A 3 legfinomabb zsírégető gyümölcs
Szeretnéd, ha villámgyorsan leolvadnának rólad a kilók? Fogyj és frissülj fel a legzamatosabb nyári gyümölcsökkel!

Nyereményjáték

Nyerj családi belépőt a szentendrei Skanzenbe: 2 darabot sorsolunk ki! (x)

Nyerj páros belépőt az októberi Femina Klubra, ahol eláruljuk a sikeres karrierváltás titkát!

Nyerj éves BBC History előfizetést! Az egyik legnépszerűbb történelmi magazin lehet a tiéd (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Pöttyös a csíkossal, rózsaszín a fémhatásúval? Mutatjuk, mit mivel párosíts az otthonodban (x)

Finn életérzés a legjobb finn ételekkel a Bartókon: régi Nokiák, pannukakku és igazi, finn kávé (x)

Ősszel még jobb a Balatonra menni? Nincs tömeg, és rejtett kincseket rejteget a vidék (x)

Házilag is enyhíthetők a pollenallergia tünetei - Mutatjuk a leghatékonyabb módszereket (x)

Megvannak a 2017-es ősz divatszínei: gyönyörű színek jönnek, bár a szürke még marad picit

beauty and style

Ilyen lenne egy esküvő, amit a Trónok harca sorozat inspirált »

Pihe-puha sálak, amikbe te is szívesen beleburkolóznál »

Táskák az utcáról: milyen darabok illenek a kabáthoz? »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A nyár az év legfinomabb gyümölcseit kínálja a fogyókúrázók számára. A következők segítenek a súlyvesztésben, emellett egészségedet is megóvják.

Eper

A többi bogyósgyümölcshöz hasonlóan az epernek is magas a vitamin- és ásványianyag-tartalma. A C-vitamin-tartalmat illetően a csoporton belül az eper tartja a rekordot: 100 gramm eperben 56 milligramm C-vitamin található, több, mint az azonos mennyiségű citromban.

Vastartalma hozzávetőleg azonos a cékláéval és a kelkáposztáéval, emellett egyetlen más gyümölcs sem tartalmaz olyan mennyiségű mangánt, mint az eper. Mindemellett a legfrissebb kutatási eredmények szerint két további fontos vegyületet is tartalmaz: kampferolt és ellagsavat, melyek gyulladáscsökkentő és rákmegelőző hatásúak.

Az eper kiváló immunerősítő, elősegíti, hogy a vér minél több oxigént tudjon felvenni, emellett megakadályozza, hogy egészségkárosító nitrózaminok keletkezzenek a szervezetben, melyek a rákos folyamatok beindulásához vezetnének. A rendszeres eperfogyasztás az ideális testsúly kialakításában is segít. Az eper ugyanis kiváló emésztésserkentő hatású gyümölcs, emellett tisztítja és salaktalanítja a szervezetet, káliumtartalma pedig a vízháztartás egyensúlyának megteremtésében is segít.

Hogyan fogyaszd?

Az epret korlátlan mennyiségben fogyaszthatod az egészséges étrend kiegészítéseként, azonban eperkúrát is tarthatsz, melynek keretében akár több hétig is elfogyaszthatsz naponta egy kiló epret - ez szintén a diéta kiegészítéseként értendő, a kizárólagos eperfogyasztáson alapuló kúrát egy-két napnál ne tartsd tovább.

Cseresznye

Minél sötétebb színű a cseresznye, annál magasabb az ásványianyag-tartalma. Az apró, édes gyümölcs tartalmaz többek között káliumot, kalciumot, magnéziumot, foszfort, de fontos nyomelemeket, vasat, cinket és szelént is.

Nagy mennyiségben található benne továbbá C- és B-vitamin, valamint béta-karotin. Az ásványi anyagok, a nyomelemek és a vitaminok összhatásaként a cseresznye kifejezetten kedvező hatású a csont-, a porc-, a bőr-, a kötőszövet és a fogképződés szempontjából, de jó hatással van az idegrendszerre is. A vas, a C-vitamin és a folsav triója igen fontos a sejtépítés, különösképpen a vérképzés vonatkozásában.

A cseresznye a benne található ballasztanyagoknak köszönhetően salaktalanító hatású, káliumtartalma révén pedig vízhajtó, így fogyasztása a fogyókúra során is segítséget jelenthet. A felesleges vízmennyiség eltávolítása csökkenti a szív és az érrendszer, valamint a máj és a vese terhelését is. Hasonló előnyökkel számolhatsz a meggy esetében is, mely azonban mindezeken túl az anyagcserét is serkenti.

Hogyan fogyaszd?

Ha diétád során nagyobb mennyiségben fogyasztasz cseresznyét, csökkentheted szervezeted savasságát, és a gyümölcs vértisztító hatásait is élvezheted. Akár napi fél kilót is elfogyaszthatsz belőle - fontos azonban, hogy alaposan mosd meg, ugyanis a hazai gyümölcs nagyobb mértékben tartalmazhat vegyszernyomokat.

Dinnye

A dinnye az egyik legmagasabb víztartalommal rendelkező gyümölcsünk - mintegy 93%-át víz alkotja -, emellett ballasztanyagokat, ásványi anyagokat, vitaminokat - például C- és B-vitamint, valamint béta-karotint - és nyomelemeket tartalmaz. Mindezek miatt ideális fogyókúrás tápláléknak számít, nem beszélve arról, hogy kalóriatartalma is igen alacsony: 100 gramm gyümölcs csupán 25 kalóriát tartalmaz.

A dinnye biztosítja napi folyadékszükségleted jó részét, emellett bátran fogyaszthatod nagyobb mennyiségben is, ugyanis kifejezetten jót tesz a vonalaidnak: a dinnye vízhajtó hatású, így megszabadít a puffadástól, a felesleges vízmennyiség jelentette kilóktól, nem utolsósorban pedig felfrissít, hidratálja tested, és üdévé varázsol.

Vízhajtó hatása előnyös továbbá akkor is, ha magas vérnyomástól vagy veseproblémáktól szenvedsz. A görögdinnyénél még egészségesebb a sárgadinnye, mely magas karotinoidtartalma révén a káros UV-sugaraktól is megóvja bőröd, emellett erősíti a sejteket, és véd a szabadgyökök hatásaitól.

Hogyan fogyaszd?

Ha hidegen fogyasztod a dinnyét, a háborgó gyomrot is képes lecsillapítani. Lehetőség szerint mindig egész gyümölcsöt vásárolj, a felvágott édes dinnye ugyanis kiváló táptalaja lehet a különféle baktériumoknak. A gyümölcs magjaitól azonban nem kell félned, a közhiedelemmel ellentétben ugyanis azok nem károsak, sőt, fogyasztásuk hozzájárul a szükséges ballasztanyag-bevitelhez.

Cikkünk Dr. Siegfried Schlett A 100 legfontosabb élelmiszer című könyve alapján készült.

Blog.hu ajánló