Így dobj le 10 kilót!
Tartós súlyvesztés, jojózás nélkül
A kilók minduntalan visszatérnek egy-egy sikeres fogyókúra után? Tartós eredményre és koplalás nélküli fogyásra vágysz? Segítünk!

Nyereményjáték

Nyerj egyéves előfizetést a népszerű BBC History történelmi magazinra! (x)

Nyerj páros belépőt a novemberi Femina Klubra, ahol megtanítunk nemet mondani!

Nyerj Adrienne Feller kozmetikumokat Hollóházi Porcelán fülbevalóval! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Többé nem kell tisztogatni a csempék közti hézagot, sem más fugát (x)

Beindul a D-vitamin-termelődés, és javítja a közérzetet: töltődj fel bioszoláriummal télen is! (x)

Csak úgy versengenek érte az emberek! Hihetetlen, mit építenek a fővárosban (x)

5 kihagyhatatlan film, amit még premier előtt megnézhetsz! (x)

Schell Judit lerántja a leplet a férfi-nő kapcsolat titkairól - Megéri a múltba révedni? (x)

beauty and style

Egy átlagos nő feküdt le a kamerák elé, de valaki más kelt fel »

Zsírégető séta otthon: napi 12 perc mozgással már látható lesz a változás »

Csodás őszi esküvői dekorok erdei bogyókkal - Ez is lehet romantikus »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A Telitalálat elnevezésű, egyszerű, követhető diétás programot, mely a lehető legegészségesebb élelmiszerek kiválasztására épül, az amerikai dr. Connolly Schoonen fejlesztette ki 2004-ben, miután munkahelyén, a Stony Brookban található State University of New York családorvoslás tanszékén a testsúlykontrollban segítette pácienseit.

Hogy működik a diéta?

A diétás program valójában egy utazás, melynek során megtanulhatsz tudatosan étkezni, és az étkezési stílusod folyamatos javítása mellett elhagyod a felesleges kalóriabevitellel járó, rossz táplálkozási szokásokat. A diéta elnevezése egy három körből álló céltábla alapján született meg, mely a program szimbólumává vált. A koncentrikus körök három, tápérték szerint különválasztott ételcsoportot jelölnek, a leginkább kedvező élelmiszerek pedig a céltábla közepén helyezkednek el.

A csoportosítás tudományos háttere megegyezik az Amerikai Egyesült Államok Mezőgazdasági Minisztériuma által elfogadott élelmezési útmutatóval, azonban a diéta továbbgondolja azt, és az élelmiszereket saját kategóriájukon belül vitamin-, ásványianyag-, rost-, cukor-, zsír- és nátriumtartalmuk alapján csoportosítja. Mindennek köszönhetően az étrend az ígéretek szerint optimális egészségi állapotot és ideális testsúlyt biztosít.

A program különböző - alacsony, közepes, magas - szénhidrátszinteken működik. Mindegyik szinten megtalálhatóak az egyes ételcsoportok képviselői: a gabonafélék, a keményítő és a cukor, a tej és a joghurt, a zsír, a fehérje, a gyümölcsök és a zöldségek. A diéta alapját a szabad, vagyis az alacsony szénhidráttartalmú élelmiszerek teszik ki, hiszen ezeknek a legnagyobb a tápértékük, így ezeket nap mint nap fogyaszthatod. A megfelelő vagy közepes minősítésű élelmiszerek szintén egészségesek, azonban tápértékük alacsonyabb. A kerülendő ételeket pedig igyekezz minél ritkábban fogyasztani.

Hogyan kövesd a diétát?

A diéta során ügyelned kell a megfelelő folyadékfogyasztásra is, ezért célszerű naponta legalább 2-2,5 liter szénsavmentes ásványvizet meginnod. A diétát minimum hat hétig kell követned ahhoz, hogy látványos eredményt érj el - ez idő alatt akár 10 kilót is leadhatsz -, és emellett a súlyvesztés tartós legyen.

