A biciklizés tényleg vetélést okoz?
Ajánlott mozgásformák várandósoknak
Akkor sem kell lemondanod a testmozgásról, ha babát vársz.

Nyereményjáték

Nyerj egyéves előfizetést a népszerű BBC History történelmi magazinra! (x)

Nyerj páros belépőt a novemberi Femina Klubra, ahol megtanítunk nemet mondani!

Nyerj Adrienne Feller kozmetikumokat Hollóházi Porcelán fülbevalóval! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Többé nem kell tisztogatni a csempék közti hézagot, sem más fugát (x)

Beindul a D-vitamin-termelődés, és javítja a közérzetet: töltődj fel bioszoláriummal télen is! (x)

Csak úgy versengenek érte az emberek! Hihetetlen, mit építenek a fővárosban (x)

5 kihagyhatatlan film, amit még premier előtt megnézhetsz! (x)

Schell Judit lerántja a leplet a férfi-nő kapcsolat titkairól - Megéri a múltba révedni? (x)

beauty and style

Hajnövesztő praktikák, ha meguntad a rövid frizurádat »

Susan Sarandon valóban így néz ki: 71 évesen is észbontóan dögös! »

Egy átlagos nő feküdt le a kamerák elé, de valaki más kelt fel »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Amikor kisbabát vársz nemcsak az ő érkezésére kell felkészülnöd, hanem magadat is fontos a lehető legjobb formában tartani.

Ha szeretsz mozogni, és problémamentes a terhességed, továbbra sem kell lemondanod a sportokról, csak alaposan meg kell fontolni, hogy mit választasz és milyen mértékben - ám a biztonság kedvéért az orvosod tanácsát is kérd ki!

Úszás és vízi torna

Az úszás kitűnő testgyakorlás, mivel sok különböző izmot mozgat meg, és közben a víz fenntartja a testet. Azoknak a nőknek, akik hetente többször úsznak, a szülés után is erős marad a hasizmuk. Biztosan szívesen végzel majd vízi tornát is, amellyel biztonságosan megőrizheted és fejlesztheted ruganyosságodat a terhesség alatt.

Kocogás és futás

Ha már teherbe esés előtt kocogtál vagy futottál, folytathatod kismamaként is. Ne hevülj föl túlságosan, ne fáraszd ki nagyon magad, fogyassz sok folyadékot. A lábfejedet jól támasztó cipőt viselj, így elkerülheted a sérüléseket. Ha lehet, puhább talajon fuss. A terhesség előrehaladtával egyre inkább nehezedre esik majd a kocogás - ekkor már csökkentheted az adagot, illetve jobb, ha gyors gyaloglásra váltasz.

Aerobikgyakorlatok

Ha aerobikórákra jársz, tájékoztasd az oktatót állapotodról. A gyakorlatokat edzettséged megőrzése érdekében végezd, ne akarj tovább fejlődni. Érdemes az ugrálós mozgásformát kismamatornára cserélni, ahol biztos lehetsz benne, hogy nincs lehetőséged esésre.

Biciklizés

Ha szeretsz biciklizni, a terhesség alatt sem kell felhagynod vele, ám légy nagyon körültekintő, a várandósság alatt az egyensúlyérzék romlik. A fő kockázat abban áll, hogy egy esetleges baleset miatt vetélés vagy koraszülés következhet be.

A terhesség vége felé már kevésbé érezheted magadat biztonságosan a biciklin. Ha lehetséges, a légszennyeződés miatt kerüld el a forgalmas utakat.

Cikkünk megírásában June Thompson A problémamentes terhesség című könyve segített, mely a Holló Kézikönyvtár gondozásában jelent meg.

Te sportolsz valamit?

Blog.hu ajánló