Az 5 legfontosabb tápanyag, ami nélkül buta lesz a gyerek
Tudd meg, miként segítheted elő csemetéd értelmi fejlődését az étrendje révén.

Nyereményjáték

Nyerj egyéves előfizetést a népszerű BBC History történelmi magazinra! (x)

Nyerj páros belépőt a novemberi Femina Klubra, ahol megtanítunk nemet mondani!

Nyerj Adrienne Feller kozmetikumokat Hollóházi Porcelán fülbevalóval! (x)

összesen 3 db játék
Ez is érdekelhet

Kiegyensúlyozott otthonod lehet egyetlen kiegészítőtől - A titok a színben és mintában van (x)

16 ezer magnókazettát gyűjtöttek, és valami elképesztőt csinálnak belőle – Ettől leesik az állad! (x)

Tökéletesen hullámos hajad lesz 15 perc alatt, ha így göndöríted be (x)

Többé nem kell tisztogatni a csempék közti hézagot, sem más fugát (x)

Kocsis Korinna szupermodell elárulta mindig gyönyörű barna bőrének titkát (x)

beauty and style

Hullahoppozd magad karcsúra: centikben is érezni fogod a hatását »

Nagy a feneke, de így tökéletes: milliók rajonganak a 26 éves lányért »

Karcsúbb derékfazon varrás nélkül: így viseld nőiesen a bő inget »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az agy igencsak éhes szerv - ha pedig nem kapja meg a számára szükséges táplálékot, bizony gyengébben teljesít, ami egyebek mellett lassú felfogóképességben, hosszú reakcióidőben, koncentrációs problémákban és gyenge memóriában nyilvánul meg.

Tudd meg, mely tápanyagok elengedhetetlenek gyermeked egészséges értelmi fejlődéséhez!

Omega-3 zsírsav

Az omega-3 zsírsav meghatározó jelentőséggel bír a kicsik neurológiai fejlődésében. Pozitívan befolyásolja a sejthártya rugalmasságát és áteresztő képességét, továbbá meghatározó szerepet játszik az idegrendszer ioncsatornáinak tevékenységében, a sejtek közötti elektromos jelzések és a memória működésében - mindezek pedig szoros összefüggésben állnak a kognitív képességekkel.

A fenti megállapításokat támasztja alá egy, a közelmúltban végzett brit kutatás is, melynek során 8-13 éves gyerekeknek három hónapon keresztül adtak omega-3 zsírsavat tartalmazó étrend-kiegészítőt. A vizsgálatok szerint egyértelmű javulás volt tapasztalható az olvasási készség, a koncentrációs és problémamegoldó képesség, illetve a memória terén, a csemeték agya pedig a röntgenfelvétel tanúbizonysága szerint is jól láthatóan fejlődött.

A fentiek fényében érdemes tehát olyan élelmiszereket tenned porontyod elé, melyek bővelkednek ebben a kincset érő tápanyagban. Ilyen többek között a lazac, a szardínia és a tonhal - mivel azonban ezek kisebb-nagyobb mértékben szennyezettek lehetnek, sok szakember inkább a hazai édesvízi halak fogyasztását javasolja. Kiváló omega-3-forrás a lenmagolaj is. Megoldást jelenthet még a bioboltokban és a nagyobb áruházakban kapható halolaj- és lenmagolaj-kapszula, ám ezeket a biztonság kedvéért csak az orvos beleegyezésével add a kicsinek.

Antioxidánsok

Az antioxidánsokban bővelkedő eper, málna, áfonya, szeder fogyasztásával egyes vizsgálatok szerint érdemben növelhető az agy memóriáért felelős sejtjeinek száma - azaz javítható az emlékezőképesség. Minél színesebb a gyümölcs, annál több antioxidánst tartalmaz. Nem csupán édességekhez, hanem zöldségfélékhez, salátákhoz is adhatod, de belekeverheted joghurtba vagy zabpehelybe is.

Béta-karotin

Svájci kutatók megfigyelték, hogy egyes zöldségek fogyasztása révén a reakcióidő rövidebbé, a felfogóképesség gyorsabbá válik, miközben a memória is javul, ami a feltételezések szerint a béta-karotinnak köszönhető. Érdemes tehát minél több színes zöldséget adnod a kicsinek, ezek ugyanis különösen gazdagok ebben az értékes provitaminban. Ilyen többek között a paradicsom, a brokkoli, a répa, a spenót, a sütőtök. A standard főzeléken kívül levest és rakottast is készíthetsz belőlük. Jó, ha a gyerkőc nyersen is fogyasztja őket - például szendvicsbe csempészve vagy akár rágcsálnivalóként is.

B-vitamin

A B-vitamin jelentős mértékben támogatja az agyműködést. Megtalálható az élesztőben, a teljes kiőrlésű gabonafélékben és az azokból készült péksüteményekben, a hüvelyesekben, a dió- és mogyorófélékben, a húsokban és a májban.

Különösen ajánlott a szintén a gabonák királyaként is emlegetett barna rizs, mely túl azon, hogy tele van B-vitaminnal, számos más kedvező élettani hatással is bír: erősíti az idegrendszert - amire így, tél derekán a kicsiknek éppen úgy szükségük van, mint a felnőtteknek -, és hozzájárul a szervezet méregtelenítéséhez is, így a gyerkőc jó eséllyel megúszhatja az aktuális járványokat.

Iskolaérettség

Készen áll a gyerek az oktatásra, vagy inkább maradjon még egy évig az oviban? Videónkból megtudhatod.

E-vitamin

Az E-vitamin nélkülözhetetlen az agy megfelelő oxigénellátásához. A tocopherol elnevezésű anyagokból épül fel, melyeket növények állítanak elő, és leginkább a hidegen sajtolt növényi olajokban találhatók meg, különös tekintettel a búzacsíraolajra.

Adhatsz belőlük egy-egy kiskanállal a kicsinek, de még jobb, ha az E-vitaminban ugyancsak bővelkedő zabot pehely vagy korpa formájában beilleszted az étrendjébe. Ez általában nem igényel különösebb pepecselést: elég, ha szórsz belőle egy keveset a levesbe vagy a főzelékbe, esetleg joghurtba vagy kefirbe. Emellett kiváló müzlialapanyagként is szolgál. Akár egyfajta olcsó, ám hatékony táplálékkiegészítőként is felfogható.

Blog.hu ajánló