Te mennyit nassolsz egy nap? A gyereked épp annyit fog
Kontroll alá helyezheted a nassolási szokásaidat. Mutatjuk, hogyan teheted mindennapjaid részévé!

Nyereményjáték

Nyerj családi belépőt a szentendrei Skanzenbe: 2 darabot sorsolunk ki! (x)

Nyerj páros belépőt az októberi Femina Klubra, ahol eláruljuk a sikeres karrierváltás titkát!

Nyerj éves BBC History előfizetést! Az egyik legnépszerűbb történelmi magazin lehet a tiéd (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Pöttyös a csíkossal, rózsaszín a fémhatásúval? Mutatjuk, mit mivel párosíts az otthonodban (x)

Finn életérzés a legjobb finn ételekkel a Bartókon: régi Nokiák, pannukakku és igazi, finn kávé (x)

Ősszel még jobb a Balatonra menni? Nincs tömeg, és rejtett kincseket rejteget a vidék (x)

Házilag is enyhíthetők a pollenallergia tünetei - Mutatjuk a leghatékonyabb módszereket (x)

Megvannak a 2017-es ősz divatszínei: gyönyörű színek jönnek, bár a szürke még marad picit

beauty and style

A legszebb esküvői dekorációk tökkel: őszi hangulat a javából »

Így tedd rendbe a kibolyhosodott ruhát - Olyan lesz, mint új korában »

Egy szemöldöke van a modellnek, de így is imádja a szakma - Neked is tetszeni fog »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Hiába magyarázod a gyerekednek, hogy ne egyen össze-vissza mindenfélét két étkezés között, ha azt látja, hogy te nassolsz, akkor ő is fog, mivel a viselkedésbeli minta sokkal erősebben rögzül, mint a szavak, a magyarázat.

Ha tehát te délelőtt, délután és egy kicsit még vacsora után is nassolsz, akkor biztos lehetsz benne, hogy a gyereked is követni fogja ezt a példát. Természetesen nemcsak az evéssel van ez így, az élet számos területére igaz, hogy a szülői minta hosszú távon meghatározó. Például ha sokat sportolsz, és a mozgás az életed része, akkor ezt is el fogja tanulni tőled a kicsi.

Tippek, hogy ne akarj annyit nassolni

Vagyis ahhoz, hogy se neked, se a gyerekednek ne kelljen felesleges kilókkal küzdenie a rágcsálás miatt, menedzseld a nassolási szokásodat. Az első, amit ennek érdekében tehetsz, hogy egyél sokszor, de keveset. A napi öt étkezés egy felnőttnek sem sok mindaddig, amíg egyszerre csak kis mennyiségeket eszel.

Emellett egyél lassan, és mikor már érzed, hogy kezdesz jóllakni, akkor ne erőltesd magadba a tányéron lévő összes ételt. Nyugodtan meghagyhatod azt, amit nem kérsz. Egy kis idő múlva pedig sokkal jobban meg fogod tudni saccolni, hogy mekkora adagokat kíván valójában a szervezeted.

Együnk jól egy teljesebb életért!

Útravaló gyermekünknek: a gyermekkori táplálkozás minősége és az ekkor kialakuló szokások jelentősen befolyásolják a későbbi egészségi állapotot. Tudj meg többet a kiegyensúlyozott táplálkozásról, és alapozd meg gyermeked jövőjét!

Mikor elfog a nassolhatnék, mindig igyál egy pohár vizet, zöld teát, illetve más, energiaszegény és egészséges folyadékot. Sokszor az ember összekeveri az éhségérzetét a szomjúsággal, így elképzelhető, hogy számos esetben te sem éhes vagy, és egy pohár folyadék után már nem is fogod kívánni a nasikat.

Válts egészségesre!

Nem kell azért teljesen lemondanod a nassolásról, uzsonnára például nyugodt szívvel beiktathatsz egészséges nassolnivalókat, mint amilyen például a felszecskázott sárgarépa, szárzeller, az almachips, az alacsonyabb cukortartalmú gyümölcsök, egy kevés mogyoró vagy kesudió. Ezeket akár az esti filmnézés közben is fogyaszthatod időnként, nem kell a vonalaidért aggódnod miattuk.

Ha ezeket a tippeket magadévá tudod tenni - lehet ugyan, hogy pár hónap kelleni fog hozzá, hogy teljesen átállj az egészséges verzióra, de ne add fel, ha időnként visszaesel, hosszú távon biztosan sikerülni fog -, akkor a gyereked is ezt a magatartást fogja eltanulni tőled.

Sőt, ha odabújik hozzád a kicsi, és kér a nasikból, egyétek közösen. Így olyan zöldségeket és gyümölcsöket is meg fog szeretni, amelyeket az ebédlőasztalról esetleg nem hajlandó megenni.

Blog.hu ajánló