5 kellemetlen terhességi tünet természetes megoldása
A visszerekre, a reggeli rosszullétre és a kínzó hátfájásra is létezik megoldás. Ki sem kell mozdulnod otthonról.

Nyereményjáték

Nyerj páros belépőt egy felejthetetlen talkshow-ra az ország Janka nénijével! (x)

Nyerj kényeztető, masszázs-wellness élménycsomagot 2 fő részére, Bükfürdőre! (x)

Nyerj prémium öregedésgátló arcszérumot, és búcsúzz el a ráncoktól! (x)

összesen 7 db játék
Ez is érdekelhet

Ilyen, amikor a klasszikus balett breaktánccal keveredik: ezt neked is látnod kell (x)

Tökéletesen tiszta lesz az otthonod, és alig kell érte tenned: csak 3 dolog kell hozzá (x)

Különleges ereje van az itteni gyógyvíznek: véletlenül fedezték fel helyiek a '60-as években (x)

Pataki Zita és férje különleges masszázzsal csillapítják a stresszt, naponta többször is (x)

Akciósan csaphatsz le a gyerek karácsonyi ajándékára, ha figyelsz néhány apróságra (x)

beauty and style

Ez már megint mi? Félig kész sminket villantanak a lányok az Instagramon »

Egy fazon, ami mindenkinek jól áll: midi szoknyák 9 ezer forint alatt »

Ez a szezon legnőiesebb lábbelije: így viseld a bársonycsizmát »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Nem hiába mondják, hogy minden kismama sugárzó, hiszen a terhesség alatt termelődő hormonok simává és ragyogóvá varázsolják a bőrt. A kellemes mellékhatások mellett azonban számos kevésbé előnyös velejárója is van a szervezetedben végbemenő változásoknak.
A babavárás örömeit időnként kellemetlen tünetek árnyékolhatják be.

A kilenc hónap alatt tested felkészül az anyaságra, és ezek a folyamatok nemcsak növekvő pocakodban nyilvánulnak meg, de egyéb jelekből is tudhatod, hogy változások zajlanak benned. Mielőtt azonban úgy éreznéd, hogy többé nem szól másról az életed, csak a babavárásról, majd az anyaságról, eláruljuk, hogy a kellemetlen tünetekre is léteznek egyszerű megoldások!

Reggeli rosszullét

A rosszullét és a hányás a nap bármely szakában rád törhet, de az első trimeszter végére búcsút inthetsz ennek a kellemetlen problémának. Addig sem kell azonban tűrnöd a hullámokban rád törő émelygést. Egyél gyakran keveset, hogy soha ne legyen teljesen üres a gyomrod, de ne terheld meg szervezetedet egyszerre sok táplálékkal. Ez alatt a rövid időszak alatt ne aggódj a kiegyensúlyozott táplálkozás miatt, csak egyél, amennyit tudsz, abból, amit épp kívánsz.

Ha fogmosáskor fokozódik a hányinger, megoldást jelenthet, ha fogkrémet cserélsz. Vannak nők, akiknek a gyömbér tea, tabletta vagy sütemény formájában sokat segít. Próbálkozz emellett sima pirítóssal, krumplival vagy egyéb fűszermentes, könnyen emészthető szénhidrátokkal. Tarts az ágyad mellett kétszersültet, ha ugyanis rögtön felkelés előtt eszel egy keveset, csökkentheted a reggeli émelygést.

Aranyér

A végbél visszereit, az aranyereket a méh nagyobb vérerekre gyakorolt nyomása okozza, minek következtében azok megnagyobbodnak és feldagadnak. A terhesség alatt fokozott mennyiségben termelődő progeszteron ellazítja az ereket, így azok még tovább tágulhatnak. Ha ez a kellemetlen terhességi szövődmény téged sem került el, próbáld megúszni a székrekedést, az erőlködés ugyanis fokozza az erekre gyakorolt nyomást.

Mindennap végezz medencefenék-gyakorlatokat, melyek serkentik a terület vérkeringését. Naponta kétszer vegyél meleg fürdőt, ami enyhíti a fájdalom által gyakran kiváltott görcsöket. A kellemetlen érzést enyhítheted jeges borogatással is, illetve vénymentesen kapható körömvirágkrémmel. Csökkentsd a területre nehezedő nyomást úgy, hogy az oldaladon alszol, és kerüld a hosszadalmas ácsorgást.

Visszerek

A méh nyomására nem csak a végbélnyílás körül, de lábaidon is jelentkezhetnek visszerek. Ha ez kellemetlenséggel, esetleg fájdalommal is jár, napközben próbáld kerülni a hosszasabb ácsorgást. Igyekezz több kis pihenőt beiktatni napodba, hogy pihentethesd a lábad, ha pedig ülőmunkát végzel, tarts rendszeres sétaszünetet. Feszítsd a lábfejedet fel és le, hogy ne pangjon benne a vér, és ne viselj szoros, rugalmas harisnyákat és zoknikat, melyek elszoríthatják valahol a lábad. Vegyél hideg-meleg váltófürdőt, ami serkenti a vérkeringésed, majd erőteljes préselő mozdulatokkal masszírozd lábadat szigorúan egyirányú mozdulatokkal, a szíved felé haladva.

Hátfájás

Két fő oka van a terhesség alatti hátfájásnak: a szülésre való felkészülésként az ízületeid ellazulnak, valamint egyre nagyobb pocakod növeli a gerincoszlopra nehezedő terhelést. A terhes nők kétharmadának okoz kellemetlenségeket az erős fájdalom, de néhány praktika segíthet könnyebbé tenni a mindennapokat. Válassz kényelmes háttámlájú széket, és mindig ügyelj arra, hogy térded magasabban legyen, mint a csípőd.

Kemény matracon aludj oldalt fekve, pocakod alá és lábad közé pedig tegyél egy-egy párnát. Lehetőleg ne emelj nehezebb tárgyakat, ha mégis cipekedned kell, úgy tedd, hogy minél kevésbé erőltesd meg a hátadat. Ne térdedet, hanem a derekadat hajlítsd, és emelés közben combodat told előre, hátadat pedig tartsd egyenesen.

Ha csomagot viszel, ügyelj az egyenletes eloszlásra: bevásárláskor oszd kétfelé a holmikat, és mindkét kezeddel cipelj. Erre az időszakra mondj le a magas sarkú cipőről, inkább kényelmes, futkározós lábbelit viselj, esténként pedig a fájós területre helyezz meleg párnát.

Ödéma

A dagadás a terhesség alatt normális: a fokozott mennyiségű testnedvekkel függ össze. Az ödéma általában a lábon, a bokán, a kézen vagy az ujjakon jelentkezik, és a nap végén a legfeltűnőbb, illetve hosszas ácsorgás vagy ülés után.

Bár magadon is könnyíthetsz, ne felejtsd el orvosodnak is megemlíteni a tünetet, ugyanis a dagadás az eklampszia, vagyis a terhességi rángógörcs előjele is lehet.
Napközben ne ácsorogj sokat, pihenj rendszeresen, esténként pedig polcold fel a lábadat. Ha dagad a kezed, tartsd a szívedhez képest magasabban, és semmiképpen ne viselj szűk ruhákat és cipőket. Viselj szorító harisnyát, emellett pedig igyál sok folyadékot, hogy kihajtsa a fölösleges vizet szervezetedből.

Cikkünk Dr. Anne Deans A terhesség ABC-je című könyve alapján készült.

Blog.hu ajánló