Kisnövésű lesz a gyereked, ha éjszakai fénynél alszik?
A gyerekorvos válaszol
Az éjszakai fény zavarja a melatonin hormon termelését.

Nyereményjáték

Nyerj egyéves előfizetést a népszerű BBC History történelmi magazinra! (x)

Nyerj páros belépőt a novemberi Femina Klubra, ahol megtanítunk nemet mondani!

Nyerj Adrienne Feller kozmetikumokat Hollóházi Porcelán fülbevalóval! (x)

összesen 3 db játék
Ez is érdekelhet

Kiegyensúlyozott otthonod lehet egyetlen kiegészítőtől - A titok a színben és mintában van (x)

16 ezer magnókazettát gyűjtöttek, és valami elképesztőt csinálnak belőle – Ettől leesik az állad! (x)

Tökéletesen hullámos hajad lesz 15 perc alatt, ha így göndöríted be (x)

Többé nem kell tisztogatni a csempék közti hézagot, sem más fugát (x)

Kocsis Korinna szupermodell elárulta mindig gyönyörű barna bőrének titkát (x)

beauty and style

Hullahoppozd magad karcsúra: centikben is érezni fogod a hatását »

Nagy a feneke, de így tökéletes: milliók rajonganak a 26 éves lányért »

Karcsúbb derékfazon varrás nélkül: így viseld nőiesen a bő inget »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Sok gyermek fél a sötétben elaludni. Ezen probléma orvoslására a szülők gyakran nem kapcsolják le a kislámpát a szobában, vagy halványan világító éjszakai lámpát szereznek be.

Az internetes fórumokon azonban számos helyen felmerül a kérdés, hogy nem hat-e károsan a gyermek fejlődésére az éjszakai fény. Dr. Pintér Zsoltot, a Dr. Rose Magánkórház gyerekorvosát kérdeztük a témáról.

Ne szoktasd hozzá az éjszakai világításhoz!

- Az éjszakai sötétségtől való félelem sok családban jelentkező probléma. Ennek megszüntetésére azonban nem az éjszakai lámpa felkapcsolása jelenti a megoldást. Fontos, hogy ne szoktassuk hozzá gyermekeinket a lámpa mellett történő alváshoz. Ha soha nem használtunk éjjel világítást, jó eséllyel nem is lesz rá szüksége a gyermeknek - mondja dr. Pintér Zsolt.

Ne félj a sötétben!

Amennyiben a sötétségtől való félelmet szeretnéd megszüntetni, sokkal hasznosabb megoldás, ha elbeszélgetsz a kicsivel, és megmutatod neki, hogy a tárgyak, a szoba berendezései, az őt körülvevő közeg mit sem változik attól, hogy éjszaka sötét van. Amikor felriad, kapcsolhatsz diszkrét fényű lámpát, de miután közösen meggyőződtetek róla, hogy nincs semmi, amitől félni kellene, és a gyerkőcöt sikerült visszaaltatni, kapcsold le a világítást.

- Áthidaló megoldás lehet a mozgásérzékelő lámpa. Ez csak akkor kapcsol be, ha a gyerek felébred, és mondjuk mosdóba kell mennie. Léteznek olyan falra ragasztható, éjjel is világító matricák, amik szintén segítik a sötétben való tájékozódást - magyarázza dr. Pintér Zsolt.

Zavarja a melatonintermelést az éjszakai fény

Az alvást elősegítő, melatonin nevű hormon termelődését gátolja az állandó éjjeli fény. A test természetes altatóhormonját ugyanis a tobozmirigy csak sötétben termeli. A jó minőségű alváshoz tehát teljes sötétségre van szükség. Ennek hiányában túl kevés melatonin termelődik, ami hosszú távon sok szempontból negatív hatással lehet a szervezet működésére: gyengíti az immunrendszert, memóriaromláshoz, az anyagcsere-folyamatok lassulásához, hangulatingadozás vezethet.

- Arra vonatkozóan nincs elegendő kutatási adat, hogy az éjszakai fény kisnövést okozna. Ha van is összefüggés, akkor is inkább a tartós alváshiány vagy az évekig tartó rossz alvás vezethetne a növekedési ütem lassulásához, de az éjszakai lámpa fénye ilyet nem okoz - tudtuk meg dr. Pintér Zsolttól.

Blog.hu ajánló