Tényleg csak a tojásfehérjét szabad megenni, ha fogyni akarsz?
Diétás tévhitek
A testépítők és a fogyni vágyók sokszor lemondanak a sárgájáról.

Nyereményjáték

Nyerj családi belépőt a szentendrei Skanzenbe: 2 darabot sorsolunk ki! (x)

Nyerj páros belépőt az októberi Femina Klubra, ahol eláruljuk a sikeres karrierváltás titkát!

Nyerj éves BBC History előfizetést! Az egyik legnépszerűbb történelmi magazin lehet a tiéd (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Finn életérzés a legjobb finn ételekkel a Bartókon: régi Nokiák, pannukakku és igazi, finn kávé (x)

Ősszel még jobb a Balatonra menni? Nincs tömeg, és rejtett kincseket rejteget a vidék (x)

Házilag is enyhíthetők a pollenallergia tünetei - Mutatjuk a leghatékonyabb módszereket (x)

Megvannak a 2017-es ősz divatszínei: gyönyörű színek jönnek, bár a szürke még marad picit

Mivel foglalkozzon a gyerek iskola után? Mutatunk pár hasznos kikapcsolódást a kicsiknek

beauty and style

Táskák az utcáról: milyen darabok illenek a kabáthoz? »

16 trendi darab a boltokból, aminek láttán te is sárgát akarsz viselni ősszel »

Kétszer hatékonyabb vele az edzés: ezért jó, ha fitneszlabdával tornázol! »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Ha fogyókúrázol, és épp azon vagy, hogy minél jobban csökkentsd a napi kalória- és zsírbeviteledet, dönthetsz úgy, hogy a reggeli rántottádba csak a tojásfehérje kerül bele, az energiadúsabb sárgája nem.

Kérdés azonban, hogy van-e értelme ennek a műveletnek, vagy inkább afféle testépítőktől ellesett hóbortról van szó.

Mennyire hizlal a tojássárgája?

Egy átlagos méretű tyúktojás körülbelül 40 grammot nyom, amelyből 15 gramm a sárgája, 25 gramm a fehérje. Egy tojás körülbelül 4,8 gramm zsírt tartalmaz, a tojássárgája harmada zsírból, illetve zsírszerű vegyületekből áll.

55 kalória és sok hasznos vegyület

Egy átlagos tyúktojás energiatartalma 70 kalória, ebből a fehérje körülbelül 15 kalória, míg a sárgája 55 kalóriát tesz ki. Vagyis érthető, hogy ha a kalóriából indulunk ki, akkor van létjogosultsága a fehérjéből készült rántottának.

Ugyanakkor a tojássárgája olyan, az anyagcsere - és általában a szervezet egészséges működése - szempontjából nélkülözhetetlen vegyületeket tartalmaz, amelyek miatt vétek kiiktatni az étrendből. Így például megtalálod benne a B-vitaminok széles tárházát, de bővelkedik A-, D- és E-vitaminban is.

A vérképzéshez szükséges vasat, a csontok erősségéhez nélkülözhetetlen foszfort, illetve a megfelelő enzimműködéshez kellő cinket is tartalmazza. A C-vitaminon kívül tulajdonképpen minden megvan a tojásban, ami a szervezet egészséges működéséhez kell.

A sárgáját is fogyaszthatod

Kétségtelen, hogy a sárgája koleszterintartama viszonylag magas - így túl nagy mennyiségben fogyasztva növelheti a vérben az LDL - vagyis rossz - koleszterin szintjét, ami hosszú távon keringési rendellenességek kialakulásához vezethet. Ugyanakkor arról sem szabad megfeledkezned, hogy a koleszterin sejtjeid számára nélkülözhetetlen alkotóelem, ráadásul, bár a tojás koleszterinben gazdag, telítettzsírsav-tartalma viszonylag alacsony.

Még 3 diétás tévhit

Mindezekből látható, hogy nem érdemes csak a tojásfehérjéből elkészítened a rántottádat, mert számos hasznos vitamintól és ásványi anyagtól is megfosztod a szervezeted. Napi két-három tojás reggelire belefér, ha nincs semmilyen egészségügyi problémád, ami megtiltja a tojásfogyasztást.

Sokkal hasznosabb, ha inkább az olyan üres kalóriákon spórolsz, mint a cukros üdítőitalok, a gumicukor és más egészségtelen édességek.

Tojást vacsorára?

Ha mégis aggódsz a kalóriák miatt, illetve este ennél rántottát, kipróbálhatod a következő trükköt: törj fel három tojást, de csak az egyiket használd fel teljesen, a másik kettőnek csak a fehérjét tedd bele a vacsorába. Így az étel zsír- és kalóriatartalma alacsony marad, de szervezeted hozzájut a sárgájában lévő szükséges vitaminokhoz, ásványi anyagokhoz.

Blog.hu ajánló