Végleges fogyás koplalás és hullámvölgyek nélkül
Ha nem hiszel a csodadiétákban, és egészségesen, de véglegesen szeretnél lefogyni, ismerd meg a NutriCare diétát!

Nyereményjáték

Nyerj Magyarország természeti csodái című könyvet, és ismerd meg hazánk legértékesebb kincseit!

Nyerd meg a Juno mesél című tündéres mesekönyvet! Minden kislány kedvence lesz

Nyerj közel 15 000 forint értékű, Natics prémium kozmetikumokat!

összesen 3 db játék
Ez is érdekelhet

Házilag is enyhíthetők a pollenallergia tünetei - Mutatjuk a leghatékonyabb módszereket (x)

2 perc alatt lett éles a látása Katának, ma már nem is tudja, milyen volt szemüvegesnek lenni (x)

Észbontó programsorozat igen neves hazai és külföldi előadókkal, amiből 300 előadás és koncert ingyenes! (x)

Az utazás legfontosabb kelléke, és nem csak a fotózás miatt - Ezerszer könnyebb így nyaralni (x)

Milyen színű a szemed? Mutatjuk, melyik ékszer emeli ki legjobban a tekinteted

beauty and style

Ezt fogjuk viselni kora ősszel: külföldi divatmárkák ajánlásával »

Házi uborkás arctonik bőrhibákra: hidratál és ránctalanít »

Ne csak a kalóriát számold, inkább azt nézd, hogy mit eszel! »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Biztosan te is hallottál már róla, hogy a legújabb kutatások szerint az alacsony glikémiás indexű, azaz GI-jű ételek fogyasztása a tartós és egészséges fogyás kulcsa, a NutriCare diéta azonban sokkal többről szól.

Ha nem hiszel a villámgyors fogyást ígérő csodamódszerekben, vagy félsz a jojóeffektustól, akkor próbáld ki a sokak által egyik legegészségesebbnek tartott étrendet, ami nemcsak végleges fogyást, de új életet is ígér.

A NutriCare alapjai

A NutriCare diéta alaptézise, hogy egy fogyókúra lényege nem pusztán a súly csökkentése, hanem az általános fizikai és szellemi állapot javítása. Ennek módja nem a tápanyagok megvonása, hanem egy kiegyensúlyozott étrend kialakítása, amivel elkerülhető a szervezet vércukorszintjének ingadozása. A magas glikémiás indexű ételek hirtelen emelik meg az inzulinszintet, ezért ezek fogyasztása kerülendő.

A napi ötszöri, alacsonyabb zsír-, de magasabb fehérjetartalmú ételekből összeállított menü mellett könnyebben leküzdheted a nassolás utáni vágyadat, a bevitt energiát pedig maradék nélkül elégeted, így elkerülheted a raktározást. A magas zsírtartalmú ételek tiltólistáján a halas fogások nem szerepelnek, mert ezek telítetlen omega-3 zsírsavakat tartalmaznak.

Lehetőség szerint minden adag tartalmazzon valamilyen zöldséget vagy gyümölcsöt, és ha teheted, friss hozzávalókból készült ételeket válassz. Alacsony glikémiás indexű ételek például a zabpehely, a banán, a puding, a teljes tej, a dió, a túró vagy főtt burgonya. Magas glikémiás indexű ételek a jázmin rizs, az instant krumplipüré, a kukoricapehely, a gofri, a pattogatott kukorica valamint a fehér lisztből készült pékáruk.

Zöldség, gyümölcs, fehérje

A NutriCare diéta követi a WHO ajánlását, miszerint napi 600 gramm zöldséget vagy gyümölcsöt kell elfogyasztanod, hogy fedezd szervezeted vitamin- és ásványianyag-szükségletét. Igyekezz alacsony szénhidrát-, de magas rosttartalmú ételeket fogyasztani, ezek ugyanis szabályozzák az emésztést, hosszútávon pedig a vastagbélrák kialakulásának kockázatát is csökkentik.

A zöldség- és gyümölcsfogyasztás azért is fontos, mert magas víztartalmuknak köszönhetően ugyan megnövelik az elfogyasztott étel mennyiségét, nem befolyásolják azonban jelentős mértékben az energia-bevitelt. Érdemes tehát minél több, magas víztartalmú, tehát alacsony energiasűrűségű ételt fogyasztanod, mint amilyen az uborka, a paradicsom vagy a dinnye.

Ne hagyd ki a reggelit!

Az egyenletes vércukorszint elérése érdekében akármennyire is korán kell kelned, soha ne hagyd ki az egészséges reggelit. Videónkból többet is megtudhatsz róla.

Bár a húsfogyasztást érdemes csökkentened, ügyelj arra, hogy helyettük tejtermékekkel pótold a kieső fehérjebevitelt, hogy megtartsd az izomtömegedet, a tested pedig képes legyen az elpusztult sejtek pótlására. Ha a szervezetnek nincs más lehetősége, a fehérjéket használja fel energiapótlásra. Ezért olyan lényeges, hogy nagy mennyiségben fogyaszd őket, így a diétázás során az izomtömegedből nem veszítesz majd, miközben az energiacsökkenés nyugalmi állapotban is jelentős marad.

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: egy szelet rozskenyér, 5 dkg zsírszegény túró, egy paprika.
Tízórai: egy alma, 5 dkg zsírszegény sajt.
Ebéd: 25 dkg párolt hal, egy csésze grillezett zöldség.
Uzsonna: egy kis pohár gyümölcsjoghurt.
Vacsora: egy kis szelet grillezett csirkemell, egy bögre párolt zöldség.

Fontos!
Az adagok kiméréséhez használj 2 dl-es bögrét. A diétát várandós kismamák, tinédzserek, daganatos és emésztőrendszeri megbetegedésben szenvedők nem alkalmazhatják. A diéta megkezdése előtt kérd ki háziorvosod véleményét.

2. nap

Reggeli: egy bögre zabpehely, egy pohár zsírszegény tej.
   Tízórai: egy narancs.
Ebéd: egy bögre lencsefőzelék, egy szelet grillezett csirkemell.
Uzsonna: egy marék dió.
Vacsora: egy bögre krumplisaláta.

3. nap

Reggeli: egy bögre cukormentes müzli, egy kis pohár zsírszegény joghurt.
Tízórai: egy mangó.
Ebéd: egy bögre tojásos tészta.
Uzsonna: egy marék csokoládés mazsola.
Vacsora: egy bögre porból főzött puding.

Cikkünk a Reader's Digest Kiadó Formabontó zsírlebontó című könyve alapján készült.

OLVASD EL EZT IS!

vegyes salatas
  • diéta a tartós fogyásért
  • mintaétrend a tartós fogyásért

10 kiló mínusz a New York-diétával

whitaker
  • fehérje
  • diéta a tartós fogyásért

Fogyj 6 kilót egyszerűen!

dieta
  • diétakörkép
  • diéta a tartós fogyásért

10 kilót akarsz leadni?

Blog.hu ajánló