Mozgolódik a Médiatanács

Jó hír a tévénézőknek

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság ősztől bünteti a túl hangos reklámokkal operáló csatornákat.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság - NMHH - Médiatanácsa ősztől pénzbírsággal vagy kötbérrel büntetheti azokat a műsorszolgáltatókat, amelyek a műsorkörnyezetnél hangosabban sugározzák a reklámokat vagy a televíziós vásárlással kapcsolatos műsorokat - írja az MTI.

A hatóság már most is méri a hangerőadatokat, január óta a Magyar Televízió mindkét csatornájának műsorait, illetve a Duna Televízió, az RTL Klub és a TV2 adásait figyelik.

Azokat a televíziókat, amelyek törvényt sértenek, először figyelmeztetik, és ha ez eredménytelen, akkor nyúlnak majd a pénzbüntetés szankciójához, amit közzé is tesznek a médiatanács weboldalán.

A cél az, hogy a törvénysértő gyakorlatot megszüntessék a médiában, és a jövőre nézve folyamatosan tárgyalnak ez ügyben a szolgáltatókkal.

A hangos reklámok miatti büntetést az új médiatörvény teszi lehetővé, amely kimondja: a lineáris műsorszolgáltatásban közzétett reklám, televíziós vásárlás, valamint a reklám közzétételét akusztikus módon jelző figyelemfelhívás átlagos vagy a néző és hallgató által érzékelt hangereje nem lehet nagyobb, mint környező műsorszámoké.

Van szoftver rá

A Médiatanács a reklámhangerőt egy teljesen magyar fejlesztésű szoftver segítségével méri, amely érzékeli, illetve pontosan ki tudja szűrni a kiugróan hangos műsorrészeket. Egy nap alatt ezzel az eszközzel mintegy kétszáz műsorórát tudnak vizsgálni, és már eddig is találtak számos jogsértést.

Politikusok félmeztelenül

Nézegess képeket!

Elolvasom

A program segítségével laikusok számára is könnyen értelmezhetően megjelennek a nézőket zavaró dinamikai változások, és pontosan megjelölhetőek azok az esetek, amelyek során kereskedelmi célból lett hangosabb egy-egy műsor.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Ezt is szeretjük