Biztos tippek a jojó-effektus ellen
Legyen tartós a fogyás!
Hogy a karcsúság tartós legyen, és a jojó-effektust is elkerüld, fogadd meg tanácsainkat!

Nyereményjáték

Nyerj luxuskozmetikumokat érett bőr számára, és búcsúzz el a ráncoktól a természet erejével! (x)

Nyerd meg a szerelemsegítő, ezüst szívcsakra nyakláncot, mely segít megtalálni, amire vágysz! (x)

Nyerj utazókönyvet, és ismerd meg a világ legkevésbé ismert érdekességeit! (x)

összesen 3 db játék
Ez is érdekelhet

Babapuha és fényes lesz a festett haj, ha ezekkel ápolod: látható lesz a különbség (x)

Tényleg jobbak a természetes, bio termékek a testnek? Kiderítettük! (x)

Jobbá tehetik szeretteid életét ezek a személyes ajándékok: mutatjuk, kinek mi jön jól (x)

Kétszer dúsabb és fényes lesz a hajad: otthoni praktikákat és egy szert mutatunk! (x)

Teljesen tisztának érezheted magad ettől az apróságtól: ezt tedd a fürdőszobába! (x)

beauty and style

Gyors frizurák sapka alá, nemcsak hosszú hajból - Videós útmutató »

Így viseld a kockás inget télen: 5 nőies outfit hideg napokra »

Karácsonyfa a körmödre, egyszerűen: ezt a mintát bárki el tudja készíteni »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az esetek többségében keserves csalódás éri mindazokat, akik a fogyást, testsúlyuk csökkentését csupán radikális, rövidtávú diétával tudják elképzelni; ahelyett, hogy megtanulnák, hogyan kell és lehet a táplálkozási szokásaik átállításával alakjukat állandó ellenőrzés alatt tartani.

A keservesen leadott kilók az esetek 95%-ában igen gyorsan – ráadásul néha kamatosan – térnek vissza. Tartósan karcsú csak az 5%-nyi, elenyésző kisebbség marad, azok a szerencsések, akik pontosan tudják, mire is kell az áhított versenysúly elérése után oly nagyon vigyázni.

A merev tilalom nem használ

Még az önként vállalt tilalmak sem működnek, ha azok túlságosan merevek. A legfontosabb szabály: ha végérvényesen meg akarsz szabadulni kilóidtól, nem kerülheted el életmódod gyökeres megváltoztatását. Ha a fogyókúra alatt nem tetted meg, sürgősen tudatosítanod kell étkezési szokásaidat. Gondold végig, hogy a frusztráció, a stressz, vagy akár az unalom nem igényel-e fölösleges kalóriákat, és nem eszegetsz-e például tévénézés közben tápláló falatkákat.

Az ilyen alakcsapdák ellen haditerveket kell kidolgoznod: térj át zsír- és kalóriaszegény csemegékre, és találj ki alternatív módszereket a stressz vagy az unalom leküzdésére. Ügyelj azonban arra, hogy ne kényszerítsd magadat kellemetlen tevékenységekre vagy olyan ételek fogyasztására, amiket nem szeretsz. Eredményt ugyanis csak akkor tudsz elérni, ha a változásokat hosszú időre tervezed, és csak reális terveket tudsz megvalósítani. A reális tervek nem tartalmazhatnak rideg tiltásokat, jobban teszed tehát, ha a megfelelően adagolt bűnöket már előre betervezed.

Valóban szükség van kalóriatáblázatra?

Nem kell, hogy a kalóriatáblázat állandó kísérőd legyen. Az állandó vasfegyelem és a kalóriák folytonos számolgatása nem tartozik a diétához. Ha ugyanis táplálkozásodat úgy tervezed meg, hogy figyelembe veszed az egyes alapvető táplálékcsoportok egymáshoz való viszonyát, szinte automatikusan kapod meg a tápanyagok optimális mennyiségét.

Gyümölcsből, főzelékféléből és teljes kiőrlésű gabonakészítményekből szinte korlátlanul fogyaszthatsz, ezek ugyanis gazdagok a bioanyagokban anélkül, hogy túl sok kalóriát tömnének a szervezetedbe. A háttérben viszont ott lapulnak a bűnre vezető finomságok: a tejszínes falatkák, a krémes szószok, a sajt, a felvágott és a vaj. A zsírról csupán annyit: egyetlen evőkanál vaj több mint száz kalória, ami azt jelenti, hogy négy evőkanálnyi fedezi az egész napi zsírszükségletedet.

Részesítsd tehát előnyben a zsírban szegény ételeket, legyen az főtt vagy hideg táplálék, felvágott vagy tejtermék. Meglepően rövid idő alatt változik meg az ízlésed, a zsíros ételeket nehéznek fogod találni, és inkább a gyümölcsöket és főzelékeket kívánod majd.
A szakemberek az első napokra élelmezési napló vezetését javasolják, mely rámutat majd a gyenge pontokra.

Napi mintaétrend – 1800 kalória

Reggeli: 2 szelet teljes kiőrlésű kenyér kevés vajjal, 30 gramm füstölt lazac és 50 gramm fűszeres túró, hozzá 5 db retek vagy egy paradicsom, esetleg egy körte.
Ebéd: 150 gramm sült csirkehús 300 gramm párolt zöldséggel és 100 gramm főtt tészta.
Vacsora: Egy adag vegyes saláta, mely tartalmaz 100 gramm fejes salátát, 75 gramm paprikát, 100 gramm mangót és 30 gramm juhsajtot, leöntve 2 evőkanál gyümölcsecet és 1 evőkanál búzacsíraolaj keverékével. Ehhez ehetsz egy darabka bagettet is.

Mennyit egyél naponta?

Tested alapvető funkcióinak kielégítéséhez egy kilogramm testsúlyra számítva óránként egy kalória szükséges – nőknek 0,9 kalória. Ehhez az alaphoz jön a mozgáshoz szükséges mennyiség: ülőmunkánál kilónként 8 kalória, könnyű mozgásnál – kerékpározás, házi- és kerti munka – 12 kalória/ kiló. Nehéz fizikai munkához és fizikai sporthoz 26 kalória/kilogramm.

Ne felejtsd el! Sok, de legkevesebb két liter folyadékot, kristályvizet, gyümölcsteát igyál meg naponta!

Cikkünk az Ideál Magazin írása alapján készült.

OLVASD EL EZT IS!

no has ezdes
  • villámdiéták
  • villámdiéta mintaétrend

Tüntesd el az úszógumit 2 hét alatt!

kivi vitamin
  • c-vitamin
  • fogyasztó praktikák

A legerősebb zsírégető vitamin

Blog.hu ajánló