Ezeket edd az egészséges babáért

Tudd meg, mi az, ami nem hiányozhat az asztalról, ha terhes vagy!

Dia

Magvak és diófélékEzek a táplálékok csupa olyan tápanyagot tartalmaznak, melyek biztosítják, hogy egészséges babád szülessen. Fellelhető bennük a  sejtek DNS-ének károsodását gátló ellaginsav, az agy fejlődését serkentő szelén, valamint nagy mennyiségű antioxidáns.

Magvak és diófélék

Ezek a táplálékok csupa olyan tápanyagot tartalmaznak, melyek biztosítják, hogy egészséges babád szülessen. Fellelhető bennük a  sejtek DNS-ének károsodását gátló ellaginsav, az agy fejlődését serkentő szelén, valamint nagy mennyiségű antioxidáns.

Dia

TojásA tojás tele van ásványi anyagokkal, és több mint 12 különböző vitamin található benne. A sárgájában lévő króm segít legyűrni az első trimeszterre jellemző hányingert.

Tojás

A tojás tele van ásványi anyagokkal, és több mint 12 különböző vitamin található benne. A sárgájában lévő króm segít legyűrni az első trimeszterre jellemző hányingert.

Dia

GyömbérCseppents két-három csepp gyömbérolajat egy kendőre, és jó mélyen lélegezd be! Segít a reggeli hányinger leküzdésében, de ugyanilyen hatásos lehet az is, ha gyömbérteát iszol.

Gyömbér

Cseppents két-három csepp gyömbérolajat egy kendőre, és jó mélyen lélegezd be! Segít a reggeli hányinger leküzdésében, de ugyanilyen hatásos lehet az is, ha gyömbérteát iszol.

Dia

AvokádóNagy mennyiségben tartalmaz B6-, C- és E-vitamint, káliumot, egyszeresen telített zsírsavakat és antioxidáns alfa-karotint. Hatóanyagai akár 70%-os védelmet nyújthatnak a baba velőcsövének fejlődési rendellenességével szemben.

Avokádó

Nagy mennyiségben tartalmaz B6-, C- és E-vitamint, káliumot, egyszeresen telített zsírsavakat és antioxidáns alfa-karotint. Hatóanyagai akár 70%-os védelmet nyújthatnak a baba velőcsövének fejlődési rendellenességével szemben.

Dia

ÉdesburgonyaC-vitamint, folátot, rostokat és szénhidrátot tartalmaz. Keresd a sötétvöröses húsú változatot! Ez ugyanis koncentráltabban tartalmaz béta-karotint, ami gabonafélékkel együtt fogyasztva megkétszerezi a várandósság idején nélkülözhetetlen vas felszívódását.

Édesburgonya

C-vitamint, folátot, rostokat és szénhidrátot tartalmaz. Keresd a sötétvöröses húsú változatot! Ez ugyanis koncentráltabban tartalmaz béta-karotint, ami gabonafélékkel együtt fogyasztva megkétszerezi a várandósság idején nélkülözhetetlen vas felszívódását.

Dia

Bogyós gyümölcsökA ribizli, a szeder, a feketeáfonya és a cseresznye gazdag folátban, C-vitaminban és számos tápanyagban. Mindezek erősen antioxidáns hatásúak.

Bogyós gyümölcsök

A ribizli, a szeder, a feketeáfonya és a cseresznye gazdag folátban, C-vitaminban és számos tápanyagban. Mindezek erősen antioxidáns hatásúak.

Dia

CsicseriborsóMegtalálható benne az antioxidáns hatású, az immunrendszert stimuláló szaponin. Emellett folátban, vasban és fehérjében is gazdag. Biztosítja az egészséges magzati fejlődést, meggátolja a vérszegénység kialakulását.

Csicseriborsó

Megtalálható benne az antioxidáns hatású, az immunrendszert stimuláló szaponin. Emellett folátban, vasban és fehérjében is gazdag. Biztosítja az egészséges magzati fejlődést, meggátolja a vérszegénység kialakulását.

Dia

LazacAz agyat felturbózó omega-3 zsírsavak legbiztosabb forrása a vadvízi vagy a biolazac. Értékes vasat, kalciumot, cinket, B- és D-vitamint is tartalmaz, melyek nélkülözhetetlenek a baba csontjainak és szerveinek fejlődéséhez.

Lazac

Az agyat felturbózó omega-3 zsírsavak legbiztosabb forrása a vadvízi vagy a biolazac. Értékes vasat, kalciumot, cinket, B- és D-vitamint is tartalmaz, melyek nélkülözhetetlenek a baba csontjainak és szerveinek fejlődéséhez.

