Hoffmann Rózsa elvesztette realitásérzékét?

Kicsapta a biztosítékot az új terv

Három nyelvet kellene kötelezően tanulni.

Húsvéti tojásvadászat
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Az oktatási államtitkárság legújabb terve szerint megszűnne a nulladik évfolyam, és a nyolcosztályos gimnáziumokban három nyelvet kellene kötelezően tanítani.

A nulladik évfolyamot - mint oktatási formát - a Magyar Bálint vezette oktatási tárca indította el 2004-ben. A nulladik évfolyam lényege, hogy a diákok a nyolcadik osztály befejezése után nem a kilencediket kezdik el, hanem a kettő között egy évet szinte csak nyelvtanulással töltenek.

A tanár szerint bejött a nulladik

Az államtitkárság a nulladik évfolyam megszüntetését az origo.hu szerint azzal indokolta, hogy az nem váltotta be a reményeket. Hogy ezt a készítők milyen hatástanulmányokra hivatkozva állítják, az nem derült ki.

Egy név nélkül nyilatkozó, nulladik évfolyamot is tanító nyelvtanár lapunknak arról számolt be: ő épp az ellenkezőjét tapasztalta, nevezetesen azt, hogy akik elvégezték a nulladik évfolyamot, azok a középfokú nyelvvizsgát is majdnem 100%-os arányban meg tudták csinálni.

- A 13. év végére majdnem mindenkinek meglett a középfokú nyelvvizsgája. Ez - kevés kivétellel - egyiküknek sem sikerült volna, ha nem járnak nulladikba - számolt be tapasztalatairól.

- A nulladik évfolyamot a gyengébb képességű tanulóknak találták ki, és mivel szinte egytől egyig mindannyiuknak sikerül a végén a jobb képességű tanulókkal együtt nyelvvizsgát tenni, egyáltalán nem lenne jó ötlet megszüntetni - fejtette ki véleményét a nyelvtanár, aki a három nyelv kötelező tanításával sem ért egyet.

Irreális

Mint mondta, a második nyelv is alig megy a gyerekeknek, nemhogy egy harmadik. - Tegyük fel, hogy a Trabant az első idegen nyelv, az Opel a második, a Ferrari meg a harmadik. Ha egy Trabantod van - márpedig most úgy állunk, hogy csak az van -, ne akarj már rögtön Ferrarira váltani. Elméletben meg lehet csinálni, de a realitásban nem - szögezte le.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. Podcast-sorozatunk legújabb részében a testpozitivitás került terítékre. Tényleg építő jellegű vagy egyre egészségtelenebb a body positivity mozgalom? Mitől függ a testünkkel való viszonyunk? Miért mennek általában a nők plasztikáztatni?

Promóció

- A másik probléma, hogy ha kötelező lesz a harmadik nyelv, akkor az valaminek a rovására megy. De minek a rovására menjen, ez a kérdés - tette hozzá, utalva arra, hogy a legutóbbi PISA felmérés szerint a 15 éves magyar diákok közel 20%-a, azaz minden ötödik tanuló funkcionális analfabéta. A felmérés szerint a kiválónak számító 5-ös szint fölött a tanulók mindössze 6,1%-a van.

Ezt is szeretjük