3 étel, ami gyengíti a gyerek immunrendszerét
Ezért náthás állandóan
Sokan adják ezeket az ételeket a gyereknek, pedig elősegíthetik a betegségek kialakulását.

Nyereményjáték

Nyerj egyéves előfizetést a népszerű BBC History történelmi magazinra! (x)

Nyerj páros belépőt a novemberi Femina Klubra, ahol megtanítunk nemet mondani!

Nyerj Adrienne Feller kozmetikumokat Hollóházi Porcelán fülbevalóval! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Kiegyensúlyozott otthonod lehet egyetlen kiegészítőtől - A titok a színben és mintában van (x)

16 ezer magnókazettát gyűjtöttek, és valami elképesztőt csinálnak belőle – Ettől leesik az állad! (x)

Tökéletesen hullámos hajad lesz 15 perc alatt, ha így göndöríted be (x)

Többé nem kell tisztogatni a csempék közti hézagot, sem más fugát (x)

Kocsis Korinna szupermodell elárulta mindig gyönyörű barna bőrének titkát (x)

beauty and style

6 könnyen kezelhető frizura, aminél előny, ha egy kicsit hullámos a hajad »

5 divatos kabátfazon, ami karcsúsít, és elfedi a pocakot »

Tüntesd el a mitesszereket egy fogkefével - Gyors és hatásos trükk »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az immunrendszer, mint a test bármely mechanizmusa, megfelelő tápanyagokat igényel ahhoz, hogy hatékonyan működhessen. Ha a szervezet nem jut hozzá ezekhez, a legkézenfekvőbb következmények egyike a megnövekedett fogékonyság a fertőzések különféle válfajai iránt, különös tekintettel a vírusfertőzésekre, amilyen a megfázás és az influenza.

Mindazonáltal vannak olyan ételféleségek is, amelyek gátat vethetnek az immunrendszer egészséges működésének, illetve súlyosbíthatják a fertőzés tüneteit. Mindez fokozottan igaz gyerekek esetében, hiszen az ő immunrendszerük eleve fejletlenebb, így nehezebben birkózik meg a kórokozókkal.

A védekezést csökkentő ételek

Fertőzés veszélye vagy gyanúja esetén lehetőség szerint csökkentsd a gyerkőc étrendjében a következőket.

Nehéz ételek

Senki sem vitatja, hogy a tél végi-tavasz eleji energiahiányos időszakban lehet létjogosultsága egy-egy kiadósabb fogásnak - ám a nehezebb ételek rendszeres fogyasztása megterheli a szervezetet, ily módon pedig csökkenti a kórokozókkal szembeni védekezőképességét. Ahhoz, hogy optimális feltételeket biztosítsd a fertőzések megelőzéséhez, illetve leküzdéséhez, csak módjával adj csemetédnek nehezen emészthető vagy zsíros élelmiszereket - ilyenek a magas zsírtartalmú tejtermékek és húsok is.

Cukros ételek

A vércukorszint emelkedésével párhuzamosan gyengül az immunrendszer hatékonysága. Ha minden esélyt meg akarsz adni a kicsi szervezetének, hogy ellenállhasson a kórokozóknak, ajánlatos visszafogni a cukor, az édes italok és cukrozott ételek, például torták, sütemények kínálását. Egészséges alternatívát jelenthetnek az olyan rágcsálnivalók, mint az almachips, müzliszelet, aszalt gyümölcsök, magvak.

Nyálkaképző ételek

Ha porontyod megfázott, vagy épp a nyavalyaság küszöbén áll, javára válhat a nyálkaképződést elősegítő élelmiszerek kiiktatása az étrendjéből. Ilyenek a tehéntej, illetve az abból készült tejtermékek, főként a sajt. Mivel azonban a bennük lévő fehérje és kalcium okán elengedhetetlenek a gyerek egészséges fejlődéséhez, a gyógyulást követően vezesd vissza őket a kicsi mindennapos táplálékai közé.

Ezt add helyettük!

Az említett vírusbetegségek általában enyhe tünetekkel kezdődnek, például orrdugulással, torokgyulladással és kisfokú hőemelkedéssel. Ebben a stádiumban a szervezet igyekszik leküzdeni a fertőzést. Megfelelő intézkedésekkel támogathatod erőfeszítéseit, és megállíthatod a betegség továbbfejlődését, ám ugyanezek a megelőzést is szolgálhatják.

Az immunrendszer egészségéhez nélkülözhetetlen a C-vitamin, a béta-karotin, valamint a cink. Amennyiben fertőzésveszélytől tartasz, vagy a baj már meg is történt, ügyelned kell arra, hogy ezek megfelelő mennyiségben jussanak be a gyerek szervezetébe.

C-vitamin

Egyen a kicsi sok gyümölcsöt - kiváló C-vitamin-forrást jelentenek a citrusfélék, a kivi és a banán. A leveles zöldségek szintén gazdagok C-vitaminban. Az orvos tudtával C-vitamin-tartalmú étrend-kiegészítőt is adhatsz a kicsinek - ily módon megakadályozhatod a betegség kialakulását, de legalábbis gyorsíthatod és enyhítheted a lefolyását.

Béta-karotin

Nagy koncentrációban a sárga és narancsszínű gyümölcsök, zöldségek tartalmazzák, amilyen a sárgabarack - aszalva is adhatod a kicsinek -, a sárgarépa, a vörös és sárga paprikák.

Cink

Ennek a nyomelemnek a legjobb forrásai a hal és a tengeri állatok - ha ezektől idegenkedik a gyerkőc, adj neki hántolatlan gabonamagvakat, melyek szintén bővelkednek cinkben.

Cikkünk dr. John Briffa Gyógyító ételek című könyve segítségével készült.

A helyes táplálkozás számos betegség ellen védelmet nyújt.
Ez a könyv röviden és érthetően bemutatja, hogy mely ételek fogyasztásával őrizheted meg erőnlétedet és alakodat.
Részletes magyarázatokkal szolgál arról is, hogy küszöbölhető ki megfelelő táplálkozással a problémák jelentős része, a kimerültségtől és az emésztési zavaroktól kezdve egészen a szívpanaszokig és a rákig.

Kiadja a Holló és Társa Kiadó.
A könyv ára 1512 forint.
A könyvet itt rendelheted meg.
Blog.hu ajánló