Hol van rajtad felesleg, és mennyi? Mutatjuk az okokat és a megoldást
Sok minden állhat a sikertelen fogyókúra hátterében. Segítünk kideríteni neked is!

Nyereményjáték

Nyerj családi belépőt a szentendrei Skanzenbe: 2 darabot sorsolunk ki! (x)

Nyerj páros belépőt az októberi Femina Klubra, ahol eláruljuk a sikeres karrierváltás titkát!

Nyerj éves BBC History előfizetést! Az egyik legnépszerűbb történelmi magazin lehet a tiéd (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Pöttyös a csíkossal, rózsaszín a fémhatásúval? Mutatjuk, mit mivel párosíts az otthonodban (x)

Finn életérzés a legjobb finn ételekkel a Bartókon: régi Nokiák, pannukakku és igazi, finn kávé (x)

Ősszel még jobb a Balatonra menni? Nincs tömeg, és rejtett kincseket rejteget a vidék (x)

Házilag is enyhíthetők a pollenallergia tünetei - Mutatjuk a leghatékonyabb módszereket (x)

Megvannak a 2017-es ősz divatszínei: gyönyörű színek jönnek, bár a szürke még marad picit

beauty and style

A legszebb esküvői dekorációk tökkel: őszi hangulat a javából »

Így tedd rendbe a kibolyhosodott ruhát - Olyan lesz, mint új korában »

Egy szemöldöke van a modellnek, de így is imádja a szakma - Neked is tetszeni fog »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Első lépésben vizsgáld meg a testedet, melyik területeken van valóban zavaró felesleg. Ez sokkal többet elárul rólad és életmódodról, mint gondolnád. Hat típusba sorolható a testzsír elhelyezkedése alapján - nőknél és férfiaknál egyaránt.

Alább ezt a hat típust vesszük sorra, és azt is eláruljuk, hogyan orvosolhatod a problémát, és hogyan érd el te is az álomalakodat.

1. Étkezés okozta túlsúly

A leggyakoribb oka az elhízásnak a nem megfelelő táplálkozás, vagyis amikor valaki túl sokat eszik, nagymértékben fogyaszt finomított lisztet, zsíros húsokat és cukrot tartalmazó ételeket, élelmiszereket. Azonban ha egészségesen táplálkozol, de a napi kalóriabeviteled jóval több, mint amit a napi munkád, tevékenységeid igényelnének, akkor is kialakulhat túlsúly.

Ha ebbe a csoportba tartozol, akkor a diétádon sürgősen változatnod kell, a cukor- és a bevitt napi kalóriamennyiségen csökkentened kell, míg a mozgás mennyiségét növelned kellene.

2. Kevesebb mozgás okozta túlsúly

Ha régebben sokat sportoltál, és ennek megfelelően étkeztél, azonban az utóbbi időben valamilyen oknál fogva csökkent a mozgásmennyiséged, miközben étkezési szokásaid változatlanok maradtak, akkor bizony lerakódik az el nem használt energia.

Ha az edzéseid számát nem tudod növelni, akkor a táplálkozásod mennyiségét kell csökkenteni. És egyúttal ajánlott a táplálékok minőségén javítani. Légy igényes magaddal szemben, az a kevesebb étel legyen jobb, organikus, ha lehet. Az egészségtelen nasikat pedig felejtsd el.

3. Idegi alapú elhízás

Sok ember öli a bánatát vagy a szorongásait evésbe. Az evés egy pótcselekvéssé válik számukra, ami ideiglenesen csökkenti az életükben jelentkező problémák súlyát. Ugyanakkor ez a jutalmazó, vigasztaló evés hamar meglátszik, ezért érdemes más levezetési formát találni. Ha a stressz jelent gondot, akkor pedig annak okának megtalálásán, illetve hatásának csökkentésén is érdemes dolgozni.

4. Rossz anyagcsere okozta elhízás

Ha szinte kizárólag a hasadra hízol, akkor gyanús, hogy az anyagcseréddel van baj. Ezen anyagcsere-javító élelmiszerek fogyasztásával tudsz változtatni, valamint ne feledkezz meg a napi 2 liter szénsavmentes víz megivásáról se.

5. Glutén okozta elhízás

Leggyakrabban az 50 fölötti nőket érinti, akik már elérték a menopauzát. Számukra sokkal nehezebb ledolgozni a szénhidráttartalmú élelmiszereket, mivel ezek makacsul elraktározódnak a szervezetükben. A súlyzós edzések sokat segítenek elégetni a lerakódott felesleget.

6. Rossz keringés okozta elhízás

Ez a fajta elhízási hajlam örökletes, és a vastag lábszárakon lehet a legjobban tetten érni. De az is előfordul, hogy nem a géneket örökölte valaki, ami miatt bekövetkezik ez a fajta elhízás, hanem magukat a táplálkozási szokásokat hozta a családból, ami miatt ide hízik.

Ahhoz, hogy le tudj dolgozni egy ilyen felesleget, sokkal többet kell mozognod, ráadásul olyan mozgásformát kell találnod, ami a lábakat dolgoztatja meg leginkább, mint például a hegymászás, futás, korcsolyázás. Azonban a drasztikus diétázás és az erőnléti edzések nem fognak segíteni ezen a fajta elhízáson.

Blog.hu ajánló