Beteges felnőtt válik belőle, ha ezeket eszi: mit ne adj a gyereknek?
Sajnos sokan nem is sejtik, hogy milyen kockázatnak teszik ki velük a gyereket.

Dia


                        	Álruhás veszélyforrások
                        	Számtalan ételről hinné elsőre azt az ember, hogy egészséges, mivel a nevében hívogató szó szerepel. A gabona, a müzli, a gyümölcs vagy a hal ilyen szavak lehetnek. Mindeközben a reggeli gabonapehely, a müzliszelet és a gyümölcsjoghurt is valóságos cukorbomba, a halrudacska pedig tápanyagszegény halreszelékből készül, viszont rengeteg sót tartalmaz. Ezek az ételek a későbbi cukorbetegség és a magas vérnyomás előidézői lehetnek.

Álruhás veszélyforrások

Számtalan ételről hinné elsőre azt az ember, hogy egészséges, mivel a nevében hívogató szó szerepel. A gabona, a müzli, a gyümölcs vagy a hal ilyen szavak lehetnek. Mindeközben a reggeli gabonapehely, a müzliszelet és a gyümölcsjoghurt is valóságos cukorbomba, a halrudacska pedig tápanyagszegény halreszelékből készül, viszont rengeteg sót tartalmaz. Ezek az ételek a későbbi cukorbetegség és a magas vérnyomás előidézői lehetnek.

Dia


                        	Túl sok sót tartalmazó ételek
                        	Nem minden magas sótartalmú ételről gondolnánk elsőre, hogy sok benne a só. A sós mogyoró és a chips mellett pedig a felvágottak és a virsli, valamint az édes kekszek is sok sót tartalmaznak. A túl sok só fogyasztása árt a vesének, emeli a koleszterinszintet, és idővel előidézője lehet a magas vérnyomásnak is.

Túl sok sót tartalmazó ételek

Nem minden magas sótartalmú ételről gondolnánk elsőre, hogy sok benne a só. A sós mogyoró és a chips mellett pedig a felvágottak és a virsli, valamint az édes kekszek is sok sót tartalmaznak. A túl sok só fogyasztása árt a vesének, emeli a koleszterinszintet, és idővel előidézője lehet a magas vérnyomásnak is.

Dia


                        	Zsíros, olajos ételek
                        	Mindig ügyelni kell rá, hogy a sült hús ne készüljön túl zsírosra. A túl zsíros hús emeli a koleszterinszintet, és bármilyen finom is, a sült csirke bőre szintén dúskál benne. Mindemellett az olajban kisütött ételek, mint a fánk, a sült krumpli vagy a lángos, szintén emelik a koleszterinszintet, és hizlalnak is. Sem a túlsúly, sem a szív- és érrendszeri bajok nem kecsegtető jövőképek.

Zsíros, olajos ételek

Mindig ügyelni kell rá, hogy a sült hús ne készüljön túl zsírosra. A túl zsíros hús emeli a koleszterinszintet, és bármilyen finom is, a sült csirke bőre szintén dúskál benne. Mindemellett az olajban kisütött ételek, mint a fánk, a sült krumpli vagy a lángos, szintén emelik a koleszterinszintet, és hizlalnak is. Sem a túlsúly, sem a szív- és érrendszeri bajok nem kecsegtető jövőképek.

Dia


                        	Szénhidrátdús ételek
                        	Aminek köze van a tésztához, az rendszerint kerülendő. A kenyér állandó része a mindennapi táplálkozásnak. Kiváltképp a fehér kenyér káros, mivel lassítja az emésztést, és hizlal is. Mindemellett sok szénhidrátot tartalmaz, akárcsak a főtt tésztaételek. Bár a házi süti jobb, mint mondjuk a péksütemények, ez senkit ne tévesszen meg, magas szénhidráttartalma ugyancsak ellene szól. A gyerekkedvenc mogyorókrémes kenyér pedig mindennek a teteje: kenyér zsíros-cukros masszával.

Szénhidrátdús ételek

Aminek köze van a tésztához, az rendszerint kerülendő. A kenyér állandó része a mindennapi táplálkozásnak. Kiváltképp a fehér kenyér káros, mivel lassítja az emésztést, és hizlal is. Mindemellett sok szénhidrátot tartalmaz, akárcsak a főtt tésztaételek. Bár a házi süti jobb, mint mondjuk a péksütemények, ez senkit ne tévesszen meg, magas szénhidráttartalma ugyancsak ellene szól. A gyerekkedvenc mogyorókrémes kenyér pedig mindennek a teteje: kenyér zsíros-cukros masszával.

Dia


                        	Édességek
                        	Az édességnek is számtalan formája van, léteznek jobb és rosszabb verziók. Ha mindenképp csemegére vágyik, adj a gyereknek étcsokoládét vagy házi, cukormentes zabkekszet. Nincs azonban rosszabb a mesterséges anyagokban bővelkedő pillecukornál, pudingnál vagy nyalókánál. Nemcsak elősegítik a cukorbetegséget a cukortartalmuk révén, de bizonyos értelemben mérgezik is a szervezetet a bennük lévő műösszetevők miatt.

Édességek

Az édességnek is számtalan formája van, léteznek jobb és rosszabb verziók. Ha mindenképp csemegére vágyik, adj a gyereknek étcsokoládét vagy házi, cukormentes zabkekszet. Nincs azonban rosszabb a mesterséges anyagokban bővelkedő pillecukornál, pudingnál vagy nyalókánál. Nemcsak elősegítik a cukorbetegséget a cukortartalmuk révén, de bizonyos értelemben mérgezik is a szervezetet a bennük lévő műösszetevők miatt.

Dia


                        	Káros italok
                        	Nemcsak az ételekkel, de az italokkal is érdemes vigyázni. A kólát például jobb meg sem kóstoltatni a gyerekkel, hogy ne szeresse meg az ízét. Nem egészséges, és nemcsak cukortartalma miatt - igaz, a gyümölcslevek is dúskálnak benne, így az se tévesszen meg senkit, hogy azok dobozán csalogató gyümölcsök vannak. Az otthon készített kakaót, teát és limonádét sem jó agyoncukrozni, így ugyanis azok is káros italokká válnak, így megadva a kezdő lökést a cukorbetegség felé.

Káros italok

Nemcsak az ételekkel, de az italokkal is érdemes vigyázni. A kólát például jobb meg sem kóstoltatni a gyerekkel, hogy ne szeresse meg az ízét. Nem egészséges, és nemcsak cukortartalma miatt - igaz, a gyümölcslevek is dúskálnak benne, így az se tévesszen meg senkit, hogy azok dobozán csalogató gyümölcsök vannak. Az otthon készített kakaót, teát és limonádét sem jó agyoncukrozni, így ugyanis azok is káros italokká válnak, így megadva a kezdő lökést a cukorbetegség felé.

Blog.hu ajánló
Fotó: