Villámgyors nyári béltakarító diéta
5 nap, 3 kiló
Levert a fáradtság, és a közérzeted sem a régi? Végezz nagytakarítást szervezetedben a rostok erejével!

Nyereményjáték

Nyerj páros belépőt 2018 fergeteges jazzkoncertjére a Sárik Péter Trióval! (x)

Nyerj luxuskozmetikumokat érett bőr számára, és búcsúzz el a ráncoktól a természet erejével! (x)

Nyerj utazókönyvet, és ismerd meg a világ legkevésbé ismert érdekességeit! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Gomba vagy baktérium? Nagyon is lehet érzékelni a különbséget, és máshogy is kell kezelni (x)

Ezreket spórolhatsz a vízszámlán: pénzt és energiát spórol ez a konyhai eszköz (x)

A legjobb szőrtelenítő módszer télen is: így lesz hetekig sima a bőröd (x)

Babapuha és fényes lesz a festett haj, ha ezekkel ápolod: látható lesz a különbség (x)

Tökéletes alakot és egészséges testet ajándékozhatsz karácsonyra! Mutatjuk, hogyan (x)

beauty and style

Néhány gyöngy, és új fényében ragyog a régi, megunt pulóver »

4 eszköz, amivel mindig tökéletes tusvonalat húzhatsz, ha nincs kéznél sablon »

Így viseld a szezon legdivatosabb mintáit: a kockás csíkossal sem tabu többé »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Tavasszal mindenki egy picit többet tesz a megújulásért, ám megeshet, hogy nyár derekára elfogy ez a lendület. A rendszertelen étkezés, a sok bűnre csábító finomság - melyek telepumpálják szervezetedet színezőanyagokkal és tartósítószerekkel -, az édes üdítőitalok és a kellemes nyárestéken elfogyasztott alkohol bizony megterheli az emésztést.

Rombolásuk nem is tűnik el nyomtalanul: levertséget, fokozott izzadást, gyakori fejfájást és az elnehezültség érzetét okozhatják.

Ha úgy érzed, itt az ideje feltöltődni, valamint újult erővel és pár kilóval könnyebben folytatni a nyarat, szánj időt egy kiadós béltakarító kúrára, melynek segítségével öt nap alatt akár három kilót is leadhatsz.

Hogy működik a diéta?

Beleid feladata a táplálék megemésztése és lebontása. Itt szívódnak fel a hasznos tápanyagok, a bélmozgás segítségével pedig távoznak a felesleges salakanyagok. A gond akkor történik, ha a helytelen étkezés következtében lelassul vagy felborul ez a folyamat. A székrekedés gyakori probléma, melynek talán nem tulajdonítasz kellő figyelmet.

Pedig nem ártana, hiszen ilyenkor lassabban távoznak szervezetedből a salakanyagok, és mivel az ideálisnál hosszabb időt töltenek el a belekben, egy részük újra felszívódik, vagyis a felgyülemlett mérgek ismét a véráramba kerülnek. Mindemellett a bélfalakra lerakódva a hasznos tápanyagok felszívódását is meggátolják.

Érdemes tehát időnként beiktatnod az étrendedbe egy béltakarító diétát, mely nem csak testileg, hanem szellemileg is felfrissít. Ugyanakkor nem mellékes velejárója a súlyveszteség!

A belek tisztulását rostokban gazdag táplálkozással, valamint bőséges folyadékbevitellel érheted el. A növényi rostok nem csak az emésztésre, de az egészségre is jó hatással vannak.

A rostokat a szervezet csak kismértékben tudja megemészteni, éppen ezért távozásukkor kitisztítják az emésztőrendszert. Felgyorsítják az anyagcserét, csökkentik a tápanyagok áthaladási idejét, ezáltal arra sem hagynak időt, hogy a felesleges zsírok, a szénhidrátok és a különféle méreganyagok felszívódjanak. Úgy működnek, mint egy szivacs: megkötik a koleszterint, és kimossák magukkal a bélrendszerből, mielőtt az a véráramba kerülne.

A rostoknak köszönhetően így csökkentheted véred koleszterinszintjét, minek révén megelőzheted a szív- és érrendszeri megbetegedéseket is. Ugyanakkor a rostban gazdag táplálékbevitel a legjobb módja, hogy kiküszöböld az emésztőszervi rendellenességeket és betegségeket, mint a székrekedés, a vastagbélpolipok vagy súlyosabb esetben a vastagbélrák. Ráadásul a diétás rostok stabilizálják a vércukorszintet, és sok folyadékkal együtt fogyasztva megdagadnak, ezáltal teltségérzetet okoznak, és elűzik a kínzó éhséget.

