Tényleg csak a tojásfehérjét szabad megenni, ha fogyni akarsz?
Diétás tévhitek
A testépítők és a fogyni vágyók sokszor lemondanak a sárgájáról.

Nyereményjáték

Nyerj páros belépőt egy felejthetetlen talk show-ra az ország Janka nénijével! (x)

Nyerj kényeztető, masszázs-wellness élménycsomagot 2 fő részére, Bükfürdőre! (x)

Nyerj prémium öregedésgátló arcszérumot, és búcsúzz el a ráncoktól! (x)

összesen 7 db játék
Ez is érdekelhet

Ilyen, amikor a klasszikus balett breaktánccal keveredik: ezt neked is látnod kell (x)

Tökéletesen tiszta lesz az otthonod, és alig kell érte tenned: csak 3 dolog kell hozzá (x)

Különleges ereje van az itteni gyógyvíznek: véletlenül fedezték fel helyiek a '60-as években (x)

Pataki Zita és férje különleges masszázzsal csillapítják a stresszt, naponta többször is (x)

Akciósan csaphatsz le a gyerek karácsonyi ajándékára, ha figyelsz néhány apróságra (x)

beauty and style

Egy nő a fejére műtette az Insta-filtert: mégsem lett sokkal szebb, mint volt »

Nőiesebbek, mint a farmer: 3 nadrágfazon, ha széles a csípőd, és vastag a combod »

Így marad sötét a fekete farmer: színmegőrzők és színmegújítók körképe »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Ha fogyókúrázol, és épp azon vagy, hogy minél jobban csökkentsd a napi kalória- és zsírbeviteledet, dönthetsz úgy, hogy a reggeli rántottádba csak a tojásfehérje kerül bele, az energiadúsabb sárgája nem.

Kérdés azonban, hogy van-e értelme ennek a műveletnek, vagy inkább afféle testépítőktől ellesett hóbortról van szó.

Mennyire hizlal a tojássárgája?

Egy átlagos méretű tyúktojás körülbelül 40 grammot nyom, amelyből 15 gramm a sárgája, 25 gramm a fehérje. Egy tojás körülbelül 4,8 gramm zsírt tartalmaz, a tojássárgája harmada zsírból, illetve zsírszerű vegyületekből áll.

55 kalória és sok hasznos vegyület

Egy átlagos tyúktojás energiatartalma 70 kalória, ebből a fehérje körülbelül 15 kalória, míg a sárgája 55 kalóriát tesz ki. Vagyis érthető, hogy ha a kalóriából indulunk ki, akkor van létjogosultsága a fehérjéből készült rántottának.

Ugyanakkor a tojássárgája olyan, az anyagcsere - és általában a szervezet egészséges működése - szempontjából nélkülözhetetlen vegyületeket tartalmaz, amelyek miatt vétek kiiktatni az étrendből. Így például megtalálod benne a B-vitaminok széles tárházát, de bővelkedik A-, D- és E-vitaminban is.

A vérképzéshez szükséges vasat, a csontok erősségéhez nélkülözhetetlen foszfort, illetve a megfelelő enzimműködéshez kellő cinket is tartalmazza. A C-vitaminon kívül tulajdonképpen minden megvan a tojásban, ami a szervezet egészséges működéséhez kell.

A sárgáját is fogyaszthatod

Kétségtelen, hogy a sárgája koleszterintartama viszonylag magas - így túl nagy mennyiségben fogyasztva növelheti a vérben az LDL - vagyis rossz - koleszterin szintjét, ami hosszú távon keringési rendellenességek kialakulásához vezethet. Ugyanakkor arról sem szabad megfeledkezned, hogy a koleszterin sejtjeid számára nélkülözhetetlen alkotóelem, ráadásul, bár a tojás koleszterinben gazdag, telítettzsírsav-tartalma viszonylag alacsony.

Még 3 diétás tévhit

Mindezekből látható, hogy nem érdemes csak a tojásfehérjéből elkészítened a rántottádat, mert számos hasznos vitamintól és ásványi anyagtól is megfosztod a szervezeted. Napi két-három tojás reggelire belefér, ha nincs semmilyen egészségügyi problémád, ami megtiltja a tojásfogyasztást.

Sokkal hasznosabb, ha inkább az olyan üres kalóriákon spórolsz, mint a cukros üdítőitalok, a gumicukor és más egészségtelen édességek.

Tojást vacsorára?

Ha mégis aggódsz a kalóriák miatt, illetve este ennél rántottát, kipróbálhatod a következő trükköt: törj fel három tojást, de csak az egyiket használd fel teljesen, a másik kettőnek csak a fehérjét tedd bele a vacsorába. Így az étel zsír- és kalóriatartalma alacsony marad, de szervezeted hozzájut a sárgájában lévő szükséges vitaminokhoz, ásványi anyagokhoz.

Blog.hu ajánló