Így dobj le 5 kilót!
Vízhajtó, béltakarító zöldségkúra
Ne hagyd, hogy a méreganyagok vessenek gátat a karcsúságnak és életerődnek.

Nyereményjáték

Nyerj családi belépőt a szentendrei Skanzenbe: 2 darabot sorsolunk ki! (x)

Nyerj páros belépőt az októberi Femina Klubra, ahol eláruljuk a sikeres karrierváltás titkát!

Nyerj éves BBC History előfizetést! Az egyik legnépszerűbb történelmi magazin lehet a tiéd (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Finn életérzés a legjobb finn ételekkel a Bartókon: régi Nokiák, pannukakku és igazi, finn kávé (x)

Ősszel még jobb a Balatonra menni? Nincs tömeg, és rejtett kincseket rejteget a vidék (x)

Házilag is enyhíthetők a pollenallergia tünetei - Mutatjuk a leghatékonyabb módszereket (x)

Megvannak a 2017-es ősz divatszínei: gyönyörű színek jönnek, bár a szürke még marad picit

Mivel foglalkozzon a gyerek iskola után? Mutatunk pár hasznos kikapcsolódást a kicsiknek

beauty and style

Táskák az utcáról: milyen darabok illenek a kabáthoz? »

16 trendi darab a boltokból, aminek láttán te is sárgát akarsz viselni ősszel »

Kétszer hatékonyabb vele az edzés: ezért jó, ha fitneszlabdával tornázol! »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Életed szinte minden napján teszel valami olyat, ami hosszútávon árthat egészségednek. A finom, de hizlaló és káros anyagokat tartalmazó nassolnivalók, az átlátszó kifogásokkal eltussolt edzések, a stressz és az alváshiány mind-mind nyomot hagy tested biológiai térképén, aminek jelei a legtöbb esetben plusz kilók formájában is megmutatkoznak.

Ha azonban beszünteted a rossz szokásokat, és megtisztítod szervezetedet a lerakódott mérgektől, minden visszaállhat a normál kerékvágásba, és testsúlyod tekintetében is jelentős eredményeket érhetsz el. Mindebben sokat segíthet egy egészséges salaktalanító, vízhajtó kúra, illetve az a sok vitamindús, rostban gazdag zöldség, melyre étrendje épül.

Miért fontos a vízhajtás?

Tested több okból is vizet tarthat vissza, ami ödémák megjelenését és puffadásérzés kialakulását okozhatja, illetve magasabb vérnyomás és plusz kilók formájában is megmutatkozhat. Amíg tehát nem teszel valamit a víz

A víztelenítés folyamata azonban rendkívül egyszerű, csupán annyit kell tenned, hogy nagyobb mennyiségű vizet, illetve természetes vízhajtóként funkcionáló, káliumban gazdag ételeket és italokat veszel magadhoz.

A megfelelő vízmennyiség fokozza veséid működését, ami garantálja a vizesedés megszűnését. A vízhajtás szempontjából tökéletes választásnak bizonyulnak a zöldségek, mivel kellő mennyiségű nedvességet tartalmaznak, így képesek felturbózni kiválasztószerveid működését, emellett egy részük a vízháztartást szabályozó káliumban is gazdag. Ha szeretnél megszabadulni a testedet terhelő felesleges víztől, a kúra ideje alatt tartózkodnod kell a túlzott só- és cukorfogyasztástól is: ezek az anyagok ugyanis gátolják a vízhajtást, sőt, hozzájárulnak a fokozott vízvisszatartáshoz.

A béltisztítás trükkjei

A belek falára lerakódott salakanyagok megakadályozzák, hogy szervezeted kellő mértékben felvegye a bevitt táplálékokban megtalálható értékes vitaminokat, ásványi anyagokat és antioxidánsokat.

A salakanyagok továbbá bevonatot képeznek beleiden, mely számos súlyos betegség - elsősorban a bélrendszeri daganatok - forrása is lehet. Emésztésed működése ebben az állapotban vontatottá válik, székrekedés alakulhat ki, sőt, anyagcseréd is lelassul, ami szintén akadályozza fogyást.

A béltisztítás leghatékonyabb és legkíméletesebb módszere a rostdús táplálkozás, melynek legkiválóbb alapanyagai a zöldségek - fogyasztásukkal akár már egy hét alatt is alapos tisztogatást végezhetsz. A zöldségek rostjai lemossák bélfaladról a lerakódásokat, kellő mennyiségű víz segítségével pedig kihajtják emésztőrendszeredből a méreganyagokat.

A zöldségkúra ideje alatt azonban tilos húsos ételeket fogyasztanod, mivel ezek lebomlási folyamata megnehezítené a tisztulást. Ezzel szemben viszont szinte kötelező beiktatnod étrendedbe a következőket: barnarizs, teljes kiőrlésű pékáruk, zabpehely, zabkorpa, joghurt. Bátran fogyaszthatod ezeket naponta többször is.

