Hány pohár vizet iszol nyáron? Ennyi a napi minimum, ha fogyni akarsz
Nemcsak a kiszáradás ellen, de a fogyás miatt is fontos innod.

Nyereményjáték

Nyerj családi belépőt a szentendrei Skanzenbe: 2 darabot sorsolunk ki! (x)

Nyerj páros belépőt az októberi Femina Klubra, ahol eláruljuk a sikeres karrierváltás titkát!

Nyerj éves BBC History előfizetést! Az egyik legnépszerűbb történelmi magazin lehet a tiéd (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Pöttyös a csíkossal, rózsaszín a fémhatásúval? Mutatjuk, mit mivel párosíts az otthonodban (x)

Finn életérzés a legjobb finn ételekkel a Bartókon: régi Nokiák, pannukakku és igazi, finn kávé (x)

Ősszel még jobb a Balatonra menni? Nincs tömeg, és rejtett kincseket rejteget a vidék (x)

Házilag is enyhíthetők a pollenallergia tünetei - Mutatjuk a leghatékonyabb módszereket (x)

Megvannak a 2017-es ősz divatszínei: gyönyörű színek jönnek, bár a szürke még marad picit

beauty and style

A legszebb esküvői dekorációk tökkel: őszi hangulat a javából »

Így tedd rendbe a kibolyhosodott ruhát - Olyan lesz, mint új korában »

Egy szemöldöke van a modellnek, de így is imádja a szakma - Neked is tetszeni fog »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A sikeres fogyás kulcsa alapvetően a rendszeres mozgás és a rostban gazdag, kalóriában szegényebb táplálkozás, de a folyadékfogyasztásnak is komoly szerepe van.

A nyári melegben a fokozott izzadás, de a légkondicionáló használata mellett is mindenkinek jobban oda kell figyelnie a folyadékpótlásra.

A folyadék hatása a fogyásra

A diéta ideje alatt legjobb, ha szénsavmentes vizet fogyasztasz, hiszen ez biztosan nullkalóriás. A megfelelő mennyiségű folyadékfogyasztás elengedhetetlen a sikeres diétához, hiszen e nélkül még a bevitt rostok sem képesek kellő gyorsasággal előrehaladni, akár székrekedés is kialakulhat.

Napi nyolc pohár

Napi 2,5-3 liter folyadék fogyasztását ajánlják a dietetikusok - kánikulában, intenzív mozgás mellett azonban nem túlzás a napi 4 liter sem.

Természetesen ezt nem csupán megiszod, hanem magadhoz veszed levesek, gyümölcsök, zöldségek formájában is. Amennyiben naponta nyolc - 3 deciliteres - pohár vizet magadhoz veszel, még messze nem estél túlzásba.

Így számold ki pontosan!

Korábbi cikkünkben egy urológus szakorvos mondta el, hogyan tudod igazán pontosan kiszámolni, mennyi folyadékra van szüksége a szervezetednek. Véleménye szerint alapvetően nem a bevitelből, hanem a vizeletürítésből kell kiindulni. Optimális folyadékfogyasztás mellett a két vese 24 óra alatt 1,5 liter vizeletet termel. Ez nagyjából azt jelenti, hogy ha naponta hét-nyolc alkalommal szólít a természet, elegendő folyadékot fogyasztasz.

Miért kevés a napi 1,5 liter folyadék?

Ha napi 1,5 liter folyadékot veszel magadhoz, és úgy érzed, ezzel megtettél minden tőled telhetőt, van egy rossz hírünk. A légzés, a vizelet- és székletürítés útján körülbelül 1,5 liter folyadékot veszít a szervezeted: tehát ekkora mennyiség bevitelével csak a kiszáradást kerülnöd el.

Arra is ügyelj, hogy ne csak akkor igyál, amikor szomjas vagy, hiszen ilyenkor a szervezeted már egy kialakult hiányállapotot jelez. Mindig legyen a kezed ügyében egy félliteres palack, amit meghúzhatsz nagyjából félóránként.

Blog.hu ajánló