3 extra hatékony zsírégető étel
Speciálisan télre!
Télen nem árt, ha fogyókúrádon túl immunrendszeredről is gondoskodsz. Ezzel a három étellel két legyet üthetsz egy csapásra.

Nyereményjáték

Nyerj családi belépőt a szentendrei Skanzenbe: 2 darabot sorsolunk ki! (x)

Nyerj páros belépőt az októberi Femina Klubra, ahol eláruljuk a sikeres karrierváltás titkát!

Nyerj éves BBC History előfizetést! Az egyik legnépszerűbb történelmi magazin lehet a tiéd (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Finn életérzés a legjobb finn ételekkel a Bartókon: régi Nokiák, pannukakku és igazi, finn kávé (x)

Ősszel még jobb a Balatonra menni? Nincs tömeg, és rejtett kincseket rejteget a vidék (x)

Házilag is enyhíthetők a pollenallergia tünetei - Mutatjuk a leghatékonyabb módszereket (x)

Megvannak a 2017-es ősz divatszínei: gyönyörű színek jönnek, bár a szürke még marad picit

Mivel foglalkozzon a gyerek iskola után? Mutatunk pár hasznos kikapcsolódást a kicsiknek

beauty and style

Táskák az utcáról: milyen darabok illenek a kabáthoz? »

16 trendi darab a boltokból, aminek láttán te is sárgát akarsz viselni ősszel »

Kétszer hatékonyabb vele az edzés: ezért jó, ha fitneszlabdával tornázol! »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Szerencsére télen sem kell lemondanod azokról a táplálékokról, melyek vitamin-, rost- és antioxidáns-tartalmuk révén az ideális testsúly mellett egészséged megőrzését is biztosítják. A következő három természetes csodaszerből próbálj meg minél többet fogyasztani.

Narancs

A narancs az egyik leghatékonyabb élelmiszer a fogyókúra szempontjából, ugyanis amellett, hogy a benne található gyümölcssav támogatja és serkenti az emésztést, olyan enzimeket tartalmaz, melyek segítik a tápanyagok, közöttük a zsírok lebontását is. A narancs az almához hasonlóan sok pektint tartalmaz, ez az oldható rost pedig amellett, hogy segíti az emésztést, és hasznos lehet a szervezet méregtelenítése során, a koleszterinszintet is csökkenti.

A narancs fogyasztása a téli időszakban különösen előnyös, ugyanis az immunrendszert is megerősíti, köszönhetően anyagcsere-javító hatást is kifejtő C-vitamin-tartalmának, valamint a benne található fontos flavonoidoknak. Ezek antioxidáns hatásuk révén védik a szervezetet a szabadgyökök káros hatásaitól, állandó fogyasztás mellett pedig a rákos megbetegedések megelőzéséért is sokat tehetsz segítségükkel.

Hogyan fogyaszd?

A narancsot nyersen fogyaszd, hogy maximálisan kihasználhasd flavonoid- és C-vitamin-tartalmát. A belső fehér héj és a hártyák is gazdagon tartalmazzák mindezeket, így ezeket se pucold le a gyümölcsről. Egyél meg naponta legalább egy citrusfélét. Fogyaszd nassolnivalóként, vagy tedd salátába. A narancslé is segíthet, ebből vitamintartalmát tekintve 150 ml felel meg egy gyümölcsnek, azonban hiányoznak belőle a rostok.

Hagyma

A hagyma kiváló szer az emésztés serkentésére, valamint az emésztési problémák orvoslására - ez köszönhető mikrobaölő hatásának is -, emellett akkor is számíthatsz rá, ha salaktalanítani szeretnéd szervezeted. Utóbbi előnyét a benne található, úgynevezett hagymavegyületeknek, valamint a flavonoidoknak is köszönheti, melyeknek az előbbieken túl is számos jótékony hatásuk van.

Laboratóriumi vizsgálatok szerint a hagymában található kvercetin véd a szabadgyökök okozta károkkal szemben, megakadályozza a trombózis kialakulását, valamint csökkenti a koleszterin- és vérzsírszintet is. A hagymafogyasztás egyik legfontosabb hatása továbbá, hogy képes nagymértékben mérsékelni a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának kockázatát. Száz gramm ráadásul csak 36 kalóriát tartalmaz, azonban annál több rostot és káliumot, így a felesleges vízzel együtt a salakanyagokat is segít kisöpörni szervezetedből.

Hogyan fogyaszd?

A jótékony hatóanyagok legnagyobb mennyiségben a lila-, utána pedig a vöröshagymában vannak jelen, a fehér hagymában csak jóval kevesebb található. Serpenyőben pirítva kevésbé csökken mennyiségük, mint vízben főzve, a legjobb azonban, ha nyersen vagy lé formájában fogyasztod a hagymát. Naponta egy kis hagyma már sokat segít, melyet tehetsz szendvicsekbe vagy salátákba, de készülhet belőle mártás, leves, tésztaszósz és egytálétel is.

Kivi

A rákellenes hatású kivi a világ egyik legtáplálóbb gyümölcse, emellett kiváló C-vitamin- és káliumforrás, minek köszönhetően vízhajtó hatással rendelkezik, az immunrendszer működésével együtt pedig az anyagcserét is serkenti.

A kivi, mely neve ellenére Kínából származik - bár új-zélandi termelők terjesztették el szerte a világon -, számos tápanyagot és enzimet tartalmaz, emellett antioxidánsokban is gazdag. Száz gramm gyümölcs mindössze 42 kalória, ugyanakkor 1,6 gramm rost található benne, továbbá 250 milligramm kálium és 51 milligramm C-vitamin. A fogyókúrára gyakorolt jótékony hatásai mellett a hosszú és egészséges élet elérésében is számíthatsz rá.

Elfogyasztva a zöld színért is felelős klorofill olyan vegyületekké alakul át, melyekről kimutatták, hogy rákellenes hatásúak, megkötik a szabadgyököket, és gátolják a daganatos sejtek alakulását. A kivi leve továbbá képes megakadályozni az ételekben lévő nitrátokból a nitrózaminok kialakulását, melyek potenciálisan rákot okozó anyagok.

Hogyan fogyaszd?

A kivit mindig éretten fogyaszd, de ne várd meg, míg nagyon megpuhul, a túlérett gyümölcs ugyanis veszít klorofilltartalmából. Kiváló C-vitamin-tartalma megőrzése érdekében a kivit csak közvetlenül fogyasztás előtt szeleteld fel. Felaprítva salátához is adhatod - jellegzetes, kicsit édes, kicsit fanyar íze pikáns összetevőjévé avatja a gyümölcssalátáknak és zöldsalátáknak -, emellett úgy is fogyaszthatod, mint a tojást, vagyis félbevághatod, és kikanalazhatod a gyümölcs húsát.

Cikkünk Lyndel Costain Szupertápanyagok kézikönyv című műve alapján készült.

OLVASD EL EZT IS!

maracujak
  • zsírégető táplálék
  • fogyasztó praktikák

4 zsírégető csodaszer, amit ideje megismerned!

no has ezdes
  • villámdiéták
  • villámdiéta mintaétrend

Tüntesd el az úszógumit 2 hét alatt!

Blog.hu ajánló