a lelkiállapotodat. Biztosan megfigyelted már, hogy amikor boldog és elégedett vagy, többen megszólítanak az utcán, mint máskor, akár csak azért, hogy útbaigazítsd őket. A tükrözés működik minden emberi kapcsolatban. Ha ideges vagy és szorongsz, mások is kényelmetlenül fogják érezni magukat a társaságodban, ám ha vidám és magabiztos vagy, nemcsak ezt gondolja rólad a környezeted, de a körülötted lévők is jó eséllyel így fogják érezni magukat.

A trükk

A sikeres kommunikáció egyik alapvető jelszava, hogy feltételezd a másikról a jobbat. Persze, ez nem mindig könnyű, mert bebizonyosodhat, hogy valaki nem váltja be a hozzá fűzött reményeket. Ám ha jó benyomást akarsz kelteni, mégis ezt tekintsd kiindulásnak. Nem kell tehát mást tenned, mint találni valamit a munkatársadban vagy a főnöködben, amit értékelhetsz. Ha még nem ismered
eléggé őket, akkor hívd segítségül az intuíciódat és a képzeletedet.

Próbáld ki, hogy mielőtt beszélgetni kezdesz valakivel, elképzeled, hogy milyen pozitív tulajdonságai lehetnek. Biztosan megvigasztalna egy szomorú gyereket, vagy segítene egy bajba jutotton, de bizonyára más jó tulajdonságai is vannak. Ezekkel a pozitív érzésekkel kezdj vele beszélgetést.

Nagy valószínűséggel azt fogod tapasztalni, hogy ő is pozitívan és nyitottan áll hozzád. Ügyelj azonban arra, hogy ezen a gondolaton kívül ne legyen benned más szándék, amivel irányítani próbálod a hatást, amit gyakorolsz rá.

Te mit teszel azért, hogy jó benyomást kelts a munkahelyen?

Blog.hu ajánló