Az étrend kialakításához vedd figyelembe az ajánlott élelmiszereket, a diéta szabályait, ugyanakkor a mintanapok is segítséget nyújthatnak. A mintanapok során feltüntetett mennyiségeket ne változtasd meg, azonban az egyes élelmiszereket hasonló jellegű táplálékokra felcserélheted.

A diéta ételcsoportjai

  • Szabad ételek: tiszta víz, sovány húsok, halak, friss zöldségek és gyümölcsök, gyümölcs- és zöldséglevek, teák, csírák, hüvelyes zöldségek, szójatermékek, teljes kiőrlésű gabonák, növényi magvak, joghurt és kefir.
  • Megfelelő ételek: tojás, fagyasztott zöldségek, konzerv zöldségek, növényi olajok, levesek, mogyorókrém, fagyasztott és szárított gyümölcs, teljes kiőrlésű tészták, dobozos gyümölcslevek, ecetek, zsírszegény tej.
  • Kerülendő ételek: só, gyorsételek, majonéz, vaj, jégkrémek és fagylaltok, krumpli, sózott növényi magvak, zsíros sajtok, fehér liszt, fehér kenyér, fehér tészta, fehér rizs, szirupok, üdítőitalok, hozzáadott cukor felhasználásával készült élelmiszerek.
Fontos!
Az adagok kiméréséhez használj 2 dl-es bögrét. A diétát várandós és szoptatós kismamák, tinédzserek, valamint daganatos és emésztőszervi megbetegedésben szenvedők nem alkalmazhatják. Mielőtt elkezdenéd a diétát, kérd ki háziorvosod véleményét!

Mintaétrend

Mintanap az első-második hétre

Reggeli: két szelet teljes kiőrlésű kenyér, két teáskanál mogyoróvaj, egy bögre zsírszegény joghurt.
Tízórai: fél banánból és egy bögre zsírszegény joghurtból készült turmix.
Ebéd: 20 dkg saláta fejes salátából, uborkából, sárgarépából, zöldpaprikából, csicseriborsóból, 10 dkg csirkehús, egy bögre dinnye, fél bögre zsírszegény joghurt.
Uzsonna: hat szem mandula.
Vacsora: 10 dkg pulykahús, egy bögre zöldség, két teáskanál olívaolaj, fél bögre barnarizs.

Mintanap a harmadik-negyedik hétre

Reggeli: fél bögre gabonapehely, másfél bögre bogyósgyümölcs, két szem dió, egy bögre zsírszegény joghurt.
Tízórai: fél banán.
Ebéd: 20 dkg brokkolis omlett, fél bögre paradicsom, öt teljes kiőrlésű keksz.
Uzsonna: egy bögre zsírszegény joghurt.
Vacsora: 10 dkg halhús mustáros-kapros szósszal, fél bögre sárgarépa, másfél bögre brokkoli, fél bögre barnarizs.

Mintanap az ötödik-hatodik hétre

Reggeli: fél bögre gabonapehely, fél bögre áfonya, egy bögre zsírszegény joghurt.
Tízórai: egy grépfrút, tíz szem földimogyoró.
Ebéd: két szelet teljes kiőrlésű kenyér, 10 dkg pulykahús, fél bögre fejes saláta, fél avokádó, fél bögre sárgarépa, fél bögre piros húsú kaliforniai paprika.
Uzsonna: egy bögre zsírszegény joghurt, fél bögre áfonya.
Vacsora: 15 dkg serpenyőben sült tofu, fél bögre brokkoli, fél bögre sárgarépa és szójabab.

Cikkünk a Nagy diétaválasztó című könyv alapján készült.

OLVASD EL EZT IS!

lencsetal
  • zsírégető táplálék
  • fogyasztó praktikák

A leghatékonyabb zsírégető ételek 10-es listája

sparga
  • diéta a tartós fogyásért
  • mintaétrend a tartós fogyásért

5 kiló mínusz éhezés nélkül - Tartható, zsírbontó diéta

Blog.hu ajánló