Hogy állítsd össze étrendedet?

  • Mivel a magas rosttartalmú élelmiszerek általában csak nagyon kevés kalóriát tartalmaznak, naponta többször is ehetsz belőlük, hogy jóllakj. Fogyassz teljes kiőrlésű gabonatermékeket, magas rosttartalmú müzlit és friss gyümölcsöket, zöldségeket. A bogyós gyümölcsök nem csak magas vitamintartalmuk miatt egészségesek, de egyben a leghatékonyabb tisztító, méregtelenítő táplálékok.
  • A zöldségeket nyersen, párolva és lé formájában is fogyaszthatod. Igyál minél több spenót- és paradicsomlevet!
  • A hántolatlan barna rizs a legkönnyebben emészthető gabona, valamint lisztérzékenyek is fogyaszthatják.
  • A kiegyensúlyozott étrendednek tartalmaznia kell a napi két-két és fél liter folyadékmennyiséget, ami szénsavmentes ásványvízből, zöld teából, frissen facsart, rostban gazdag gyümölcslevekből - természetesen cukor hozzáadása nélkül - és zöldséglevekből álljon.
  • A béltakarító diéta során kerüld a színezékanyaggal dúsított és tartósítószerekkel ellátott élelmiszereket, a fehér, finomított pékárukat, a magas szénhidráttartalmú ételeket, valamint az alkoholt.

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: két szelet pirítós teljes kiőrlésű gabonából, vékonyan megkenve baracklekvárral, egy csésze zöld tea.
Tízórai: két alma, egy pohár rostos gyümölcslé.
Ebéd: két bögre vegyes zöldsaláta uborkából, paradicsomból, zöldpaprikából, salátalevelekből.
Uzsonna: egy doboz zsírszegény joghurt.
Vacsora: két szelet pirított rozskenyér sovány túróval.

2. nap

Reggeli: fél bögre teljes kiőrlésű gabonából készült müzli, egy doboz zsírszegény joghurt, egy pohár paradicsomlé.
Tízórai: egy banán, egy pohár gyümölcslé.
Ebéd: fél bögre főtt barnarizs, egy bögre párolt zöldség.
Uzsonna: egy müzliszelet, egy körte.
Vacsora: egy tányér vegyes káposztasaláta - nyers káposztából, uborkaszeletekkel.

3. nap

Reggeli: fél bögre teljes kiőrlésű müzli aszalt gyümölccsel, egy doboz zsírszegény joghurt, egy pohár sárgarépalé.
Tízórai: két közepes őszibarack.
Ebéd: 15 dkg grillezett hal fél bögre párolt zöldségkörettel, két főtt krumplival.
Uzsonna: három zabpelyhes keksz, egy csésze zöld tea.
Vacsora: egy tányér parajfőzelék egy szelet pirított rozskenyérrel.

4. nap

Reggeli: fél bögre zabkása, egy pohár narancslé.
Tízórai: egy narancs, egy müzliszelet.
Ebéd: egy tányér frankfurti leves, egy korpás zsemle.
Uzsonna: egy bögre vegyes gyümölcs.
Vacsora: két szelet sokmagos rozskenyér, két szelet sonka, egy zöldpaprika, két paradicsom.

5. nap

Reggeli: fél bögre teljes kiőrlésű gabonából készült müzli, egy doboz zsírszegény joghurt, egy pohár frissen facsart rostos gyümölcslé.
Tízórai: egy doboz zsírszegény joghurt.
Ebéd: 10 dkg grillezett csirkemellfilé, egy bögre barna rizs, egy bögre párolt brokkoli.
Uzsonna: két sárgarépa.
Vacsora: két bögre gyümölcssaláta almából és aszalt gyümölcsökből.

Fontos!
Az adagok kiméréséhez használj 2 dl-es bögrét. A diétát öt napig tarthatod. A diétát várandós és szoptatós kismamák, tinédzserek, valamint daganatos és emésztőszervi megbetegedésben szenvedők nem alkalmazhatják. Mielőtt elkezdenéd a diétát, kérd ki háziorvosod véleményét!

OLVASD EL EZT IS!

hagymakarika
  • villámdiéták
  • villámdiéta mintaétrend

7 nap, 5 kiló

lany gabona
  • méregtelenítés
  • béltisztító diéta

5 nap, 2 kiló

no has ezdes
  • villámdiéták
  • villámdiéta mintaétrend

Tüntesd el az úszógumit 2 hét alatt!

Blog.hu ajánló