Felébresztik a gyerek agyát a nyári szünet után: 3 étel, amit nyár végén adjatok neki
Nemcsak hasznosak, de finomak is. Adunk néhány ötletet, hogyan veszi ezeket szívesebben a válogatós gyerek.

Nyereményjáték

Nyerj családi belépőt a szentendrei Skanzenbe: 2 darabot sorsolunk ki! (x)

Nyerj páros belépőt az októberi Femina Klubra, ahol eláruljuk a sikeres karrierváltás titkát!

Nyerj éves BBC History előfizetést! Az egyik legnépszerűbb történelmi magazin lehet a tiéd (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Pöttyös a csíkossal, rózsaszín a fémhatásúval? Mutatjuk, mit mivel párosíts az otthonodban (x)

Finn életérzés a legjobb finn ételekkel a Bartókon: régi Nokiák, pannukakku és igazi, finn kávé (x)

Ősszel még jobb a Balatonra menni? Nincs tömeg, és rejtett kincseket rejteget a vidék (x)

Házilag is enyhíthetők a pollenallergia tünetei - Mutatjuk a leghatékonyabb módszereket (x)

Megvannak a 2017-es ősz divatszínei: gyönyörű színek jönnek, bár a szürke még marad picit

beauty and style

Pihe-puha sálak, amikbe te is szívesen beleburkolóznál »

Táskák az utcáról: milyen darabok illenek a kabáthoz? »

16 trendi darab a boltokból, aminek láttán te is sárgát akarsz viselni ősszel »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A színpompás, ingerekben és élményekben gazdag nyár után nem könnyű gondolkodásra és tanulásra fogni az agyat. Mivel azonban a tanév kezdetén szerzett rosszabb jegyeket jókora kihívás később kijavítani, érdemes mindent bevetni a friss és eredményes kezdetért.

A táplálkozás kulcsszerepet játszik a tanulásban, hiszen minden egyes falattal tápanyagok kerülnek a szervezetbe, melyek az agyhoz is eljutva befolyásolják annak működését. Nyár végén épp ezért érdemes azokat az ételeket gyakran és bőségesen adni a gyereknek, amelyek tápanyagtartalmuk révén kedvező hatásúak lehetnek.

Agyserkentő ételek iskolakezdésre

Válogassatok iskolakezdés előtt olyan ételeket a gyerek étrendjébe, melyek felébresztik a gondolkodását. Ha még tetszetőssé is varázsoljátok, a gyerek még szívesebben megeszi, legyen bár kisiskolás vagy felső tagozatos.

Tojás

A tojás nemcsak finom, de rendkívül tápláló is. Minden tápanyagával hozzájárulhat az eredményes iskolakezdéshez, de e szempontra fókuszálva a fő előnye a kolin tartalma. A kolin a memória működését segítő anyag. A tojás egyébként bővelkedik D-, A-, E- és B-vitaminban, gazdag ásványi anyagokban, kalciumban, vasban, káliumban, foszforban, nátriumban, magnéziumban és cinkben, illetve tartalmaz folsavat és pantoténsavat is.

A tojás nagy előnye, hogy változatosan elkészíthető. Joghurttal és némi fűszerrel törve remek szendvicskrém, keményre főzve ötletes, a gyerekszem számára vonzó fogás készülhet belőle, de rántottaként is kiváló, melyet a legtöbb gyerek már csak élénk színe miatt is szeret.

Avokádó

A gyerek számára szerencsés esetben különlegesség, szerencsétlen esetben inkább idegenkedést kiváltó dolog az avokádó, melyet azonban valami módon mindenképp érdemes megszerettetni vele. Az avokádó ugyanis magas omega-3 tartalma miatt jótékony hatással van az agyra, javítja annak vérellátását. Az avokádó emellett luteintartalma révén a látásra is kedvezően hat, ami ugyancsak fontos az iskolában, de azon kívül is.

A cikk az ajánló után folytatódik

Az avokádót, mely a fentieket beleértve körülbelül 25 tápanyagot tartalmaz, így A-, B-, K-, E- és C-vitamint, magnéziumot, rezet, foszfort, vasat, káliumot, fehérjéket illetve rostot is tartalmaz, szendvicskrémnek is el lehet készíteni. Valamilyen lágyabb sajttal turmixolva, pár csepp citromlével kiváló lehet uzsonnára. Zöld színe miatt fogyasztása izgalmas élmény lehet a gyerekeknek.

Okosító ropogtatnivaló

Sulikezdés előtt még indokoltabb elfelejteni a csipszet és egyebeket, ezeket pedig okosító ropogtatnivalókkal helyettesíteni. A mandula, a mogyoró vagy a dió is csodálatos tápanyagforrás az agy számára, hiszen ezek értékes olajokban, omega-3-ban és vitaminokban is bővelkednek.

mandula

Nem minden gyerek eszi ezeket jókedvvel, különösen, ha nem sózott - ne is legyen, hisz a sok só árt -, de egy kis csalafintaság segíthet a szemükben szimpatikusabbá tenni a diót, a mandulát és a mogyorót. Szilikon muffinformában tálalva máris tetszetősebb a finomság, de lehet rá csurgatni némi mézet is, hogy édesebb legyen. Olvasztott magas kakaótartalmú csokiba mártva fenséges csemege varázsolható a mandulából, mogyoróból vagy dióból, de akár sütibe is belesüthetők. Utóbbi esetben érdemes ügyelni rá, hogy a választott recept minél egészségesebb legyen.

Blog.hu ajánló