4+1 bevált módszer őszi nyavalyák ellen a szakértőtől
A nátha és az influenza egyszerűen és természetesen elkerülhető, még a gyerekeknél is.

Nyereményjáték

Nyerj kényeztető, masszázs-wellness élménycsomagot 2 fő részére, Bükfürdőre! (x)

Nyerj prémium öregedésgátló arcszérumot, és búcsúzz el a ráncoktól! (x)

Nyerj platinával díszített Angyalszárny nyakláncot fehér finomporcelánból! (x)

összesen 6 db játék
Ez is érdekelhet

Ilyen, amikor a klasszikus balett breaktánccal keveredik: ezt neked is látnod kell (x)

Tökéletesen tiszta lesz az otthonod, és alig kell érte tenned: csak 3 dolog kell hozzá (x)

Különleges ereje van az itteni gyógyvíznek: véletlenül fedezték fel helyiek a '60-as években (x)

Pataki Zita és férje különleges masszázzsal csillapítják a stresszt, naponta többször is (x)

Akciósan csaphatsz le a gyerek karácsonyi ajándékára, ha figyelsz néhány apróságra (x)

beauty and style

Növeszted a hajad? Ilyen átmeneti frizurát vágass magadnak! »

Minden idők leghülyébb sminktrendjei, amiket ne próbálj ki soha az életben »

Így tisztítsd és ápold a velúrcsizmát, hogy sokáig újszerű maradjon »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A mostani, hideg időszakban a leggyakoribbak a náthás és influenzás megbetegedések, melyek elsősorban a kicsiket veszélyeztetik, hiszen az ő immunrendszerük még fejletlen, így nem mindig képes visszaverni a kórokozók támadását.

Ha nem szeretnéd a fél novembert az orvosi rendelőben tölteni a gyerkőccel, tégy a megelőzésért, melynek alappillérét a vitaminok és ásványi anyagok jelentik. Pótlásuk fontosságáról és lehetőségeiről Tarnai Irén, a Budai Egészségközpont dietetikai tanácsadója lát el bennünket 4+1 jó tanáccsal.

Étrend és napfény

- A vitaminok nélkülözhetetlenek szervezetünk számára, előállítani azonban nem tudjuk őket, így más módon kell pótlásukról gondoskodnunk, a táplálékkal kell bevinni azokat. Hideg időben hajlamosabbak vagyunk zsírosabb, vitaminokban szegényebb ételeket fogyasztani. Ráadásul kevesebb napfény ér minket, ezért fokozottabban oda kell figyelnünk a létfontosságú vitaminok és nyomelemek pótlására, hogy immunrendszerünk elég erős legyen a betegségek elkerüléséhez, legyőzéséhez - figyelmeztet a szakember.

Mindez a gyerekekre fokozottan igaz. Tudd meg, mit adj neki, hogy elkerülje a tipikus őszi nyavalyák.

Friss gyümölcsök, zöldségek

Akárcsak nyáron, télen is bőségesen van miből választani. A banán, a citrusfélék és az alma különösen népszerű, és egyben kiváló vitaminforrás is ebben az időszakban. Ne feledkezz meg a zöldségekről sem, hiszen ezekből is jócskán válogathatsz, és legtöbbjük igazi vitaminbomba - bár a gyerekek hajlamosak ezen a téren válogatni, bizonyára találsz olyat, ami megfelel porontyod ízlésének, és a tálalással is meghozhatod a kedvét. Hidegen sajtolt olajos öntettel készült saláták vagy nyers zöldségmártogatósok fogyasztásakor a zsírban oldódó vitaminok jobban hasznosulnak.

Savanyúságok és fagyasztott termékek

A korszerű eljárásoknak köszönhetően a fagyasztott zöldségek és gyümölcsök megőrzik vitamin- és ásványianyag-tartalmuk tekintélyes részét, így hozzájárulhatnak a napi szükséges vitaminbevitel biztosításához. A kiolvasztás során keletkező levet is érdemes felhasználni, mert abban is vannak értékes vitaminok és ásványi anyagok. A savanyúságok közül is bátran válogathatsz, a savanyú káposzta köztudottan bővelkedik C-vitaminban, bár csak mértékletesen add a gyerkőcnek magas konyhasó tartalma miatt. Kiváló C-vitamin-forrás a szobahőmérsékleten kiáztatott csipkebogyótea is.

Kiegyensúlyozott étrend

A szervezet számára szükséges vitaminok és nyomelemek nemcsak a zöldségekben és gyümölcsökben találhatóak meg, hanem egyéb élelmiszerekben is. Többek között a máj, a tojás és egyes növényi olajok is kiváló vitaminforrások.

Vitamintabletták

Megfelelően összeállított étrend mellett a vitamin tabletták akár el is hagyhatóak, azonban amikor szervezetnek megnövekszik a vitaminigénye - például egy betegséget követően -, hasznosak lehetnek, ám alkalmazásuk előtt feltétlenül kérd ki a gyerekorvos tanácsát. Ne feledd azt se, hogy ezek a készítmények önmagukban nem váltják ki a kiegyensúlyozott táplálkozást!

Étrendi hibák gyerekeknél

A szülő a legjobbat akarja, ám néhány, a gyerekek étrendjével kapcsolatos tévhit félrevezetheti. Tudj meg többet a témáról videónkból!

Napfény

Bár télen ebből jóval kevesebb jut, a szervezet ilyenkor is ugyanúgy igényli a napfényt. Ha van rá lehetőségetek, hétvégenként látogassatok ki a szabadba néhány órára. A mozgás nemcsak a gyerek testére hat pozitívan, hanem a lelkének is jót tesz, és, ha kiszellőzik a feje, valószínűleg a tanulás is jobban megy majd. Persze ilyenkor öltöztesd fel gondosan, esetleg vigyél magatokkal termoszban finom forró teát, hogy belülről se fázzon!

Forrás: Morpho

Blog.hu ajánló