Egy volt színész megnevezte bántalmazójaként Kerényi Miklós Gábort

Maros Ákos az ATV esti műsorában szólalt meg névvel és arccal.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

A Marton László nevéhez kötődő szexuális zaklatási ügy után, egy héttel ezelőtt egy ismert színházigazgató neve került a középpontba. Napokig csak név nélkül vallották többen azt a Facebookon vagy blogbejegyzésben, hogy az ismert rendező testileg és lelkileg is megalázott fiatalembereket és fiatal nőket. Az ATV hétfő esti, Egyenes Beszéd című műsorában viszont egy volt színész a nevét és arcát vállalva mondta ki Kerényi Miklós Gábor nevét, és mesélte el, mit tett vele. 

Maros Ákos, egykori színész, táncos, televíziós műsorvezető ma már Tenerifén él, így külföldről bejelentkezve mondta el, mi történt vele 23 évvel ezelőtt. Mielőtt belefogott a történetébe, megerősítette, hogy ő volt az első név nélkül megszólaló az Index vasárnap este megjelent cikkében, melyben hárman is azt vallották, hogy a hírekben név nélkül szereplő rendező valamilyen problémára hivatkozva büntetésként vállfával verte el, vagy kívánta elverni a meztelen feneküket. 

Maros Ákos azt mesélte Rónai Egon műsorában, hogy 18 éves volt, amikor 1994-ben a Szegedi Szabadtéri Játékokra a Miss Saigon magyarországi ősbemutatójával készültek. A próba során lekésett pár színpadi hívást, amit Kerényi Miklós Gábor jogosan zokon vett. 

- Az egyik esetnél azt mondta a mikrofonba ordítva, hogy ki vagyok rúgva, takarodjak le a színpadról, majd este változott kicsit a kép. Azt mondta, el kell, hogy beszélgessen velem, meg kell, hogy büntessen, el kell, hogy fenekeljen. Annyira szürreális volt a dolog, hogy azt mondtam: jó, persze. Először azt hittem, hogy vicc, de a későbbiekben kiderült, hogy ez nem egészen az. Sőt, egyáltalán nem az - elevenítette fel az esetet a műsorban. 

Azt gondolta, hogy a neves rendező, akire felnézett, csak el akar vele beszélgetni. Ehelyett felmentek a helyi kollégium egyik tantermébe, ahol a rendező eltorlaszolta az ajtót egy iskolapaddal, majd azt mondta neki, vegye le a nadrágját és az alsónadrágját. Utóbbira Maros nem volt hajlandó, három erőteljes ütést követően pedig közölte, hogy ő a találkozást befejezettnek tekinti, és elviharzott haza. A lakás épp egy nagyobb baráti összejövetelnek adott otthont, ahol elmesélte a vele történteket, és megmutatta az ütésnyomokat. 

- Nem hiszem, hogy ez egy normális szituáció, hogy valaki letöri a vállfáról a kereszt rudat, amire a nadrágot akasztjuk, az lesz a pálca, és, mint Ludas Matyi vagy Döbrögi, erővel 25-öt ver valakire. 

Az Egyenes Beszédben azt is fontosnak tartotta kiemelni, hogy az élete négy meghatározó, legszebb éve a Madách Színházhoz kötődik. 

- 1996-ben fölkerültem a Madáchba, akkor még Kerényi Imre égisze alatt, aki odavitt, és az egy elképesztő négy év volt. Nagyon büszke vagyok a barátaimra, kollégáimra a mai napig. A Madách Színházban soha nem is hallottam hasonlóról. Szeretném elkerülni, hogy a történet rásüsse a billogot a színházi világra.   

1997-ben Kerényi Miklós Gábor is rendezett a színházban egy előadást, melyben Maros Ákos is szerepelt, akkor elmondta a kollégáinak a Szegeden történt esetet. Azt is közölte az ATV műsorában, hogy ha Kerényi beperelné, akkor van mögötte legalább húsz ember, aki azt tudja mondani, látta a külsérelmi nyomokat, vagy hosszú évekkel ezelőtt hallotta a történetét. Megérti, hogy aki itthon él, fél attól, hogy mi történik a művészi karrierjével, ha előáll, de arra biztat másokat, hogy szólaljanak meg.

Kerényi Miklós Gábor vasárnap délután közleményben reagált az Index megkeresésére.  Ebben visszautasított minden állítást, ugyanakkor a nyugodt munka biztosítása érdekében úgy döntött, felmentését kéri, valamint kezdeményezte nyugdíjazását. Ezzel szinte egy időben a Budapesti Operettszínház is eljuttatott hozzájuk egy nyilatkozatot, melyben azt írták, kivizsgálják az összes felmerült ügyet, igaz, nincs tudomásuk egyetlen ilyenről sem.

"Visszautasítom mindazon állításokat, pletykákat, híreszteléseket, melyek az elmúlt napokban engem értek, és imádott társulatom mindennapjait, működését mérgezték és mérgezik. Hogy a nyugodt munkát biztosítsam, döntésem az, hogy a mai nappal munkáltatómtól felmentésemet kértem a Budapesti Operettszínház művészeti vezetői tevékenysége alól, továbbá nyugdíjazásomat kezdeményeztem. Szentpétervári bemutatómat követően minden erőmmel azon leszek, hogy tisztázzam magam."

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Ezt is szeretjük