Meddig lehet hason aludni terhesen?
Most megtudhatod
Kismamakörökben gyakran felmerül a hason fekvés kérdése. Tényleg árt a babának? Most megtudhatod!

Nyereményjáték

Nyerj egyéves előfizetést a népszerű BBC History történelmi magazinra! (x)

Nyerj páros belépőt a novemberi Femina Klubra, ahol megtanítunk nemet mondani!

Nyerj Adrienne Feller kozmetikumokat Hollóházi Porcelán fülbevalóval! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Többé nem kell tisztogatni a csempék közti hézagot, sem más fugát (x)

Kocsis Korinna szupermodell elárulta mindig gyönyörű barna bőrének titkát (x)

Csak úgy versengenek érte az emberek! Hihetetlen, mit építenek a fővárosban (x)

5 kihagyhatatlan film, amit még premier előtt megnézhetsz! (x)

Schell Judit lerántja a leplet a férfi-nő kapcsolat titkairól - Megéri a múltba révedni? (x)

beauty and style

Így fertőtlenítsd a sminkecsetet: nem elég, ha meleg vízbe áztatod »

Unikornis a tortán: 2017 fura trendje már az esküvőkre is begyűrűzött »

Készíts gyöngyös farmert egyszerűen - Még a szakadást is elfedi »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A babavárás egyik nagy kérdése, hogy nagy pocakkal hogyan lehet, illetve egyáltalán lehet-e hason aludni.

Nem csupán a mellek és a pocak mérete lehet zavaró, hanem az aggályok is, nem sérül-e a baba, ha ráfekszel. Hogy ne legyenek kétségeid, beavatunk a testben lezajló folyamatok titkaiba.

Meddig lehet hason aludni?

A terhesség első trimesztere nagy terhet ró az újdonsült anyákra. A testi alakulásnak és a magas hormonszintnek köszönhetően az alvás felületessé és nyugtalanná válhat, ami fáradtabbá teszi az anyukákat. A mellméretet is megnő ekkor, ami akár erős fájdalommal is járhat, vagyis a hason alvás már ekkor is zavaró lehet.

A második trimeszterben megindul a has növekedése, ilyenkor kifejezetten azt szokták ajánlani, hogy a kismama az oldalán feküdjön magzatpózban, azaz térdfelhúzással, mert ez segít megszüntetni a hátra és a gerincre nehezedő nyomást.

Ez azonban nem jelenti az, hogy a második trimeszter lenne a vízválasztó. Az orvosok azt szokták mondani, hogy addig, amíg téged nem zavar a hasad az alvásban, és fájdalmat sem érzel, nyugodtan felveheted ezt a pozíciót.

A kétséges harmadik trimeszter

Bár a harmadik trimeszterben sem tilos a hason fekvés, a legtöbb anyuka ilyenkor már rendkívül kényelmetlennek érzi ezt a pozíciót - egyrészt a has térfogata miatt, másrészt pedig az olyan biológiai folyamatok is zavaróak lehetnek, mint az állandó vizelési inger, amit a hasalás még gyakoribbá tehet, hiszen a magzat a húgyhólyagodra nehezedik rá.

Ebben az időszakban ráadásul a baba már sokat mozog, ami szintén új kérdéseket vethet fel a kényelmi pozíciókkal kapcsolatban, hiszen a kicsi jelzi neked, ha számára egy adott testhelyzet kényelmetlen.

Veszélyes első trimeszter

Az első trimeszter akár a legszebb időszaka is lehetne a terhességnek, ha nem rejtene magában tucatnyi veszélyt. Ismerd meg ezeket, hogy többet tehess a megelőzésért!

Összenyomódik a baba?

Nemcsak a meddig kérdése merül fel a hason fekvéssel kapcsolatban, hanem az is, nem ártasz-e ezzel a babának, hiszen kvázi ráfekszel az anyaméhben növekvő csöppségre. A biológiának köszönhetően úgy lettünk kitalálva, hogy a folyadékkal teli méh nem tud összenyomódni - szimpla fizika -, még akkor sem, ha az újdonsült anyukák a különböző fórumokon szeretik ezzel rémisztgetni várandós társaikat.

Ellenben a nagy pocak miatt a méh nyomhat bizonyos hasi szerveket - ahogyan már korábban olvashattad - és ereket, amitől a hason fekvés kényelmetlenné válhat.

Ilyenkor szokták a kismamáknak az úgynevezett terhességi párnát ajánlani, mellyel a pocakodat megemelheted, még kényelmesebbé téve az oldalfekvést. De létezik egy másik alternatíva is, ha kizárólagosan hason tudsz aludni. Tegyél a mellkasod, illetve a térdeid alá néhány magasabb párnát, ezáltal a felsőtestedre, valamint a lábaidra nehezedik a súly, nem pedig a hasadra.

Blog.hu ajánló