Hogyan kövesd a diétát?

A zöldségkúra időtartama egy hét, amit nem érdemes túllépned. Ha úgy érzed, hogy szükséged lenne további tisztulásra, egy hét kihagyással megismételheted a diétát. A két, egyenként hét napos kúra során összesen három-öt kilót is leadhatsz. A két diéta közötti szünetben is próbálj meg egészségesen táplálkozni, továbbá tartsd be a kúra során bevezetett új étkezési szokásaidat - például igyál sok vizet, és fogyassz minél kevesebb sót, cukrot.

Mindennap tartsd magad az ötszöri étkezéshez, hogy ezzel is fokozd anyagcseréd gyorsaságát. A főétkezések között csak turmixot vagy vízhajtó hatású gyógyteákat fogyassz, illetve nyers zöldségeket, ha megéheznél. Utóbbiak közül részesítsd előnyben a paradicsomot, az uborkát, a retket, a hagymát, a sárgarépát, a salátát, a káposztát, a kelbimbót, a brokkolit, a padlizsánt és a céklát.

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: 20 dkg zabkása 2 dl szójatejjel és egy csipet fahéjjal.
Tízórai: 3 dl sárgarépás-almás turmix.
Ebéd: két tányér céklaleves két szelet pirított rozskenyérrel.
Uzsonna: 3 dl áfonyalevél tea kiskanálnyi gesztenyemézzel.
Vacsora: 20 dkg barnarizses, paradicsomos, zöldséges rizottó, egy kisebb grillezett padlizsánnal.

2. nap

Reggeli: két pohár kefir három evőkanálnyi zabkorpával meghintve, egy szelet teljes kiőrlésű kenyérrel.
Tízórai: 3 dl kapros zöldségturmix uborkából, paradicsomból és sárgarépából.
Ebéd: két tányér tejszínes kelbimbóleves, két szelet sajtos pirítós.
Uzsonna: 3 dl nyírfatea három teljes kiőrlésű keksszel.
Vacsora: 20 dkg joghurtos reteksaláta, 20 dkg grillezett zöldség.

3. nap

Reggeli: két pohár natúr joghurt hat korpás keksszel és két paradicsommal.
Tízórai: 3 dl zöldségturmix céklából, zellerből és uborkából.
Ebéd: két tányér fokhagymakrémleves tíz szem sajtos krutonnal.
Uzsonna: 3 dl Mecsek tea kevés citromlével ízesítve.
Vacsora: 25 dkg csőben sült padlizsán paradicsommártással, 15 dkg barnarizzsel.

4. nap

Reggeli: 3 dl kaukázusi kefir, két mazsolás müzliszelet.
Tízórai: 3 dl petrezselymes zöldségturmix sárgarépából és zellerből.
Ebéd: két tányér mediterrán paradicsomleves bazsalikommal fűszerezve, tíz szem krutonnal.
Uzsonna: 3 dl angyalgyökér tea.
Vacsora: 25 dkg rokfortos vitaminsaláta 20 dkg barnarizzsel.

5. nap

Reggeli: két szelet pirított barnakenyér két szelet zsírszegény sajttal és retekkel.
Tízórai: 3 dl gyömbéres zöldségturmix céklából, sárgarépából és zellerből.
Ebéd: két tányér paradicsomos cukkinileves, két szelet magvas kenyér.
Uzsonna: 3 dl bodzavirág tea.
Vacsora: egy bögre zöldséges mártogatós bazsalikomos-joghurtos szósszal.

6. nap

Reggeli: három sárgarépás muffin, 2 dl szójatej.
Tízórai: 3 dl édesköményes vöröskáposzta-turmix citrommal ízesítve.
Ebéd: két tányér kelkáposzta-főzelék, két szójafasírt.
Uzsonna: 3 dl csalántea.
Vacsora: 25 dkg húsmentes rakott brokkoli parmezánnal meghintve.

7. nap

Reggeli: 20 dkg paradicsomos lecsó, két szelet rozskenyér.
Tízórai: 3 dl petrezselymes tisztítóturmix paradicsomból, fokhagymából és zellerből.
Ebéd: két tányér brokkolikrémleves öt grízgaluskával.
Uzsonna: 3 dl maté tea.
Vacsora: 25 dkg wokban párolt zöldségmix durumtésztaágyon.

OLVASD EL EZT IS!

buzafu
  • fogyasztó praktikák
  • salaktalanító szer

Az 5 legjobb salaktalanító készítmény

piros grepfrut
  • grépfrút
  • villámdiéták

7 nap, 3 kiló

epres
  • villámdiéták
  • villámdiéta mintaétrend

Emésztésjavító, zsírapasztó diéta

Blog.hu ajánló