Dia

BrokkoliFolátot, kalciumot, valamint antioxidáns A-, C- és E-vitamint tartalmaz. Főleg az első trimeszterben fogyaszd, ugyanis a brokkoli hatóanyagai a korai fejlődésben játszanak fontos szerepet!

Brokkoli

Folátot, kalciumot, valamint antioxidáns A-, C- és E-vitamint tartalmaz. Főleg az első trimeszterben fogyaszd, ugyanis a brokkoli hatóanyagai a korai fejlődésben játszanak fontos szerepet!

Dia

FokhagymaA fokhagyma véd a bakteriális és a vírusos fertőzésektől, amelyek várandósság idején fokozott veszélyt jelenthetnek a babára. Hatásos emésztésserkentő szer. Segít szinten tartani a vércukrot, így a terhességi diabétesz megelőzésében is szerepet játszik.

Fokhagyma

A fokhagyma véd a bakteriális és a vírusos fertőzésektől, amelyek várandósság idején fokozott veszélyt jelenthetnek a babára. Hatásos emésztésserkentő szer. Segít szinten tartani a vércukrot, így a terhességi diabétesz megelőzésében is szerepet játszik.

Dia

BiomarhahúsJó választás, ha B-vitamin-hiányban szenvedsz. A biomarhahús könnyen felszívódó vasban, cinkben és persze fehérjében is gazdag. A benne lévő cink pedig segít megelőzni, hogy a baba kis súllyal szülessen, és a születési rendellenességek ellen is védelmet nyújt.

Biomarhahús

Jó választás, ha B-vitamin-hiányban szenvedsz. A biomarhahús könnyen felszívódó vasban, cinkben és persze fehérjében is gazdag. A benne lévő cink pedig segít megelőzni, hogy a baba kis súllyal szülessen, és a születési rendellenességek ellen is védelmet nyújt.

Dia

Kemény sajtokNagy mennyiségben tartalmaznak kalciumot, B12-vitamint, fehérjét, zsírt és szénhidrátot, melyek számodra is nélkülözhetetlenek várandósság idején. A B12 óvja a baba fejlődő agyát és idegrendszerét.

Kemény sajtok

Nagy mennyiségben tartalmaznak kalciumot, B12-vitamint, fehérjét, zsírt és szénhidrátot, melyek számodra is nélkülözhetetlenek várandósság idején. A B12 óvja a baba fejlődő agyát és idegrendszerét.

Dia

OlívaolajGazdag antioxidáns fenolokban, E-vitaminban és oleinsavban, melyek serkentik a magzat agyának és idegrendszerének fejlődését.

Olívaolaj

Gazdag antioxidáns fenolokban, E-vitaminban és oleinsavban, melyek serkentik a magzat agyának és idegrendszerének fejlődését.

Dia

Natúr joghurtTöbb kalciumot tartalmaz, mint a tej: egy pohár natúr joghurt napi szükségleted egynegyedét fedezi. Emellett cinkben, fehérjében és rostokban is bővelkedik. A kalcium különösen hasznos a terhesség negyedik és hatodik hete között.

Natúr joghurt

Több kalciumot tartalmaz, mint a tej: egy pohár natúr joghurt napi szükségleted egynegyedét fedezi. Emellett cinkben, fehérjében és rostokban is bővelkedik. A kalcium különösen hasznos a terhesség negyedik és hatodik hete között.

Dia

Teljes értékű gabonafélékMindig biogabonát válassz! A természetes gabonafélék révén olyan rostokhoz és tápanyagokhoz juthatsz hozzá, melyek a finomított ételekből hiányoznak, pedig nagy szükség lenne rájuk. Ugyanis segítenek a bélflóra egészségének megőrzésében, miközben gátolják a babára veszélyt jelentő méreganyagok felhalmozódását.

Teljes értékű gabonafélék

Mindig biogabonát válassz! A természetes gabonafélék révén olyan rostokhoz és tápanyagokhoz juthatsz hozzá, melyek a finomított ételekből hiányoznak, pedig nagy szükség lenne rájuk. Ugyanis segítenek a bélflóra egészségének megőrzésében, miközben gátolják a babára veszélyt jelentő méreganyagok felhalmozódását.

Dia

TejRendelkezik a sajt valamennyi előnyével, ám ezen felül D-vitamint és többféle B-vitamint is tartalmaz. Napi egy üveg biotejben benne van a terhesség idején ajánlott egész napi omega-3-zsírsavmennyiség.

Tej

Rendelkezik a sajt valamennyi előnyével, ám ezen felül D-vitamint és többféle B-vitamint is tartalmaz. Napi egy üveg biotejben benne van a terhesség idején ajánlott egész napi omega-3-zsírsavmennyiség.
Blog.hu ajánló
Szerző: Gémesi Melinda
Fotó: