Ezt a 4 dolgot edd, ha babát szeretnél
Van, aki a gyógyszerekre esküszik, pedig létezik egyszerűbb megoldás. Tudd meg, mit egyél, hogy jöjjön a baba!

Nyereményjáték

Nyerj platinával díszített Angyalszárny nyakláncot fehér finomporcelánból! (x)

Nyerd meg otthoni gyógyításhoz az 5 db aromaterápiás csomag egyikét közel 45 000 Ft értékben! (x)

Nyerj egy éves előfizetést a BBC GoodFood gasztromagazinra, és ismerd meg az egyik legjobb olasz kaja receptjét! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Ezek a természetes kivonatok és olajok vasalják ki legkönnyebben a ráncokat (x)

Azonnali orvosi segítséget kaphatsz egyetlen mobilapplikációval: egy gombnyomással érhető el otthonról (x)

Feszesednek az izmok, eltűnik a narancsbőr és a zsír ettől a keringésjavító billenőmozgástól - Orvos ajánlja (x)

Beindulnak a test öngyógyító folyamatai ettől a stresszoldó masszázstól - Próbáld ki! (x)

A magyar színésznő különös dologgal oldja a feszültséget - Te kipróbálnád? (x)

beauty and style

Kicsi a melled? Akkor ezt a 8 trükköt neked is ismerned kell »

A 44 éves Vanessa Paradis nincs túl jó formában: retusálatlanul egész másképp néz ki »

Így viseld a parkakabátot, hogy nőies legyen - Imádjuk a katonai stílust! »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Ha elszánjátok magatokat a nagy lépésre, és partnereddel úgy döntötök, hogy nem védekeztek, többé nem kell aggódnod, ha késve jön meg a menzesz. Sőt, ekkor a dolgok állása megfordul, és a 28. után minden egyes nap reménykedsz, hogy talán ezúttal végre pozitív lesz a teszt.

Hasonló helyzetben azonban a legtöbb nő azzal szembesül, hogy a teherbeesés nem is megy olyan könnyen, ahogy azt korábban gondolta, de ez még nem jelenti azt, hogy meddőségtől kellene tartanod. Ha úgy érzed, nehezebben mennek a dolgok, mint gondolnád, próbáld ki a legjobb termékenységnövelő ételeket, melyek segítségedre lesznek abban, hogy hamarosan egy újabb taggal gyarapodhasson a család!

Hogyan működnek az ételek?

A termékenységet számos tényező befolyásolja. Elég egy stresszesebb időszak ahhoz, hogy a ciklusod felboruljon, de az is köztudott, hogy a drasztikusan fogyókúrázó nőknél megesik, hogy egy-két menstruáció kimarad. Ez is jelzi, hogy a peteérésedben központi szerepe van az egészséges étkezésnek és az alapvető tápanyagoknak, de egyes táplálékok akár hormonszintedre is hatással lehetnek. Néhány zöldség és tejtermék fitoösztrogéneket tartalmaz, fogyasztásukkal tehát növelheted szervezeted ösztrogénszintjét, ami az egészséges fogamzóképességhez elengedhetetlen női nemi hormon.

A tápanyagok tekintetében arra ügyelj, hogy a szervezeted zavartalan működéséhez szükséges napi mennyiséget feltétlenül biztosítsd. Fogyassz minél több rostot, de ügyelj rá, hogy ne terheld meg testedet feleslegesen energiadús ételekkel. Kerüld az adalékanyagokat és a tartósítószereket is, a lerakódó méreganyagok ugyanis egy idő után fogamzóképességedet is negatív irányba befolyásolhatják. A fogamzást elősegítő étrend nem sokban különbözik a mindennapokra ajánlott egészséges táplálkozástól, de bizonyos ételekből nem árt alaposan bevásárolnod, ha babát szeretnél.

Fokhagyma, szója

A legjobb természetes antibiotikum, a gyulladáscsökkentő hatású fokhagyma nemcsak egészséged megőrzésében segíthet. Rengeteg fitoösztrogént tartalmaz, ami hatásos lehet, ha azért vannak nehézségeid a teherbeeséssel, mert nem elég magas az ösztrogénszinted. Ez különösen valószínű, ha dohányzol, és csak a terhességed idején szeretnél felhagyni rossz szokásoddal, vagy már leszoktál, de korábban erős dohányos voltál.
Hasonló hatása van még a lenmagnak és a komlónak is, de nagy mennyiségben fogyasztva a szója is hatással lehet hormonháztartásodra.

Olajos magvak

A csonthéjasok és a magvak sok kalciumot, magnéziumot és cinket tartalmaznak, melyek fontos tápanyagok a babavárás előtt és a terhesség alatt egyaránt. Rostban is rendkívül gazdagok, ami biztosítja emésztőrendszered megfelelő működését, de a rostok béltisztító hatásuk révén a felhalmozódott méreganyagoktól is megszabadítanak.

Nem mellékes az sem, hogy az olajos magvak serkentik a nemi vágyat is, ami nem hátrány, ha babát szeretnél. A magvakat lehetőleg nyersen fogyaszd, legfeljebb egy kicsit pirítsd őket, hogy a lehető legtöbb tápanyag megmaradjon bennük. Keverd őket friss salátához vagy főtt ételekhez: ha naponta egy marékkal eszel belőlük, nemcsak a babavállalás megy majd könnyebben, de bőröd is szebb lesz.

Növényi csírák

Az E-vitamint a termékenység vitaminjának tartják, mivel felfedezésekor a tudósok arra lettek figyelmesek, hogy ennek hiányában az állatok képtelenek szaporodni. Hasonló hatása lehet az emberi szervezetben is, ha tehát kevesebb E-vitamint juttatsz be az ajánlott napi mennyiségnél, előfordulhat, hogy nem esel olyan könnyen teherbe, mint szeretnél.
Különösen gazdag E-vitaminban a búza, azonban kimutatták, hogy a még növekvőfélben lévő növényi csírák háromszor annyit tartalmaznak ebből a hasznos tápanyagból. Fontos, hogy lehetőleg természetes forrásból juss hozzá a vitaminhoz, ezzel ugyanis megelőzheted a túladagolás veszélyét. Fogyassz minél több búzacsírát, de bármilyen növényi csíra hatásos lehet.

Hal

Az omega-3 zsírsavak nemcsak a szív- és érrendszeri betegségek ellen hatásosak, de termékenységnövelő hatásuk is van. Ha nem fogyasztasz kellő mennyiségű telítetlen zsírsavat, méhedben csökkenhet a véráramlás, ami akár meddőséghez is vezethet.

Az omega-3 és omega-6 ideális arányának köszönhetően azonban az egyensúly könnyedén helyreáll, és megfelelő vérkeringés mellett a termékenységgel sem lesznek gondjaid. Mivel omega-6 zsírsav a legtöbb mindennapi táplálékban található, az a fontos, hogy az omega-3 utánpótlásáról gondoskodj.

A hal a legjobb természetes forrása ennek a tápanyagnak, úgyhogy terhesség előtt ne feledkezz meg a tengeri herkentyűkről! Lehetőleg lazacot és tonhalat fogyassz, ezeket ugyanis mértékkel még a teherbeesést követően is eheted. A kagylóféléket jobb, ha kerülöd, mivel ezek a terhesség első tíz hetében jelenthetnek különös kockázatot, az első hetekben pedig még nem biztos, hogy tisztában vagy azzal, hogy megtermékenyültél.

OLVASD EL EZT IS!

Blog.hu ajánló