A Riporter kerestetik első győztese volt - Horvát János így néz ki 72 évesen

Horvát János a hatvanas évek végén lett a Magyar Televízió munkatársa.

Horvát János ATV 2017
Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Horvát János nevét 1964-ben ismerte meg az egész ország, miután megnyerte az akkor első alkalommal megrendezett Riporter kerestetik című műsort. Az akkor mindössze 20 éves fiatalember azonban már egy évvel korábban szerette volna próbára tenni tehetségét a Ki mit tud? című vetélkedőben, ám ezt nem engedték neki.

- 1963-ban a Ki mit tud? műsorból engem kirúgtak, mert riporter kategóriában akartam indulni, de ilyen nem volt. Egy évvel később hirdették meg a Riporter kerestetiket, és én jelentkeztem. Amikor megnyertem, Karácsondi Miklós, a szerkesztő bevallotta, hogy a műsor ötlete az én próbálkozásom és kidobatásom történetéből jött - idézte fel emlékeit a 168 órának adott interjújában.

horvat-janos-2017
Fotó: Fortepan/Schiffer Pál, ATV

Horvát János 1969-ben lett a Magyar Televízió munkatársa, egy évvel később pedig már A Hét szerkesztőségében dolgozott, melynek egyik alapító tagja is ő volt. A Hét később az ő ideje alatt élte meg legnagyobb korszakát, de a nevéhez olyan legendás interjúk is fűződnek, mint amikor Fidel Castróval vagy Salvador Allendével beszélgetett. 

Horvát János igazgatóként kivette a részét a TV2 és a Sport TV csatornák megalapításából is, 2007 és 2010 között pedig a Magyar Köztársaság kubai nagyköveteként dolgozott. 2017 márciusában Pulitzer-emlékdíjat kapott, melynek összegét a Médiaközpontnak ajánlotta fel, ennek apropóján beszélgettek a 72 éves műsorvezetővel az ATV stúdiójában.

Az Ablak műsorvezetői régen és ma - 36 éve indult a Magyar Televízió magazinja

Nézegess képeket!

Elolvasom

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Ezt is szeretjük